Op weg naar de eerste ontmoeting met Koos

Nico van Empel regelt dat hij op bezoek kan gaan bij Koos en ook de briefwisseling gaat door

Haai peter

Helaas na veel door verbinden,is Natascha niet aanwezig vandaag, zij hopen dat zij er morgen weer is.
Ik heb wel gevraagd of die vrouw waar mee ik belde, aan koos en Natascha de boodschap wilde doorgeven dat ik op 25 januari hem komt bezoeken. En dat zou zij doen.
De vliegticket inmiddels ontvangen en uit geprint.ga morgen nog even Natascha proberen te bellen.
weet niet of  de laatste brief  nog aan koos is verzonden?
Ja, ik ben er klaar voor Peter, de koffer staat reeds gepakt. alleen ik zit nog op een antwoord verlegen, wat mijn kosten plaatje betreft.
Hoop vandaag nog van je te horen.
Mvg
Nico
 


Eindelijk krijg ik Natascha te pakken, die blij is dat ik Koos komt bezoeken.

Geachte mevrouw Geene
Naar aanleiding van ons prettig telefoon gesprek van heden ochtend.
De volgende gegevens.
Mijn telefoon nummer is, op het moment dat ik arriveert in Nederland.
0066 821463XXX. op het moment daar aanwezig ben ik in bezit van een Nederlands nummer. En krijg u van mijn als ik bij u op bezoek komt.
Wat mijn adres betreft is wat moeilijk, bij mijn aankomst in Nederland verblijf ik in elk geval in het Euro Hotel in Den Bosch. En daarna weet ik nog niet welk hotel ik ga verblijven, ik heb meetings door het gehele land, in een periode van zes weken.
Hopende u daar mee van dienst te zijn geweest.
wens ik u nog een prettige voortzetting van deze dag
mvg
Nico

Bedankt voor de snelle reactie!
Ik zal zorgen dat u aangemeld bent bij de portier, mijn vraag is alleen
of u al eerder binnen een kliniek of gevangenis op bezoek bent geweest?
Weet u wat u kunt verwachten?
Hoe lang heeft u Koos al niet meer gezien?
Ook vraag ik u een geldig identiteitsbewijs mee te nemen.
Vriendelijke groeten,
Natasja Geene
Maatschappelijk Werk
De Pompestichting lokatie Vught
073-6582 8XX


brief aan Koos
Hallo Nico,

Je brieven ontvangen en ben er weer heel blij mee Koos. Het gaat leuk zo. Wat betreft Natascha heb ik inmiddels gebeld. Was een prettig gesprek Koos. Aardige vrouw. Dat komt allemaal goed zei zij. Dus dat is geregeld. Zij wist er al van. Ze zou je de groeten doen dat beloofde zij. Ben erg blij voor jou dat je het typemachine heb ontvangen, ja het is even wennen, maar dat went snel. Robby heeft er echt nog wel moeite voor moeten doen, ze worden niet meer gemaakt he.

Oke koos ik ben wel een beetje geschrokken van jouw brief wat betreft. Hoe de recherche met alles is omgegaan. Zoals je zelf schrijft, komen ze naar twintig jaar eens opdraven, ongelooflijk. ja ik weet dat je bent opgehangen door Freddy en Ingrid en die griezel van die Max, zij zijn de dans ontsprongen. Freddy heb ik het laats gesproken medio 1990, hij had toen een café op de Touissantkade zo”n coke café waar de mensen hun pakjes konden kopen, en op de wc gebruiken. Uiteraard kwam er ook een klein gesprekje over zijn rol.  En hoe hij er goedkoop was vanaf gekomen. Maar hij moest daar gewoon om lachen. Max heb ik nooit meer gezien. Ingrid wel die kwam wel in het café van Freddy. Heb jij nog wel eens wat van ze gehoord of gezien? Ik hoorde wel van mijn broer Robby dat ze Freek V aardig hebben mishandeld. ben ik wel blij mee die landverrader.

Het is wel goed van jou dat je alles bij houd met je agenda, net als ik koos. Schrijft ook de belangrijkste dingen op, houd er ook nog een dagboek op na. Leuk om eens terug te kijken, Soms ook weer niet zo leuk ook de niet leuke dingen staan erin.

Ja Koos hoe de recherche met jouw verhaal is omgegaan is echt ongelooflijk. Moorden zijn in een la blijven liggen. Hadden ze het te druk met een fietsen dief of zo iets.

Jammer dat je er geen advocaat bij had, tijdens het verhoor van de recherche uit België.

Wordt je niet helemaal ziek van die idioten van de mes-mag. Zijn zij soms ook rechters en rechercheurs tegelijk ( je verhaal klopt niet met het proces-verbaal) wat zijn die gek joh.

Maar ik heb zitten denken he. je schreef dat je wel iets wist over die Zweedse zaak.

is dat niet aardig wisselgeld? Ze hebben dat toen stom aangepakt, maar misschien kunnen we er nu wel wat mee, of niet? Geloof me, ik kan veel regelen. ik ken veel mensen.

00-nic0-haagse penoze boekJe schreef dat F, M, en I betrokken zijn geweest als medeplichtigen. Is dat zeker? Hoe weet je dat? Hebben ze dat ooit gezegd? We moeten het daar maar eens over hebben als ik bij je op bezoek komt. Ik weet trouwens nog niet precies wanneer ik kom. Het zou eerder januari worden ben hier nog even druk met zaken. Voor de kerst luk het niet meer. Mijn vrouw en de kinderen willen dan ook graag bij haar ouders zijn mijn schoon oude lui . Vooruit dan maar denk ik. Ben dan een poosje niet in staat om te e-mailen, Want ze wonen in een kampong. Maar in januari kom ik zeker hoor Koos. Ik laat voor de kerst nog even een kerstpakketje sturen.

Koos ik laat het hier even bij.

Koos hou je taai

Groetjes Nico

PS  weet je zeker dat ze je brieven niet lezen?

Brief van Koos

28 december.

Beste Nico.

Ik zo uurtje geleden jouw brief ontvangen. Geopend in handen gekregen? Van 17 december.

Dat is de tweede keer dat ik jouw post geopend in handen krijg? Ik heb daar over geïnformeerd. Al hoewel de therapeut mij al de eerste keer liet weten. Dat dat komt dat er op unit 7 ook iemand zit die Hertogs heet. En dat de post via de postkamer door gestuurd was naar die unit 7. Daar is het een H. V . B regiem. Daar komt men dan achter dat Hertogs daar niet verblijft. En gaat de post weer terug naar de postkamer. En die lezen dat het om Hertogs gaat Unit 7 heeft dit ook duidelijk gemarkeerd op de enveloppe. Die ik je hierbij ook toestuur.  Maar het blijft wel vreemd. Er staat toch duidelijk op: J . D . Hertogs TBS long = stay Afdeling 2E.

Misschien is het beter om op de enveloppe te vermelden. Koos Hertogs TBS long-stay afdeling 2E En geen  (pat) Wel in grote blokletters.

Misschien help dat dan?? Ik zelf zal dit weer opnieuw aankaarten. Bij de Staf. Dat dit alweer de tweede keer is dat mijn post geopend is. Terwijl er toch duidelijk op staat voor wie de post is. Ik ben benieuwd bij de volgende brief Nico?

Ik heb jouw brief goed gelezen Nico. Ik heb persoonlijk nooit meer iets van Fred Max. en Ingrid  gehoord.

Wat de Zweedse meisjes betreft: Daarover werd ik in mijn voorarrest in 1980 kort over gehoord. En las ook uit het proces-verbaal stukken van Max. Waarin hij Fred en Ingrid daarvan beschuldigde. Ook uit het proces verbaal van Ingrid. Waarbij wel de recherche liet weten dat zei die twee meisjes gezien heeft in de city bar.

Ik zelf herinner mij hoe Fred de Been mij aan de deur van de Toys zich uitte over Max. In die trant: Dat hij iets met hem had gedaan Wat maar beter nooit bekend moet worden. Ik vroeg toen aan Fred: Wat dan? Waarop Fred mij alleen maar liet weten dat die dat maar beter niet kan benoemen.

In die periode Nico. Herinner ik mij dat Fred en Max veel met elkaar optrokken. Ik zag hoe zij met de rolls van ton van Ooyen uit Arnhem tot hun beschikking hadden en dat Fred de been daar zelf inreed. Ik vond dit op zich zelf heel vreemd. Dat Tonnes  Fred daarmee liet rijden. Omdat Fred hele slechte ogen heb. Maar ook dat Fred wat afstandelijker werd naar mij toe. Terwijl wij in feite alles samen deden.

Van de recherche uit Groningen waar ik toen verhoord werd. Werd mij duidelijk dat Fred en Max en Ingrid de wetenschap had. Aangezien dat zei de meisjes hadden gezien in de Citybar.

Vreemd dat Max in zijn verklaringen daarbij Ingrid en Fred de Been beschuldigd.

De recherche Nico. Heeft na het eerste verhoor van mij in de mes-dag gesproken met Ingrid, Max. En Freddy de Been was niet aanspreekbaar. Vanwege de drugs. Maar naar aanleiding van zijn verhaal en het proces verbaal van Max lieten zij mij weten: Dat zij ervan overtuigd zijn dat Max, Fred, Ingrid en ik zelf de daders van die dubbele moorden hier tussen zit.

Ik Nico lees tussen die verklaringen door ( toentertijd ) Zowel van Max en Fred. Hoe zij elkaar daarin waarschuwen: Van als jij je mond open doet dan doe ik dat ook. Ik was toentertijd een hard nekkige ontkenner. En kon natuurlijk die proces verbale lezen, en niet tegen spreken. Want ik ontkende alles. Daarbij komt of kwam natuurlijk ook dat ik uit de onderzoeken van de recherche over Fred, Max, Ingrid en zelfs die van Robby S, mijn als verdachte allen maar goed deed. Maar zoals ik al beschreef heeft de recherche hun gebruikt en tot kroongetuigen gemaakt.

Ik vroeg me af in de mes-dag kliniek, nadat de Belgische recherche mij overduidelijk had laten weten dat als de zaak niet verjaard was. Zei zeker M, F, I gearresteerd hadden. En dat dan die zaak van die twee Zweedse meisjes opgelost hadden.

Nico, nu dat ik er weer over terug denkt. Komen er ook allerlei herinneringen maar boven drijven. Als waar ik wel schuld aan heb. Maar ook wel dat dit kroongetuigen zijn geweest die zelf wel geen schone handen hebben, en daarvoor zelfs niet vervolgd zijn. Hoe zou die ouders reageren. Als zij dit te horen krijgen? Daarbij ook dat ik dat in de jaren 80 bekend maakte. Toen was ik nog ontkennende. En had daar natuurlijk belang bij. Dat zei als mij kroon getuigen zelf beschuldig en veroordeeld zijn voor moorden.

Ik ben er ook van overtuigd dat de Haagse politie ook wel vrees dat ik met die kennis hun om de oren slaat als ik vrij zou komen. Zelf in het vonnis van de rechtbank ( hoge beroep) wordt vermeld dat men wel een vraag teken heeft over Fred de Been zijn verklaringen. Nu Nico, als je bij me op bezoek ben dan praten wij er wat uitvoeriger over. En je moet wel weten Nico dat ik hiermee niet vrij komt. Ook moet ik hier mee uit kijken dat de justitie geen maat regelen gaan treffen. Overigens heb ik ook nog nooit besproken met een advocaat. Mij wel afgevraagd wat moet hij er mee? Om dat ik uiteindelijk al veroordeeld ben tot levenslang.

Ach Nico, ik heb je pakketje ontvangen . Maar mocht het etenswaar niet hebben. Wel de playboy. Maar bedankt hiervoor. ik vond het wel zonde. Zag er heel lekker uit. Maar het is ten strengste verboden om etenswaren in te voeren. Vandaar.

Sexs DVD mag je hier wel hebben op je kamer. Ik heb ook een DVD speler. En van mijn medebewoners heb ik wat seks DVD overgenomen. Zij krijgen die dan weer van hun bezoek. Daar doen ze hier niet moeilijk over. Als je soms wat aan seks films kan komen Nico? Heel graag. Het liefs tieners. Geen negers of oude vrouwen. Maar een geile pijp en neuk werk. Dat vind ik wel mooi.

Ik laat het hier bij en kijk uit naar je post en zeker om je weer te zien.

De vriendelijke groeten van mij en tot horens en ziens

Daag Koos.

Koos bedoelt hier wat betreft: Het hoger beroep. Waarin de Procureur generaal in zijn requisitoir Freddy als on- betrouwbaar neer zet.

Hallo Peter,

Wat raar dat koos nog niet heeft gereageerd. We wachten vandaag nog even af. Moet dan maar die andere brief versturen. Met wat erbij over kerst en dat ik Natascha heb gebeld. Misschien is die andere brief niet aan gekomen. Wat ik me niet kan voorstellen. maar toch. Hoor wel van je, wat je gaat doen.

Hallo Nico,

Ja we dachten precies het zelfde Nico, als er morgen geen brief is sturen wij onze brief. Ik zou daar in verwoorden dat jij met kerst en oud en nieuw naar je schoon familie bent en even uit de lucht bent. Wij zijn namelijk allemaal tot 9 januari weg en moeten we de stilte even opvangen. We laten nog wel namens jou ook een kerstpakket voor Koos bezorgen. Voor dat ik zelf vertrek hebben wij uiteraard nog contact.

Hartelijk groet,Peter.

Hallo Peter,

Ik heb het concept geschreven, verander maar wat jij wil. peter deze jongen is echt niet veranderd,het doek wat hij aan de muur heeft hangen,had hij ook in Scheveningen, Althans een soort gelijk doek. En bij hem thuis dito.Hij kon er uren naar kijken. In Scheveningen in de sprang tekende hij allemaal ogen op de muren. Vond hij mooi. Wij moesten er alleen maar om lachen. Maar naar alle waarschijnlijkheid had hij daar andere gedachten bij. In de brief laat ik hem ook weten  dat ik zeer belangrijke mensen ken,en die misschien wat voor hem kunnen betekenen. En waarom zeg ik dat! Misschien is hij dan bereid het dossier te geven. Het is duidelijk dat hij me volkomen vertrouwd. Heb hij trouwens altijd al gedaan. Ik was de eerste buiten Jos de boer om, dat hij het mij vertelde dat hij het had gedaan, alzo ook de andere moorden. Hij reageert wel op de andere vragen in zijn volgende brief. Soms geven ze niet de zelfde dag de post aan de gedetineerden. Oke ik wacht op een reactie van jou.

Ik besluit met vrouw en kinderen ook maar op vakantie te gaan. En daar maar kerst en oud en nieuw te vieren. Ondanks dat ik die dagen nooit plezierig heb gevonden. De vrouw en kinderen hebben de afgelopen maanden weinig plezier aan mij beleefd. Mijn humor en gedrag was nu niet – je – van het. Misschien goed om eens alles te relativeren. 

 

Geef een reactie

