De herinneringen van 1994 komen weer boven drijven

De correspondentie Kos en Nico is op gang gekomen en gaat verder. Op de achtergrond souffleert Peter R. de Vries Nico.

Hallo Peter,
Peter ik heb de brief van Koos meerdere malen gelezen. En weet je Peter, meestal worden je gevoelens tegenover een persoon gevormd door de zaak in kwestie. Het merkwaardige van Koos is dat zijn persoonlijkheid nooit echt paste bij zijn daden. Hij lachten met iedereen,  vrouwen mochten hem, ondanks zijn rossige haren en slecht gebit. En als ik dan zijn brief leest en hij mijn verteld dat de mensen hem als een beest zien, en daar erg boos over is, nee heel erg kwaad is, dan mag je toch wel zeggen dat het een psychopaat is. In de hele brief geen woord van berouw. En zoals je weet werd ik misselijk  wat hij in 1994 vertelde tijdens bezoek. Het komt steeds meer op me af,en heb er het best wel moeilijk mee. Het is niet niets om te horen  dat hij een keeltje dicht knijpt en daarna klaar kwam en het kind dan weer bij laat komen voor de volgende kick.De angst van het slachtoffer gaf hem de kick. naar enkele dagen was zijn kick weg. En besloot dan maar tijdens het neuken  van zijn vriendin het maar even af te knallen, want ik was net lekker bezig zei hij met een vrolijk gezicht,en het is begonnen met een hoertje in de katerstraat maar dat gaf hem geen voldoening. Maar hij vertelde me nog veel meer,moeilijk om op te schrijven.En dan ga ik waarschijnlijk bij hem op bezoek,Je moet je voorstellen. Hem omnarme en zeggen:Ik ben blij je te zien. Ik ben er helemaal niet blij mee, maar ik heb A gezegd dus ook B. Deze man mag nooit meer vrij komen. De bekentenis, moet hij hoe dan ook aan mij geven van de andere moorden.Geloo f me Peter een beer put gaat open. Rechtbank President Stolk was er echt bij betrokken, niet bij alles zei Koos.W at er gebeurde op de Zuidwal was hij bij. Later face to face praten we er wel over Peter. Zo ik heb het een beetje van me afgeschreven,doe me wel goed.Ik hoop dat hij deze week nog reageert.Misschien morgen al.

Hoor weer van je

Ha Nico,

Bedankt voor je mail.Heeft Koos ja dat soort zelf verteld,van die keel dicht knijpen en zo?Naar de Stolk ben ik natuurlijk ook benieuwd.We hebben trouwens een tikmachine gevonden.Dus dat gaat goed.

Peter R

Haai peter,

Leuk voor de snelle reactie ik heb het er soms moeilijk mee. Ja van Stolk heb ik van hem gehoord en alles wat ik je net heb geschreven heb ik uit zij mond. Het is een psychopaat met nog zoveel haat in hem. haat tegen over de politie en Freek V geloof mij maar. In de jaren 70 waren Stolk en van Hattum en officier van der Poll niet vies van op bezoek te gaan bij criminelen. Het is zo klote voor mij om het op te schrijven in de juiste opbouw. Vertel het je wel als we elkaar opzoeken. Met de tikmachine zal hij wel blij zijn. Als hij ons ook maar blij maakt.H

Brief aan Koos verzonden

je brief ontvangen gaat snel he. En ik ben er erg blij mee dat mijn broertje Robby zich aan zijn belofte houdt maar dat wist ik al van tevoren. Ik heb hem ook gelijk een e-mail verzonden om voor een typemachine te zorgen. Komt wel goed koos. Kan hij die gewoon afgeven? Hoe werkt dat? Ja koos, ik begrijp dat zij me eerst willen screenen. Wat willen zij dan weten? Dat ik ook in de gevangenis heeft gezeten(haha) Maar ook dat is geen probleem Koos. Ik begrijp dat ze meer willen weten over degene die op bezoek komen. Zoals ik je brief leest is het daar wel goed te doen. Maar ik zie je liever buiten. Maar misschien komt dat nog. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Bedoel jij die kwal van Jos de boer die bewaarder was in de sprang? Dat is een slechte hond. Als hij het is? In 1994 toen ik bij je op bezoek kwam in de Biba in Scheveningen. Vertelde je mij, dat je het had gedaan. Dat bleef tussen ons. Maar hij had je moeten helpen. Hij wist het twee jaar eerder. Heb die bekentenis ook in de krant gestaan Koos? Heb daar nooit wat over gehoord volgens mij. Je heb al die drie zaken bekend? Ik begrijp niet dat, dat als de PBC zegt; Jij bent te behandelen. Waar halen die gasten van de Mesdag het lef vandaan om te zeggen zonde van het geld! Ongelooflijk Koos.En wat ik helemaal erg vind!!Wat die Anker je heb geflikt.Ik had een kort geding aan gespannen.Ik heb het nooit gelezen, maar zoals ik het leest ben je bij voorbaat kansloos. En dan nog een boek ook. Die tering honden. Sorry voor de woorden. Maar dat is te gek voor woorden. Dan kan ik het ook begrijpen dat het zeer beïnvloedbaar was voor de Mes-dag. Maar dan nog? je ben geen beest. Je heb net zoveel recht als een ander. Ik vind het wel fijn voor dat je nu daar zit. En hoopt dat je advocaat het wint.Je heb nu al vier keer gewonnen.Dus deze keer win je weer koos.Ik zou voor je duimen. Erg fijn voor je dat je naar omstandig heden het naar je zin heeft daar.En dat je nog lekker mee doet aan sport. En best wel een leuke baan hebt..het bezoek spreekt me zeer aangenaam aan. Geen toezicht. Net als toen in Scheveningen.(weet je nog?gewoon tijdens het bezoek snuiven) Ook vind ik het erg fijn voor jou, dat je kanker weg is., maar je moet er wel de moed in blijven houden Koos. En de dood moet nog maar even wachten. Vind je ook niet Koos. We hebben nog heel wat te bespreken. Knap dat je zuster Linda en Arie je nog steeds komen bezoeken. Klasse Koos. Krijg net een e-mail van Robby. Waarschijnlijk heeft hij een typemachine gevonden voor jou..Hij gaat deze week even kijken voor jou. Of het wat is. Oke Koos Ik heb het hier heel fijn. Jammer dat je niet hier kan komen. Je zal het geweldig vinden. Echt iets voor jou Koos. Ik ga je gauw zien. Vraag aan Arie wat het scannen inhoudt Koos Wat betreft het bezoek.

Hoop snel weer van je te horen. Groetje ook van Robby

De bovengenoemde brief,is uiteraard alleen maar geslijm en praat hem naar zijn mond. Hem het idee geven dat hij mij volkomen weer kan vertrouwen zoals in 1994. En dat ik mogelijkheden heb om hem met zijn straf te kunnen helpen,Mijns inzien is het wel uitlokking. moet wat om achter de waarheid te komen. Maar daar later meer over met de gesprekken die ik mondeling heb gedaan in de long-stay met hem.

23 november koos reageert op mijn brief.

Hallo Nico,

Ik heb zo”n uurtje geleden jou brief ontvangen. Van 16 november. Het gaat zeker snel.Bedankt Nico.

Toevallig was mijn maatschappelijk werkster op mijn afdeling. Haar naam is Natasja. Ik vroeg haar wat het screenen nu eigenlijk inhoud.

Natasja liet mij weten dat screenen nogal een groot woord is. Maar dat het in feite hier op neer komt.

Waar ken je Koos van? Is het je bekend van koos zijn delicten? Gebruik je drugs?

Nu Nico. Ik liet haar weten dat je een jeugdvriend ben. En dat jij ook ziek was geweest. Waardoor het leven in herinneringen kwam. En zo doende Koos daar in voor kwam. Wetende dat Koos levenslang heeft. En ook dat je koos weleens bezocht heeft. In de gevangenis van Scheveningen. En dat je toen al had vernomen van Koos dat hij die delicten gedaan had. Uiteraard Nico heb jij natuurlijk geen drugs verleden!!!

Natasja liet me verder weten om jou adres in Nederland met telefoon nummer.  Al weet zei wel van mij,dat je in Thailand woon. En dat je met de kerst altijd in Nederland ben.

Als het goed is ontvangt je dan een brief van Natasja met een verzoek om haar dan te bellen. Ze maakt dan een afspraak. Als jullie samen komen Nico met je broer Robby. Dan is het eerste gesprekje met Natasja op haar kamer. Waarna jullie dan gebracht worden naar mijn afdeling. Om bij mij op bezoek te komen. Het screenen is maar eenmalig. En het vervolg van bezoek aan mij moet ik dan doorgeven aan de sosio-therapeut.

Nu over de typemachine. daar heb ik ook naar geïnformeerd .Die mag niet aan de poort worden afgegeven. Mag wel als pakketje naar mij toe gestuurd worden. Ze willen wel weten wanneer het mij eventueel word toegezonden.

Nou Nico. Dit was de info over screenen en de typemachine waar ik wel heel nieuwsgierig naar ben of het lukt. Ik zal er wel blij mee zijn.

Nu wil ik even reageren op Jos de Boer. Ik weet niet of hij dezelfde is uit de sprang. maar wel dat Jos de boer volgens de mesdag kliniek nooit zo naar mijn toe had mogen reageren. Hij had op zijn minst de politie daarvan op de hoogte moeten brengen. Mijn bekentenis Nico is nooit in de kranten vermeld. laat staan dat ze er van wisten.

derde brief van Koos ontvangen 23 november 2010_001Zoals ik al in mijn vorige brief beschreef sprak Wim Anker daarover zeer uitvoerig met de Haagse Courant. En kort daarna brak de pleuris uit. In de mesdag. Maar ook door de recherche op de TV en op de radio. En een uitsprak ben ik niet vergeten van de recherche naar die verslaggever toe. Wij zullen er alles aandoen dat hij nooit meer vrij komt. Van mijn behandeling psychiater hoorde ik zelfs dat de recherche haar liet weten dat koos gezegd had: Tijdens de verhoren in 1980 of 1981 dat hij hen en hun kinderen zou vermoorden, als die vrij komt. Nu Nico ik heb nooit zoiets gezegd.

maar de mesdag had daar twijfels over. En zo ging dat maar door. Mijn toenmalige advocaat Wim Anker liet ik weten, als ik dat gezegd zal hebben.(wat beslist niet zo was) Dan wil ik alsnog de Haagse recherche mijn excuus daar voor aanbieden. Wim Anker en mijn psychiater vroegen aan de Haagse recherche om daarover te praten in de mesdag.maar deze reageerden dat vele rechercheurs koos niet wenste te zien en te spreken.En dat ze ernstig getraumatiseerd waren van de verhoren destijds.Het vuurtje bleef branden in de Mesdag.En geleidelijk aan werden al mijn behandelingen stop gezet.

Nu zit ik hier dan in Vught. Ik heb in 1997 schriftelijk toestemming gekregen van Minister Korthals zelf!! Dat ik behandeld mag worden.Zoals het Pieter baan centrum naar hem geadviseerd had.

De RSJ weten dat natuurlijk ook. Ook zo hoe de van Mes-dag kliniek met mij is  omgegaan.Vandaar dat ik alsmaar gelijkt krijg van de RSJ. Maar! zoals ik je al liet weten Nico de Justitie werkt alles tegen.

Aanstaande donderdag 26 november 2009 komt mijn advocaat op bezoek. dat is dan Tim de bont uit Alkmaar.Om met mij te bespreken hoe het nu verder moet met mij.Ik heb al laten weten dat ik geen zin meer heb om terug te gaan naar de gevangenis.(wat justitie wil)

En dat ik wel hier wil blijven op de Long-Stay.

Zoals ik je al liet weten Nico is een behandeling wenselijk voor een eventuele gratie verzoek. Maar doet de justitie niet aan mee.

Ik kan wel weer gaan procederen. Maar zolang justitie dwars blijft liggen zal ik daar alleen maar ouder van worden. Met vele problemen en irritaties. En daar voel ik niet zoveel meer voor. Vandaar dat ik maar liever op zo unit ben als deze hier in Vught. daar moet Justitie weer eens zijn. En dat zou dan voorgelegd worden bij de RSJ.

Nu ga ik stoppen met deze brief. En geef die af aan de staf. Zodat die morgen hier de deur uit gaat. Robby jij nog bedankt voor de inzet he!!

Nico het allerbeste van en tot horens en schrijfs.

Daaaag koos

Peter zend het onderstaande.en reageer op mijn brief die ik aan Koos wil verzenden.

 

Haai Nico

bedankt voor je brief. Die is prima! Ik heb hem ietsje afgezwakt om dat ik nog niet wil dat je al te hard gaat… bovendien moet het vooral van hem komen… niet zozeer van ons (uitlokking). Dat zijn dingen die vooral in de gesprekken aan bod moeten komen. Nu gaat het er vooral om om vertrouwen te kweken. Ik stuur je de brief mee zoals ik die heb aangepast. Kijk maar even. Het is inderdaad verstandig om nog even te wachten met versturen, want anders gaan de brieven teveel door elkaar lopen en weet hij niet meer waar hij op moet antwoorden.

Hartelijke groet,

Peter R.

Ik mocht van Peter niet vermelden dat ik van een uitkering leef. Ik moet overkomen als een rijk man. Die veel voor hem kan betekenen. Peter zijn plan is dat ik iemand heb geholpen om niet zijn gevangenis straf te laten uitzitten. een verhaal wat Peter eens heeft onderzocht. Gaat over de Kroes die met behulp van een officier zijn straf nooit heeft uitgezeten. Hij heb dan ook enkele regels vervangen.

Geef een reactie

