Koos Verteld  op sommige punten  niet de echte waarheid. Maar daar komt hij later op terug. En vergist zich in de advocaat Duynstee die tijdens zijn arrestatie niet zijn advocaat was. Ook spring hij  hier en daar,vaak van de hak op de tak. Later is  hij daar  wat zorgvuldiger mee.

Koos: Dat was Thialda Visser.

Nico:  Oh dat was Thialda Visser

Koos: En dat was in mei en September

Nico:  Ja dat zijn toch..

Koos: Ja wel, ik praat niets goed hoor, het feit dat je gepakt wil worden. Ik kwam toen op de Zuidwal aanrijden, veel coke op zie ik daar die bekende mercedes van de politie staan. Weet je wel die zwarte.

Koos: Haai … Natascha komt binnen.

Nico:  Hallo hoe gaat het met u?

Nata: Ja prima noch steeds het zelfde als twee dagen geleden.  leuk dat je er weer bent

Nico:  ja ik heb het druk maar heb tijd voor Koos.

Nata; Als je straks weer weggebracht wil worden, ik heb altegen het pesoneel gezegd, als ik tijd heb dan breng ik u wel weg.

Nico:  Pa maar op dat ik niet verliefd op u gaat worden,  haha neee hoor dat vind ik harstikke leuk.

Koos: Waar was ik nou?

Nico:  Ja waar waren we nou. O ja bij die politie wagen die voor de deur stond.

Koos: Dat een politiewagen voor de deur staat ja. En ik zie daar een eh drie vier man in zitten. En eh ik reed toen in een vrij snelle wagen en eh ik rijd dus via de Zuidwal de hoek om via de looiersstraat

Nico:  Ja de Looiersstraat

Koos: En ik rij zo de Looiersstraat in en die vent begint achter me aan te rijden. En ik gas. Hij ook gas. Racen weetjewel. Die Boekenstraat  in weetjewel.

Nico:  Ja ja

Koos: In de Herderinnen dat is ook weer eeeh

Nico:  Bij de City bar

Koos: ja ja zo”n zijstraatje die naar de Diepenstraat..

Nico:  Ja ja ja

Koos; En eh ik mijn wagen geparkeerd, ik bij de melkboer daar eh een pak melk gekocht enik denk: Ik ga even belllen met tante Nel weet je. Dus ik bel die Tante nel op, die woont beneden op de Zuidwal. En ik vraag haar: “ Staat de politie voor de deur “ Ik begon te twijfelen weetjewel.

Nico:  ja

Koos: Paranoia en weet ik het allemaal wat. Psychotisch. En dan zegt ze: Nee, niemand, effe kijken: “ ik zie niemand “ weetjewel. Toen begon ik weer te twijfelen en toen ben ik eh gewoon in de wagen gaan zitten met een pak melk. En ik zag toen een politie agent aan komen lopen en die was bekeureingen aan het schrijven weetjewel. Achteraf eh is het allemaal fake geweest.

Nico:  ja paranoia

Koos: ja, nee die politie liep daar echt

Nico:  O, ja.

Koos; En eh hij loopt mij voorbij en hij gaat de poort in  en in de Herderinnenstraat heb je een poort en die gaat ie in. En ja eh, ik sta er niet bij stil dat ze me komen halen natuurlijk. Komt er niet een maar tientallen weetjewel

Nico:  ja

Koos: Bij wijze van spreken. En ik ben van plan om eh en ik was echt van plan om te bekeennen hoor

Nico:  Ja ja

 

Koos: Echt waar. Echt waar. Want ik wil dit zeggen weetjewel dat ik weg had kunnen komen weetjewel.

Nico:  ja ja dat begrijp ik

Koos: En eh toen eh maar goed toen eh rij ik zo die parkeer plaats af en daar is zo parkeer meter en tussen de herderinnenstraat en waar de familie Denie woont. Hoe het die straat daar ook weer?

Nico: Ja de Gedemte Burgwal of zoiets.

Koos: En op die kruising weet je wel. Het was alsof ze uit de lucht kwamen vallen die Mercedessen zeg.

Nico:  Mmm

Koos: Ik schrok me de pleuris en eh. En eh ja zegt de politie “ Je moet even mee naar het bureau voor je rijbewijs “ weet jewel. Want mijn wagen was geparkeerd in de duinen toen op het  pad..

Nico:  Ja ja

Koos: Waar je helemaal niet mag rijden

Nico: Oke

Kood:`Dus dat geeft wel weer aan dat wij daar kwamen. En als ze goed hadden gekeken hadden ze daar ook seksboekjes kunnen vinden.

Nico:  Oooh

Koos: Ik heb natuurlijk ik heb niks verteld. Ik zeg niks daarover. En ja, over mijn wagen: en mijn rijbewijs lag in de wagen. En toen heb ik de politie die me heeft vast gehouden, die toen eh.. Toen was die moord net gebeurd he? Toen heeft de politie me vast gehouden en die heb toen  eh dat rijbewijs in beslag genomen en een onderzoek ingesteld eh want ze dachten waarschijnlijkWant ze dachten misschien heeft die persoon vandie auto wel zelfmoord gepleegd of zo. Ze gingen kijken weetjewel.

Nico:  Ja

Koos: Dus zegt die agent tegen mij van eh “ Mag ik je rijbewis zien?” “Ik heb geen rijbewijs “ Dan moet u mee. Dat maakt me ook niet uit Nou, kom ik op het politie bureau Jan Hendrikstaat en eh nou, ik zat onder de coke weet je en zo eh ik zit in dat wacht lokaaltje daar op de bank te slapen. En een paar uur later of zo, komen er twee rechercheurs binnen, had die namen toen al gehoord. Toen eh Koen, nee Bloem En die vragen mij: “ Weet u waarom u aangehouden bent? “ ja voor me rijbewijs geloof ik” zeg ik. “Nee zegt ie, het gaat over dat meisje uit Wassenaar” weetjewel. Ik zeg: Oh? Weet je wel zo. Hij zegt ja zegt ie: Ik kom u zo halen en dan gaat u mee naar bureau Wassenaar of zoiets.

Nico;  Ja

Koos: Ik had echt echt echt het plan weet je zo om het te vertellen weet je wel. Kom ik in Wassenaar op het politiebureau aan wetjewel. Ik dacht dat de hele nederlandse politie daar stond he. Die hal helemaal vol met politie. En al die gezichten op mij, nou die konden me wel verdinken. Die konden me wel vermoorden.

Nico:  ja dat begrijp ik

Koos: Ik schaamde me kapot werkelijk. Ik sloeg dicht weet je wel. Gebeurt er nog iets sommige agenten begonnen te roepen vuile kindermoordenaar.. En eh nou werd ik gehoord en eh toen nam ik de stelling voor mezelf aan: als je het niet gedaan hebt, dan moet je je ook daar naar gedragen. Dus die Rechercheur die begon met mij, die hadden ze waarschijnlijk ingehuurd. Die begon te zoeken wat ik leuk vond en over mijn hond die deed heel aardig.

Nico:  Ooh ja

Koos: En gewoon met me lullen weetjewel en hopen dat ik daardoor…eh

Nico:  Ja

Koos: En al die dingen weet je. Drie uur tegen me aan zitten lullen. En ik zat maar weetjewel te luisteren. Zo en toen was ie klaar met lullen weetjewel met z”n verhaal en het heeft wel een paar uur geduurd weetjewel. Nou toen zei ik tegen hem: “ Ben je getrouwd weetjewel?” Kan je nagaan, dus ik gedroeg me als iemand die het niet gedaan had, die stelling had ik aangenoemen. Ik zeg je wijf zal zeker wel blij wezen dat je wg bent,  Wat ken jijouwehoeren joh Nou die werd kwaad.

Nico:  Schitterend

Koos: Ja “ Wat ken jij ouwe hoeren “ maar iedere keer was het ook zo van als ik naar de wc moest, dan keek ik zo, ik zag daar een oude PTT radio, die was afgesloten, maar iedere keer als ik zei “ is er koffie ‘ Op de gang stonden ze mee te luisteren…

Nico: Mee te luisteren en een minuut later had je koffie

Koos: Ja en vijf minuten later had ik koffie. Als ik naar de wc moest dan gingen er drie man mee. Boven die deur met die gang zo klapdeur. Zat een grote fietsketting slot op, want ze wisten natuurlijk als ik de benen kan nemen dan doe ik dat. Dus ik zat op die wc, stonden ze me op te wachten. Ik kon geen kant uit. In de nacht werdt ik wel tien keer wakker gemaakt. Kreeg ik weer cel controlle, lichaams controlle. Nu komt het. Toen uh.. laat ik eerst dat vertellen.. en toen was het op een zaterdag ofzo.. nee op een vrijdag en toen had Duynstee voor elkaar gekregen dat ze me met rust zoude  laten, dat ik een keertje goed kan slapen. En dat was op eenzaterdag of een zondag kwamen ze toch. Twee rechercheurs. En achteraf weet je, zie ik het weer terug natuurlijk, twee rechercheurs, in de lift naar boven,diezelfde gang. En geen mens te bekennen. Die deur stond open,stond niemand in. Die dubbele deur die naar beneden gaat weetjewel, dat slot zat eraf. Begin ik toch weer te denken om de benen te nemen. Ik zeg ik moet even naar de wc. Hij zegt nou je weet waar het is. In mijn, eh ik zeg ik weet waar het is. Ik denk ik laat me niet afbluffen. Ze lopen niet mee. Echt niet. Ze blijven gewoon zitten. En ik loop die gang in allen. En misschien 7/8 meter verder heb je dat kleine deurtje van de toilet, en ik kijk nog naar die deuren en die ketting is er van af. En ik zit op de wc en toen begonnen bij mij ineens allemaal telefoontjes te branden van boven. Ik denk vuile tering lijers

Nico;  Die wilde je laten lopen.

Koos: Ja, en toen zat ik op die wc, ik weet niet meer of ik heb gepoep of wat, maar in ieder geval.toen was het klaar natuurlijk. Ik denk die staan me dadelijk op te wachten weet je. Dus ik zit op de wc, ik zeg “ hallo hallo “ ( ze zeggen ) wat is er. Ik zeg ik ben klaar. Ik denk dat kunnen ze nooit maken, met twee rechecheurs. Dus ik ga weer terug naar me kamertje, ik zeg ik wil terug naar mijn kamer. Ik wil me advocaat spreken. Oooh ga je wat zeggen. Ik zeg ja graag ik ga wat zeggen, komt Duynstee aan met Spoed, vertel ik aan Duynstee en toen werd ik een paar uur later overgeplaats naar Voorburg. Toen kwam Duynstee weer naar Voorburg en zei: Koos als je naar beneden was gegaan hadden ze je af geschoten. Die teringleiers het psychische van mij is dat ik daar dan mee bezig ben, vuile teringleiers, dan het gene  dat ik eigenlijk had willen zeggen.

Nico:  En wie heb je nu thuis op de Zuidwal gehad? Dat was die Thialda?

Koos; ja

Nico:  En heb je er nu twee op de Zuidwal gehad, of ?

Koos: Twee.

Nico:  En hoe heb je dat dan weer weg gekregen Koos?

Koos: Dat meisje Thialda Visser in de kofferbak.

Nico:  Ja maar die heb je toch moeten dragen dan ?

Koos: Ja in de kofferbak. De buurman die man van Tante nel die heeft ne geholpen met die koffer in de auto. Oh nee

Nico;  een koffer in de kofferbak.

Emy de Boer
Emy de Boer

Koos: Nee nee. Thialda Visser in de achterbak van mijn auto. Emy de Boer, die was zeventien, die schoot ik zomaar dood, kan je nagaan. En toen zei de van Mes-dag je heb je moeder dood geschoten.

Nico:  ooh die schoot je gewoon in ene keer dood. En dat was het verhaal dat je die Ingrid lag te neuken.

Koos: Ja

Nico:  ja ja dat kan ik me herinneren van uit  de krant.

Koos: dat is helemaal niet waar weet je.

Nico:  Dus je lag die Ingrid te neuken, je lliep naar boven en je schoot haar dood.

Koos: ja ja maar dat is niet waar.

Nico:  Ooh dat is niet waar.

Koos; Nee dat is niet waar dat is overdag gebeurd.

Nico:  ooh je heb het overdag al dood geschoten.

Koos: En die Ingrid wist ervan.

Nico:  Maar daar had je wel een martelkamer ingericht?

Koos: Nee ook niet, dat was gewoon een sauna kamer die helemaal uit de hand gelopen is, met vloerbedekking en allerlei fratsen. Nee ze hebben er echte een horror verhaal van gemaakt, En Ingrid bleef bij dat verhaal dat zij Koos pas had leren kennen in april en Ingrid haar oom die sprak daar in januari of december al over “ lange blonde gozer”

Nico:  Maar die schoot je overdag gewoon dood. Om wat voor reden dan?

Koos: Nou dat zal ik je vertellen. Nou dat ze niet mee naar boven wou, op de helft van de trap bleef ze staan, en pistool had ik op de zolder achter een vriezer liggen, dus niet in de vriezer, maar achter de vrieskast en die voeld wel nattigheid, die Emy de Boer, en toen dreigde ik zo en opeens ging dat ding af. En toen zei ik “ kom op weet je wel zo “ en toen maakte ze dat zo ( Gezichtsuitdrukking ), dat is dan dat minderwaardige wat mijn moeder bij mij deed, zo zien hun het,  ( De Mesdag )weet je wel En toen bij het eerste schot bleef ze nog staan ik dacht ik heb haar toch geraakt, het tweede schot vloog dwars door haar lichaam heen, die kwam in de muur achter haar terecht. En Ingrid wist dat.

Nico:  Dat, dat zo is gegaan?

Koos: De kogelgaten zaten in de muur.

Nico;  Ik bedoel daarmee, dat was wel een behoorlijke meid van 17 he”. Die ging vrijwillig met je mee?

Koos: Ja en die had ik dan weer meegenomen voor Fred of..

Nico:  Ja nou snap ik het. Maar ze is daar een paar dagen gebleven? Bij jullie of niet?

Koos: Nee

Nico:  En je heb haar niet geneukt ook?

Koos: Nee

Nico:  Dus eh hmha

Koos: In die fase van onder drugs of wat dan ook hoe het gegaan is.

Nico:  En hoe heb je haar kunnen dumpen dan? Want die was wel zwaar natuurlijk.

Koos; Ik heb toen een grote hutkoffer op de Hoefkade.. Ik ben eerst naar V&D gegaan waren 500/600 gulden ik denk daar past ze nog niet in ( Koos moet erom  lachen ) En toen op de Hoefkade, Jansteenstraat/Ravensteinstraat. Zo grote lederzaak, ik zeg ik zoek een hutkoffer, voor oude boeken, een beetje grote, hij zegt ooh ik heb er twee staan die kan je zo mee nemen weet jewel. Ik achter op de patio bij hem, had twee van die grote dingen staan, zulke kasten. Heb ik er eentje meegenomen. Heb ik gewacht tot ’s avonds, heb ik haar erin gelegd. En zo van de trap af, naar beneden zat Tante nel en Henk, haar man weet je wel, die hoorde toen boem boem,  ( geluid van de koffer op de trap ) dus Henk kwam kijken, die dacht dat ik handel had in die koffer. Zegt hij heb je handel? Ik zeg ja.. die koffer staat al half buiten weetjewel. Dus die help me met die koffer, naastmijn bijrijderstoel weet je wel. Achter de stoel zo die koffer erin.

Nico:  Schitterend he’

Koos: Zeg die Henk: Koos als het handel is, is het misschien wat voor mij. Hij zegt is wel zwaar, wat zit erin? Ik zeh handel, hij moest eens weten. Ja nou weet hij het natuurlijk.

Nico:  ja natuurlijk. En die pleurde je gewoon ergens neer?

1609Thialda Visser
Thialda Visser

Koos; Toen ben ik helemaal naar Brabant gerden. In de bosjes neergelegd. Ja later bleek dat het bloed nog doorgelekt was. Toen probeerde de recherche mij daarop te pakken. Ik heb die stoelen veranderd, en de banken en ook die banden. Toen zei de recherche, ja hier komt dan die Mercedes, waar Freek Vanbrugge later mee aankwam dat die zegt over die Chlorform. Maar goed ik heb die banken en banden veranderd. En toen zei de recherche we hebben sporen van haren gevonden. Ik kon moeilijk zeggen dat kan niet, want ik heb de banken al veranderd.. Dat zei ik dus wel, ik zei dat kan helemaal niet.. ik zei wel, ik weet me nog goed te herinneren dat ik die banken gejat heb en die stoelen, dus waar heb je het over. Als er sporen op zijn gevonden  van Emy de Boer, dan moet je die vent arresteren. Ik zeg: “ Ja waar was dat dan “ In delft op de parkeerplaats. Moeest ik met hun meeriden naar Delft. Ik zei: ‘ Vplgens mij hier “  Bleek inderdaad dat die vent aangifte had gedaan. Dus toen was het proces ineens van de tafel.

Nico:  Ja dat was van de tafel dat kwam jou mooi uit.

Koos: weetjewel zo, toen zeiden ze ja er waren wat vlucht sporen ofzo, dat jij dat dan gedragen heb ofzo. Ik zei: je lult aardig dus toen was ik wel alert toen.

Nico:  ja je was heel alert natuurlijk.

Koos: dat vonden ze niet fijn. Hannes was erbij met het stelen van die banken mijn broertje hannes.

Nico:  En de allereerste Koos, hoe heb je dat weggewekt, hoe ging die dood dan, die allereerste?

Koos: Die heb ik gewoon gewurgd

Nico:  En die wel seksueel misbruikt?

Koos: Ja en nee. Niet vaginaal.

Nico:  Hoe je het doet maakt toch allemaal niks uit.

Koos: Nee dat is wel belangrijk

Nico:  Ja maar het is nu allemaal zo lang geleden

Koos: het delictscenario stap voor stap hoe het gegaan is. Maar daar is verder nooit meer over gesproken.

Nico:  Maar die kneep je ineens ff het keeltje dicht?

Koos: Nee niet ineens

Nico:  Nee ff loslaten en dan weer een keer natuurlijk.

Koos: Dreigen, loslaten en daar wil ik niet voor gepakt worden.

Nico:  Die was nog jonger geloof ik.

Koos: Twaalf

Nico;: En hoe gaat dat dan met je mee Koos. Hoe komt ze dan  dat ze bij je in de auto stappen?

Koos: Snuiven

Nico:  Die snoof ook al dat meisje?

Koos: Nee ik

Nico:  ooh jij

Koos: Snuiven dan zit je in een andere wereld.

Nico:  Nee dat begrijp ik. Maar hoe zo meisje met je mee gaat, hoelok je dat mee?

Koos: Je fantaseert en dat voer je uit, bij wijze van spreken.

Nico:  Nou ja  zo meisje moet ook wel met je mee willen natuurlijk.

Koos: ja die ging ook mee. Die geloofden wat ik ze, boven was het magazijn. Maar er was boven natuurlijk helemaal geen magazijn, dat was gewoon een woning.

Nico:  Dan verkocht je gewoon wat aan haar ofzo genaamd?

Koos; ja een video voor haar school. Gingen we ophalen.

Nico;  O ja nou snap ik hem.

Koos: Maar dat is het verhaal, wat ik je ook verteld heb hoe het gegaan is..Niet dat ik het niet wil vertellen hoor, maar van Stolk.

Dat is morgen weer te lezen.

Geef een reactie

