Koos is blij met mijn brieven

Koos heeft gereageerd. Dus vraag ik peter wat hij vindt en hoe we verder gaan. Koos is in ieder geval blij met mijn brieven.

Hallo Nico

ja, ik heb hem helemaal kunnen lezen! Prima. Dit is een goed begin. Mooi hoor! Er moet nu snel een antwoord van jou komen. Er blijkt wel uit zijn brief dat hij eenzaam is en graag post van je ontvangt. Dus het lijkt mij dat je hem om te beginnen even de ontvangst moet bevestigen met data etc. Verder kun je misschien vragen of hij wat nodig heeft, of je iets voor hem kunt regelen, misschien wat geld op zijn rekening storten voor kleine aankopen. Gewoon even belangstellend informeren hoe het met hem gaat, fysiek/medisch (na zijn operatie), maar misschien kun je ook terloops informeren hoe het geestelijk met hem gaat. Houdt hij het nog wel uit na zo’n lange tijd? En waarom zit hij daar waar hij nu zit? Is dat tijdelijk, of is zijn straf omgezet naar TBS? Misschien kun je hem daar het een en ander over laten vertellen. Het moet in dit stadium nog even oppervlakkig blijven, dus nog niet over delicten etc. beginnen. Meer over zijn omstandigheden en hoe hij zich voelt.

Na wederom de brief te hebben gelezen.denk ik:Dat het beter is om de post via Nederland te laten lopen.Dat gaat natuurlijk veel sneller.Hier wil ook weleens geen brief aankomen.Ga dat in de e-mail voorstellen aan Peter.

Nico e-mail aan Peter

Haai Peter,

ja, het is een heel goed begin.

ik wil hem eerst mededelen dat ik via Nederland de post sneller kan versturen en sneller ontvangen.

ik wil het jou gewoon mailen en dat jij voor een postbus zorg,dan heb jij het concept al met gelijk de ontvangst die jij eerst leest en dan weer naar mij mail.Wat denk je daarvan?we hebben dan om de paar dagen post.Anders wachten wij steeds een paar weken.

Laat het mij even weten? Het kan dan zogenaamd via mijn broer Robby lopen.

Morgen is de brief klaar, en zend het eerst naar jou,ben net terug van Surin

mvg

Nico

Peter antwoord

Ha Nico,

Wij moeten natuurlijk een postadres in Nederland maken, waar koos zijn brieven naar toe stuurt. We hebben er aan zitten denken om daarvoor een postbus in het leven te roepen, omdat een adres in Hilversum natuurlijk al snel achterdocht kan wekken. Ik weet niet in hoeverre het personeel van de kliniek meekijkt, maar er mag natuurlijk niks naar mij of Endemol wijzen.

We hebben de mogelijkheid om een postbus in Zwijndrecht te openen op naam van een onroerend goed bv’tje van een van onze redacteuren. Kan jouw broer zogenaamd in Zwijndrecht wonen? Vind je dat geloofwaardig?

Groet,

Peter R.

Nico: Dat is perfect Peter,ik zet het in de brief die ik aan koos verzend.

 

Brief twee aan Koos

Maandag 9 november 2009

Hallo Koos

In de eerste plaats ben ik heel erg blij, dat jij, mijn post heeft ontvangen. En ik die van jou Koos, heb je brief van 8 november ontvangen

Ben er heel erg blij mee,om weer wat van je te horen.

Ik ben wel even geschrokken van je ziekte, dat is niet mis.

gaat het nu wel weer met je, is de kanker verdwenen, hoe sta je er fysiek voor,ben je nog wel actief met lopen en sport.

Hoe is het met je geestelijke gesteldheid? want je zit potverdorrie wel heel erg lang nu. Hoe hou je het vol Koos. Vind ik heel knap van jou.

Maar je weet schilderwijkers houden het lang vol.

koos als je wat nodig mocht hebben laat het me gerust weten. Hoe sta je er financieel voor. laat het me weten als ik je ergens mee kan helpen doe ik dat graag. geen enkel probleem Koos

wat is er gebeurd met je straf, waarom zit je daar? is je straf omgezet in TBS. is het daar te doen Koos? Scheveningen was natuurlijk erg zwaar, dat weet ik uit ervaring. Maar goed ik hoor het wel van jou.

Ja, en nou,hoe ben ik achter jou adres gekomen.? wel Koos,ik heb heel wat meegemaakt in de jaren dat jij vast zat, en heb heel wat invloedrijke mensen ontmoet, sommige staan bij mijn in het krijt, en zoals je weet de ene hand was de andere hand, en had binnen enkele dagen jou adres, ja die mensen kunnen heel wat regelen. ik vertel je het fijne er wel van als ik bij je op bezoek komt, ik weet niet of je brieven worden gelezen, laat me dat ook even weten,

koos ik ga deze brief emailen naar mijn broertje Robbie,(de jongste van het gezin} doe ik heel veel dingen mee,en is zeer betrouwbaar, ik denk dat hij wel een keer met mij, bij jou op bezoek komt

Dat werk veel sneller je stuurt de post naar hem,en hij mail naar mij toe,heb ik en jij het in 2 dagen en geen 2 weken.

Nou Koos vergeet niet te vermelden als je wat nodig mocht hebben.

hoop snel weer wat van je te horen

veel sterkte en ik je zo snel mogelijk bezoeken

Nico van Empel.

Inderdaad werkt het veel sneller Koos zend me alweer een brief.

Hallo Nico,

Ik kreeg vanmiddag jou brief en was er wel verrast mee met het kijken op de envelop, geen Thaise postzegels? En de afzender in Zwijndrecht

Dus als eerst dacht ik dat je al in Nederland was? Maar als je brief lezend begreep ik dat je jou brief mailt. Naar je broertje Robby en dat hij dan weer mijn brief aan jou mailt naar Thailand. Ja,dat gaat inderdaad wel veel sneller. Robby bedankt.

Nou het doet mij goed om weer wat van je te horen Nico. Nu dat ik weet dat mijn post bij jouw aankomt kan ik je wat meer over mijn toestand beschrijven van gevangenis naar TBS kliniek.

Bladzijde 1 van 12 november 2009 brief van Koos (1)_001Maar eerst laat ik je weten dat ik zojuist met me mentor Mariska besproken heb over het vermeende bezoek van jou en je broertje aan mij. Het gaat als volg Nico. Zowel je broertje en jij worden eerst gescreend door de maatschappelijk werkster. Morgen krijg de maatschappelijk werkster dan een mail van mijn mentor dat ik van jullie beiden bezoek wil ontvangen. Zei zal dan een brief naar jullie toesturen.

Ik weet van mijn bezoek( mijn zuster en zwager)dat er dan een gesprekje komt en daarna kunnen jullie dan naar mijn afdeling. Voor een eerste bezoek gaat dat zo hier. daarna is er wel iedere dag bezoek hier. Telefoneren kan ook nadat er gescreend is.

De post kan ik gesloten ontvangen en versturen.

Nico, je laat me weten dat als ik iets nodig mocht hebben, om je dat dan te laten weten. Lief van je Nico. Ik heb hier op de long stay een vrij grote kamer, wel twintig vierkante meter. En ik kom eerlijk gezegd hier niets te kort, al zoek ik wel een ouderwetse typemachine (geen elektrische)

Ze hebben voor mij op internet gekeken bij marktplaats maar kunnen niets vinden. Verder verdien ik hier wel 260 euro per maand en heb van all mijn spaargeld mijn riante kamer ingericht..

Nu, Nico. Hoe ben ik van de gevangenis in de TBS wereld gekomen?

Dat is nogal een lang verhaal met pijnlijke herinneringen. maar ik zou je in grote lijnen beschrijven hoe dat gegaan is.

Zoals je weet Nico, heb ik mijn delicten voor de rechters ontkend. In 1989, liet ik in Scheveningen de maatschappelijk werker Jos de boer weten dat ik het wel gedaan had. Jos deed er niets mee. Ik besprak dit met een medebewoner en die besprak dat weer met zijn advocaat Wim Anker.Van Wim Anker kreeg ik een brief dat hij mij wel wilde helpen.

Er kwam toen een psychiater voor mij en die bracht een rapport uit. Waar Wim Anker mee naar toe ging bij de justitie.De justitie wilde er eerst niets mee doen, maar uiteindelijk in 1997, werd ik naar het Pieter baan centrum gestuurd door de justitie met het verzoek of ik eventueel te behandelen zou zijn. In 1997 ging ik dus naar het PBC in Utrecht.Daar werd besloten dat ik te behandelen ben. In 100.Werd ik voor behandeling als levenslange  gestrafte naar de mesdag kliniek gestuurd. Daar werd het mij al gauw duidelijk gemaakt dat ik nooit meer vrij zou komen.

Ze vonden een behandeling maar zonde van al dat geld en adviseerde mij dat ik beter af zou zijn op een longstay. En dat weigerde ik.

Ik verdedigde mijn zaak, dat ik te behandelen ben, en beseffend dat ik met een geslaagde behandeling meer kans zal maken voor een eventueel gratieverzoek.

Maar de mesdag kliniek weigerde hier aan mee te werken en daarvoor die verantwoordelijkheid te nemen.

Ik heb wel wat behandelingen gekregen, maar niet echt de kern behandeling. In 2005 werd ik teruggeplaatst naar de gevangenis in Scheveningen. Ik was het natuurlijk daar helemaal niet mee eens. En mij Advocaat en ik gingen natuurlijk in beroep bij de raad van rechtstoepassing.

Ik moet nog wel vermelden Nico dat mijn advocaat Wim Anker, in die periode 2002,een interview gaf aan de Haagse krant. dat ging over mij en hoe ik in de mesdag zat en dat lazen veel mensen o.a. de politie.

Ik kwam kort daarna op de T.V met de vader van een van mijn slachtoffers en volop enkele rechercheurs die mij al een beest neerzette.

Ook verscheen er ook nog een boek over mij.

Voor de mesdag was dat heel beinvloedbaar. Uiteindelijk werd mijn plaats op de behandeling afdeling niet gewenst en moest ik naar een soort wooncentrum. Later werd er mij medegedeeld dat ik terug zou moeten naar de gevangenis.

Ik had toen al mijn vraagtekens met mijn advocaat Wim Anker. Op mijn vraag hoe kom je er bij om over mij te praten bij de pers? Zijn reactie was: Ach ze vertellen mij ook wel eens wat.

Terug in Scheveningen ben ik dus in beroep gegaan. mijn beroep werd gedwarsboomd door justitie,  uiteindelijk lieten zei mij weten dat ik weer naar een TBS-Kliniek zal gaan in Venray.

Ik werd in 2007 ziek.De justitie liet weten dat ik naar mijn operatie en chemo behandeling naar de T.B.S geplaatst zou worden.

In december 2007 werd ik opgehaald en kreeg van het parket te horen, dat ik niet naar Venray zal gaan,maar naar Maastricht? long-stay. Nou ik was behoorlijk kwaad. Ondertussen had ik al een andere advocaat Tim de Bont uit Alkmaar. Die ging voor mij in beroep. In Maastricht was het voor mij nog zwaarder dan in Scheveningen.

De beklagcommissie reageerde dat ik weer naar een behandelingkliniek zal moeten gaan. De justitie plaatste mij hier dan op 2 juni 2009 in Vucht!

Voor mijn Nico en natuurlijk ook voor mijn Advocaat is het goed duidelijk dat justitie ten koste van alles wil voorkomen dat ik een behandeling zal ondergaan. Ik heb er nu wel vrede mee, ik heb het hier best wel naar mijn zin, en mijn advocaat probeer nu dat ik hier kan blijven. De justitie wil me eigenlijk weer terug plaatsen naar de gevangenis,en dat wil ik helemaal niet meer.

Binnenkort komt er een uitspraak over mijn zaak, en ik ben natuurlijk benieuwd wat er nu weer gaat gebeuren en wat zei gaan doen met mij.

Voor alle duidelijkheid Nico De RSJ=Raad van rechtsspraak toepassing en jeugd.

Deze zijn het wel eens met mij. Ze hebben mij al vier keer in het gelijk gesteld, en ik verwacht dat ze dit nu ook weer zullen doen.

Nu Nico, dat was dan in het kort mijn verloop van gevangenis naar de TBS wereld. Als we elkaar spreken dan kan ik je daar wel meer overtellen.

Hier op de long-stay, ik heb mijn werk. Ik werk nu in de winkel. Dat is een grote loods met allemaal levensmiddelen producten. De winkel lijst die van mijn medegedetineerden maak ik dan in order zitten hier wel ruim zevenhonderd personen. Met wel 17 gesloten eilandjes van afdelingen, van TBS tot huis van bewaring. Wij zien die mensen natuurlijk niet maar, voor mij is het hier zeer bewegelijk vrij. Ik kan naar buiten gaan.(een grote patio)en op de afdeling zelf hebben wij ook een terras waar je de hele dag op kan, en zo naar buiten kan kijken. Als je de afdeling af wil(bij iemand op bezoek van een andere afdeling) moet je dat even aangeven.

Ik heb hier ook een kleine soos met een patio,en een tuin en dieren.

Ik heb hier vier keer in de week sport. Soft/tennis/badminton en voetbal.E n soms hebben we ook vollybal. Het personeelstekort is hier soms wel hopeloos om te kunnen sporten met de afdelingen. maar de sport-leraars zijn er wel altijd.

Met mijn gezondheid? Nico in 2008 had ik nog chemo in het ziekenhuis van Maastricht. En na de laatste scan, kreeg ik te horen dat ik kanker vrij ben. Ik weet dat het nog terug kan komen, ik moet me maar melden als ik ontzettend moe ben of mijn ontlasting is zwart. eerlijk gezegd Nico, ik wil het helemaal niet meer weten of ik nu wel of geen kanker heb, Ik hoop natuurlijk van niet. Maar ik heb geen zin meer om ziekenhuis in ziekenhuis uit te gaan. En als ik het wel heb dan hoef het voor mij ook niet meer. Ik heb eerlijk gezegd er vrede mee om dan maar dood te gaan Ik weet dat als je zwaar kanker heb dat ze ja dan wel laten inslapen. Ik ben echt wel benieuwd van wat er na de dood is,klinkt misschien raar maar nogmaals leven wil ik wel..

Ik heb bezoek van mijn zuster Linda en mijn Zwager Arie die mij al die jaren trouw bezoeken Ze komen zo  om de vier maanden en dat vind ik ook wel weer zat. Verder van een vrijwilliger van de gevangenis die mij om de drie maanden bezoekt.

Nu, Nico ik laat het hier effe bij en geeft deze brief gesloten af en wacht met nieuwsgierigheid weer uit naar een berichtje van jou

Nico het allerbeste en tot horens

Daaaag koos.

16 nov 2009

Nico:Hallo peter,Wat gaan we doen?Wat wil je wat ik gaat doen?laat het me even weten.

Groet, Nico

Peter:

Ha Nico ik denk dat het goed is als jij eerst zelf even een concept antwoord gaat maken en dat aan mij toestuurt. Ik wil in dat stadium dat jouw brief nog zoveel mogelijk naturel is, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus reageer  gewoon op de  dingetjes, die hij schrijft. zeg ook maar dat je je broer opdracht hebt gegeven om naar een ouderwets tikmachine uit te kijken, dat je die gaat regelen.(kees en ik zullen dat in orde maken) Daarna gaan we in onze brieven  wel wat meer to the point komen, maar nu moet hij eerst het gevoel hebben dat het echt allemaal veilig is. Als het concept klaar is stuur je het naar mij en zal ik het misschien een beetje bijschaven, net als de vorige keer. Vind je dat een goed idee?

Ik hoor graag van je

Groet Peter R

Nico:

Haai Peter.

Ja dat is een heel goed idee en zo typemachine is hij natuurlijk heel blij mee.Ik vind dat het zo perfect gaat.En wat betreft het bijschaven is geen probleem.Mijn Nederlandse taal is ook niet zo perfect.Maar wat wil je,alleen lagere school Oke ik ga eraan werken Misschien vandaag nog Maar dat is niet zeker de kinderen zijn nogal lastig vanavond.

Mvg Nico

Peter.

Dat je Nederlands niet perfect is..hindert niks..heel normal en hij herkent natuurlijk gewoon jouw manier van schrijven en daar gaat het om..dus het moet ook niet perfect zijn.

Geef een reactie

