Peter R. de Vries: het eerste contact

Hoi Nico,

bedankt voor je reactie. Ik ben zeer geïnteresseerd in deze kwestie en zou er graag meer over willen weten. Hoe zouden we dat het beste kunnen doen? Weet jij wie het gedaan hebben? Wie de opdrachtgever was? Het motief? Ben je er zelf bij betrokken geweest, of heb je het van horen zeggen?

Ik hoor graag van je!

Vriendelijke groeten,

Peter R. de Vries

Hallo Peter,

Ik weet wie het gedaan heb,weet de opdracht gever, en het motief.Ben er zelf voor benaderd maar ben er niet bij betrokken. Het speelden zich maanden later af nadat ik was benaderd of mijn vriend het wilde doen.Vind het erg moeilijk om zo te communiceren en het op papier te zetten.Maar we vinden wel een oplossing.

Hallo Nico,

Bedankt voor je mail. Ik ken de zaak van de gebroeders Van Reken. Als je daar meer over weet, wil ik daar graag eens met je over praten (vertrouwelijk). Is dat mogelijk?

Als je mij terugmailt op prdv@****** krijg ik je mail rechtstreeks onder ogen.
Vr. Gr.Peter R. de Vries

Hallo Peter
Wij hebben elkaar al eens gesproken in het HVB in Rotterdam. Wij spraken toen over koos Hertogs. De gebroeders van Reken waren zeer goede bekenden van mij, wist van de hoed en de rand van hun levens stijl. Zag hen elke dag, Jantje in mindere maten, het was ook niet de bedoeling dat Jantje mee zal gaan naar de afspraak, waar zij om het leven kwamen.De opdrachtgever zal mee gaan. Maar hij ging met mij en 4 andere personen (namen uiteraard bij mij bekend)op stap.zodoende was zijn alibi bekend bij velen mensen seks club in en uit.
Weet nog veel meer details,als er interesse is hoor ik het wel van u.
ik ben woonachtig in Thailand woon hier al 7 jaren heb het erg moeilijk met het verleden en de wetenschap van nog veel meer dingen
M.v.g groet
N.van Empel.

Er volgen nog een tiental e-mails over mijn criminele verleden.Die verwerk ik later in een ander verhaal.

Hoi Nico,

In een van je eerste e-mails schreef je dat ik wel eens bij je op bezoek ben geweest in het HVB. Hoe zat dat ook al weer?Ik kan me daar echt niets van Herinneren.Welk HVB was dat?Weet je nog welk jaar en hoe had je me toen benaderd?

Hartelijke Groet,Peter r.

Hallo Peter,Waar is je geheugen gebleven.(Geintje) Dat was in het HVB de Noordsingel. In 1992 of 1993. Ik kwam toen ook met het verhaal van Koos. Maar ik was nogal nerveus. En sprak ook veel over mijn oplichtingen. Heb je toen via een brief benaderd.Maar het is lang geleden.En ik begrijp heel goed dat je het niet meer weet.je ben er trouwens wel eerlijk in. En daar heb ik veel respect voor MvG,Nico

Het goede jaartal, 1994, vindt Peter later in zijn Amerikaanse agenda die hij elk jaar in Amerika  besteld.

Hoi Peter,
Ja,ik ken Koos Hertogs als geen ander, ben met hem opgegroeid hij woonden in de jan steenstraat en er naast Doedijnstraat. we gingen samen koos en ik en  jan kelder op winkelroof, we waren 13 en 14 daarna, inbraken etc ect. Koos ging later met Freddie de been om, we hebben ook samen in de sprang gezeten, door koos kreeg ik ook nog 14 dagen strafcel, ik hielp hem met ontsnappen. we groeide uit elkaar maar zagen elkaar nog zeer vaak. In 1993 of 1994 ben ik hem gaan bezoeken in de straf gevangenis in Scheveningen, wilde van hem het verhaal horen. bracht 3 gram coke voor hem mee en hij begon direct te snuiven en werd uiteraard loslippig. Hij vertelde mij de waarheid over de drie meisjes die hij had vermoord. Ja zei hij ik heb het gedaan. Ik smeekte hem vertel me waar de Zweedse meisjes zijn. En wat heb je nog meer gedaan. Ik heb ook de twee andere meisjes vermoord. Ik smeekte hem vertel me waar ze zijn gebleven, doe het voor de ouders. Hij zei wat ik je nu heb verteld is tussen jou en mij. Ik kan het altijd ontkennen, als ik je zeg waar, en het lekt uit kom ik nooit meer vrij. Koos hoopte nog altijd vrij te komen.

ik vroeg om het dossier, maar dat wilde hij toen niet meegeven. hij zat vol wraakgevoelens t/o Freek Verbruggen. dat was de portier van Scheveningen, die is met het verhaal gekomen, Freek was veroordeeld voor 5 jaren en belde aan bij de officier. Freek werd gelijk in vrijheid gesteld, helaas voor Freek zat het ook in het dossier. Koos vertelde als ik vrij ben is hij en zijn kinderen en vrouw als eerste aan de beurt. het bezoek was afgelopen en ik vertelde hem terug te komen,de coke stopte hij in zijn oren.

ik was van mening als ik meerdere keren op bezoek  was gegaan hij mij alles had verteld.maar buiten gekomen draaide mij maag om van de ellende die hij mij vertelde. achteraf heb ik nog steeds spijt dat ik hem niet ben gaan bezoeken hij heb me in elk geval enorm veel verteld. wat Kobus betreft hij gaf de opdracht een getuige te vermoorden een man uit Rotterdam zijn naam is mij ontschoten, Kobus werd er wel mee in verband gebracht hij zat niet voor niets in de EBI .Oke Peter zoals gezegd heb je me nodig voor iets sta voor je klaar.

mvg nico

Hoi Nico,

Interessant verhaal!Stel je voor dat je het spel een poosje langer had meegespeeld…Wie weet wat er dan allemaal was uitgekomen.Fijn om te horen dat je voor me klaar staat.Ik heb een beetje zitten nadenken over onze correspondentie.In hoeverre zou je met al je wetenschap iets willen doen.Is het iets waar je openlijk over zou durven praten?

Vr.gr,Peter R.

Hallo Nico,Heb je daar ook telefoon?

Hallo Peter,

Je  kan me altijd bellen,******      ******* ******hou er wel rekening mee met 5 uur tijd verschil. het is mogelijk dat mijn vrouw opneemt,maar is geen probleem,ze spreekt Engels.

Hoor van weer van je groet Nico

Hallo Nico,Zijn dat drie nummers die heb gestuurd?

Nico  14 september

Hallo Peter,Ja dat zijn drie nummer van huis en winkel en het mobiele nummer.

15 september

Hallo Nico,

Leuk om met je gesproken te hebben,Ik had nog even een vraag.Weet jij wat er van die Cladys is geworden,nadat Marco Eyk is vermoord?en kende jij Rick uit de Boogaard?.een Belg die de moord op Bestebreurtje  heeft gedaan ,en die bevriend was  met de Scheffers Groet P.r.

15 september

Hallo peter

Ook leuk om even met jou te hebben gesproken.Ik heb gelijk gebeld.Maar helaas weten zij niet waar hij zit.Omdat hij geen advocaat meer is van hem.Hoop wel dat je achte het adres van Koos kan

15 september

Hallo Nico,

Wisten zij niet wie nu de advocaat was van koos?

Groet

Peter

15 september

Hallo Peter,

Nee Ze had het wel even gevraagd,ze was best vriendelijk.maar helaas kon ze me niet helpen.

Mvg

Nico

——————–

Peter,15 september

nou we kijken of we er achter kunnen komen. Nico…je hoort van ons.

Groet

Peter

 

Nico Peter heeft het juiste adres gevonden!!

Peter

Ha Nico,

Koos Hertogs zit op het volgende adres:

Koos Hertogs (gedetineerde)

P.I. Overmaze

Postbus 1099

6201 BB Maastricht

Hartelijke groet,

Peter

Dan stuur ik de eerste hand geschreven brief aan Koos.

Hallo Koos Vrijdag 18 sept 2009

Ja,een brief uit Thailand!!

Wie zou dat nu zijn?Zie ik jou in gedachten denken.

Oke Koos.Nico van Empel.

Hoe gaat het met jou? En met je geestelijke gesteldheid? Krijg je nog wel eens bezoek Koos? Heb je wel kantine geld? Want als geen ander weet ik wat het is, als je geen kantine spullen kan kopen.

Ja Koos ik woon alweer acht jaren in Thailand. Elk jaar zo tegen kerst ben ik weer een maandje in Nederland. Afgelopen maand heb ik een lichte hartaanval gehad. Ja, en dan ga je denken Koos. En heb zo mijn gedachten de revue laten passeren.En moest toen ook aan jou denken. Hoe we samen met Jan kelder elke woensdagmiddag en zaterdagmiddag kartonnen dozen gingen ophalen in winkels, en passant blikjes vis en andere eten waren aan het stelen waren. En die we dan, op onze geheime plek, de oude duiventil gingen opeten.Ja Koos je gaat nadenken over het leven. Weet je Koos als ik straks weer in Nederland ben. Zou ik je graag weer eens een keer willen zien. Misschien vind je het leuk als ik je komt opzoeken? Ik hoop dat je het leuk vind?

Koos ik hoop spoedig iets van je te horen.Als je iets nodig mocht hebben,laat het me maar even weten.

Veel sterkte.

Nico van Empel.

Nico 16 september

Hallo Peter,

Brief onder rembours verzonden.Het is nu afwachten of hij reageert.

heb je de brief kunnen lezen die ik Koos heb geschreven.

mvg

Nico

Hallo Nico,

Ja ik heb hem gelezen.Dit is prima zo.Je moet uiteraard wel je adres etc er bij zetten,maar dat had je natuurlijk wel begrepen.Het is wel mooi als er voor je bezoek aan Nederland al een correspondentie ontwikkeld en zijn vertrouwen groeit.

Ik ben bezig met het achterhalen  van de advocaat.je hoort zo snel mogelijk

groet

Peter.

Het werd spannend..Gaat koos reageren? In afwachting van zijn bericht ging ik met vrouw en de kinderen op vakantie. Peter e-mail me elke dag. Acht dagen verder e-mail ik hem met de mededeling: Dat er post is uit Nederland volgens mijn schoonmoeder..Peter reageert kan je die brief scannen en e-mailen.Ik zeg: dat gaat moeilijk, ik ben nog even met de kinderen op vakantie.Kan je dat niet onderbreken? Was zijn vraag. Ik denk het niet, ik ga morgen naar huis en dan laat in de middag Thaise tijd e-mail ik het naar je toe. Het is niet anders. Zo werk het Peter. Schoorvoetend ging hij akkoord.

De volgende dag zie ik de brief!! Naam onbekend op dat adres. Wat een lam lul!! wat een klootzak waren mijn eerste gedachten. Dacht toch wel dat hij het goed had onderzocht. Niet dus. Jammer! Ook ik ben teleurgesteld.

Zend hem een e-mail, Jammer joh! Brief retour,Koos zit daar niet.

Peter zend terug Grrrrrrrrrrrrrrrrrr wat zonde. We gaan verder zoeken.

Je hoort het vandaag nog.

Inderdaad krijg ik in de avond uren, Thaise tijd, de onderstaande e-mail.

 

Goed nieuws! Koos zit in de Pompenkliniek.

Het adres is:

Prof. Mr. W. Pompenstichting

Postbus 31435

6503 CK Nijmegen.

Het zou kunnen dat hij in een vestiging van de Pompe-kliniek in Vught zit, maar ik veronderstel dat als je naar het postbusadres schrijft je brief uiteindelijk goed terecht komt. Uiteraard kun je voor de zekerheid ook even bellen en zeggen dat je een vriend van Koos bent en hem – na zijn verblijf in Maastricht – wilt schrijven, maar dat je twijfelt of hij nou in Nijmegen of in Vught zit….

Het telefoonnummer is: 024-3527600.

Uiteraard zouden wij ook kunnen bellen, maar ik denk dat jij ‘echter’ klinkt en bovendien goed antwoord kan geven op ‘moeilijke’ vragen over jullie vriendschap.

Het is sowieso goed om op de enveloppe achter de naam van Koos tussen haakjes (pat.) te zetten (afkorting van patiënt).

Ik ben benieuwd.

Hartelijke groet,

Peter R.

 

Ik ga bellen. En geloof het of niet.K oos zit daar ook niet. Ik vraag mij af hoe Peter zijn onderzoeken doet.

Mijn ervaring met bellen als ik aan het oplichten was kwamen nu weer goed van pas.

Ik begin dan maar eens met de advocaat van Koos te bellen. De gebroeders Anker. Die zijn helaas geen advocaat meer van Koos.E n willen ook geen info geven,waar Koos dan wel kan zitten.

Nu heb ik gelukkig geleerd dat communiceren op welk niveau dan ook erg belangrijk is. Ik ga de Pompenstiching bellen. ook daar krijg ik te horen van een zeer vriendelijke dame dat koos ook daar niet zit. Ik hang een zielig verhaal op en dat ik uit Thailand bel. En vraag of zij zo vriendelijk wil zijn om te kijken waar koos dan wel zit. Zij zegt:Dat mag ik niet doen.M et veel overtuiging vertel ik haar dat er ernstige familieomstandigheden zijn. Zij gaat overstag en zegt: Koos zit in Vught Longstay afdeling. Ik krijg het telefoonnummer er ook nog bij. Ik dank haar voor de medewerking. En wens haar een prettige voortzetting van de dag toe.

Ik bel direct naar Vught. En ja hoor.Koos zit daar. En tot mijn grote verbazing, als ik wil kan ik hem ook direct aan de telefoon krijgen.Ik zeg dat dit niet nodig is maar wel graag zijn afdeling en detentienummer nodig heeft om hem een brief te schrijven vanuit Thailand. Dat was geen enkel probleem.

Met deze info zend ik Peter een e-mail.

Onderwerp: RE: Adres Koos

Haai Peter,

Koos zit in Vught .TBS.longstay 2e

Lunnetenlaan 501 NT Vugth

Dan stuur ik de eerste hand geschreven brief wederom aan Koos.

Hallo Koos Vrijdag 18 september 2009
Ja,een brief uit Thailand!!
Wie zou dat nu zijn? Zie ik jou in gedachten denken.
Oke Koos. Nico van Empel.
Hoe gaat het met jou? En met je geestelijke gesteldheid? Krijg je nog wel eens bezoek Koos? Heb je wel kantinegeld? Want als geen ander weet ik wat het is,als je geen kantine spullen kan kopen.

Ja Koos ik woon alweer acht jaren in Thailand. Elk jaar zo tegen Kerst ben ik weer een maandje in Nederland.Afgelopen maand heb ik een lichte hartaanval gehad. Ja, en dan ga je denken Koos.En heb zo mijn gedachten de revue laten passeren. En moest toen ook aan jou denken. Hoe we samen met Jan kelder elke woensdagmiddag en zatererdagmiddag kartonnen dozen gingen ophalen in winkels, en passant blikjes vis en andere etenswaren aan het stelen waren. En die we dan, op onze geheime plek, de oude duiventil gingen opeten.Ja Koos je gaat nadenken over het leven. Weet je Koos als ik straks weer in Nederland ben. Zou ik je graag weer eens een keer willen zien. Misschien vind je het leuk als ik je komt opzoeken?Ik hoop dat je het leuk vind?

Koos ik hoop spoedig iets van je te horen. Als je iets nodig mocht hebben, laat het me maar even weten.

Veel sterkte.
Nico van Empel.

Email  aan Peter

ja het is nu afwachten of hij reageer. ik heb de brief wederom per EMS verzonden, heb hij hem opzeker maandag,

Ik hoop dat hij reageert. Ik had ook een goed gevoel toen ik belde. En had het gevoel dat ik hem zelfs aan de telefoon kon krijgen. Maar dat is maar een gevoel, we wachten weer gewoon af.

Peter antwoord:

Ja, dat is iets wat bij TBS-patiënten soms zomaar kan, dat je ze kunt bellen. Maar daar moeten we in dit stadium even terughoudend mee zijn, dat wil ik goed organiseren (goede opbouw etc). Wat is eigenlijk het precieze adres wat je nu hebt opgekregen?

Boeken al binnen?

Groet,

Peter R.

Zend hem e-mail dat de boeken binnen zijn. En dat ik Koos niet bel.

De volgende dagen krijg ik regelmatig e-mails van Peter vooral over,of er al post is van Koos

 

Ha Nico,

alles ok daar? Nog steeds geen post zeker he? Hoe lang doet een brief er vanuit Nederland over naar jou toe?

Hartelijke groet,

Peter R.

16 november

Dan is er een retourbrief van Koos. voel me bloed sneller gaan stromen en met bevende handen maak ik de brief open. Hoe is zijn reactie positief of negatief. Nadat ik de brief hebt gelezen, heb ik gemengde gevoelens. Ik heb er niet van kunnen slapen de gedachten gingen terug naar 1994, met vele negatieve flachsbacks.

Stuur Peter een email over het goede nieuws.

Hallo peter,

Heel erg goed nieuws

Brief ontvangen van koos

Wil me wel graag zien hoop op meer post van mij.

Ik probeer de brief naar je toe te mailen

Weet nog niet hoe ik het moet doen maar daar kom ik wel uit

Het lijkt mij ook beter om mij even te bellen,niet nu, want ik ga de kinderen halen van school.hoop snel van je te horen

Het is toch wel uniek deze brief van een kinder moordenaar.Best wel eng.Ik vertel het je later wel moet echt naar school

Mvg

Nico

Peter e-mail terug

Ha Nico!

Wat een goed nieuws!!! Ik lees het nu pas… had vandaag studiodag voor uitzending van zondag!!!

TOP.IK ben heel benieuwd. Kun je brief scannen? Ik ben nu niet op kantoor en heb je telefoonnummer hier niet. WAt is dat ook al weer… Nou, de brief komt precies op tijd zeg… we hadden gezegd: we wachten tot het einde van de week… en daar is hij dan ook…!!!

Nico zend e-mail terug met de eerste ontvangen brief van Koos .en vraagt of hij hem goed heb kunnen lezen.

Eerste brief van Koos

Morgen weer verder met de eerste brief van Koos

Geef een reactie

