Volgens Koos is hij bedreigd door de BVD

Koos: Doet me terug denken aan de Bijlmer met Feber en de BVD. Je moet gewoon je mond  dichthouden, meer niet. Ik zeg wat moet ik doen dan? Je moet gewoon je mond houden.

Nico: met andere woorden je bent gewoon bedreigd door de BVD.

Koos: Ja door Feber ook. Want je staat met een been in het graf,  hou je daar wel rekening mee. Zegt hij.

Nico:  Je mag de beerput niet opentrekken. Stolk mag hier niet bij betrokken zijn. Daar kwam het op neer.

Koos:  Daar kwam het op neer.

Nico:  leef hij nog?

Koos: Dan moet hij 98 zijn. Probeer eens te bellen.

Nico:  ja ik zal het eens proberen voor de gein.

Koos: Gewoon even kijken “ Met Stolk “ zegt hij dan.

Nico:  Nee dat denk ik ook niet Koos. Want toen wij vrij kwamen.

Koos: In 81 was hij 68

Nico:  Ja dan moet hij nou 98 zijn. Dat denk ik ook niet. Ik zal het eens proberen, dat kan geen kwaad.

Koos: In 2001 hebben ze hem ook te pakken gekregen.

Nico:  ja dat zei je daarnet ja, hoe heet dat, ja mijn hoef je het niet te vertellen, want mij intresseerd het ook weinig, maar bij die drie is het natuurlijk niet gebleven

Koos: jawel.

Nico: Toch wel? Maar bij die andere zijn die andere betrokken, maar dat is alleen maar jou wetenschap ervan?

Koos; ja ja zeker wetenschap.

Nico:  Ja uitteraard, dat is een groepje bij elkaar dan. Maar dat is niet alleen van die Zweedse meisjes natuurlijk.

Koos: Ja dat denk ik wel. Voor zover ik het weet.

Nico:  Maar Freddie wat ik denk, dat hij toch wel heel ver is gegaan.

Koos: Koos ik weet het niet. Met die Zweedse meisjes ben ik bekend. Max gaat Ingrid beschuldigen.

Nico:  Daar ken je alle details van?

Procureur Generaal Feber
Procureur Generaal Feber

Koos: Maar waarom moet hij Ingrid beschuldigen dan? Ten eerste omdat Ingrid, wat ik daar van begrepen heb, dat Ingrid wel degelijk ook met hun optrok, met Fred. Nou dat Ingrid ook in de City bar kwam  schoonmaken.  Nou die heeft dat gezien. Die heeft die meisjes gezien. Dat weet Max, dat weet Fred ook. Maar waarom gaat Max dat doen weet je.. dat is een hele andere.

Nico:  Hoe laat is het nou Koos? Tien voor half twaalf pas? Dan hebben we nog tijd man.

Koos: En het gene wat er bekend is bij de recherche, het wapen, waarschijnlijk is ze gemarteld, daarom heb  Ingrid het pistool afgegeven.

Nico:  Fred is meer het leippie geweest hoor.

Koos: Nee maar snap je? Als je een wapen hebt en je bent echt ontschuldig, dan ga je daar toch niet mee naar  Koos zijn advocaat. En Duynstee vroeg zich ook af waarom doet ze dat nou. Daar ben ik van overtuigd. Hoe Fred dat mij vertelde, bij de Toys aan de deur, normaal gesproken vertellen we elkaar alles, we hebben met elkaar in bed gelegen, maar ze was toch bang voor Max

Nico:  En hoe heet zij, die Ingrid, die was aardig masochistisch he”

Koos: Sadistisch.

Nico:  ooh Sadistisch.

Koos: Ja Sadistisch. en masochistisch

Nico:  Maar ze hield ervan als jij haar sloeg of andersom?

Koos: Ik had het nog nooit meegemaakt. Aan de pijpen vastgebonden vond ik wel lekker, maar ze begon ineens allemaal klapjes uit te delen. Ik dacht doe ff lekker normaal ik vind het niet lekker maar zij wel. Dus dan was het haar avond

Nico:  ja natuurlijk.

Nico:  En ik heb die seksfilms voor je meegebracht, maar wat voor grens zit daar aan? Of ik nou biseksuele films meeneem, of sadomachosistische films, maak allemaal niet uit

Koos: Ik vind er niks aan dat vastbinden

Nico: Bij jou moet het gewoon kort maar krachtig zijn.hahaha

Koos: het liefst vrijwillig natuurlijk of onnozel, dat ze spelen. Die seksfilms die ik dan, met die kinderen hoe dat dan is gekomen, daarvoor had ik het nog nooit gedaan. Ik heb toen met Roland van Keke een inbraak gedaan op de Rijswijkse weg, hebben we wel 600 films weggehaald. Daar zaten ook allemaal van die lolita,s films tussen. Toen heb ik dat gezien en voor me gevoel wilden die meiden het zelf weetjewel. En zo ging ik ook daar op door, laten we het zo zeggen. En toen wilde ik het zelf ook meemaken. Fred had die filma ook gezien, Max ook.

Nico: ja ik ken die Max niet zo goed Koos. Ja ik moet hem wel kennen maar kan hem niet voor me halen.

Koos: Die is gek. Had ik hem toen maar afgeschoten. Hij heb toen die overval verkankerd van die Ambachtsgaarde.

Nico:  Ik moet hem toch kennen als hij in dat zelfde ploegje zat.

Koos: Hij is erbij ons ingedrongen weetje, het was een jongen die met zijn maatje, die werkte in Duinrell, die pikte guldens uit de gokkasten en in de Citybar kwam hij die inwisselen weetjewel voor vast geld. Nou zodoende en die zijn ook niet achterlijk die wisten wel van het een en ander, zodoende is hij mee gaan doen met bepaald soort inbraken en noem maar op, en  we vertrouwden hem en mocht mee doen met die overval op de Ambachtsgaarde. Dat was feitelijk mijn klus.

Nico: ja we hebben wat meegemaakt Koos. Kan je nog herinneren dat we de eerste keer bij Lucassen lagen te neuken.

Koos: Lucas

Nico:  Ja, bij het zwemmen .Bij de laak daar.

Koos: Ja ja

Nico: Met die gekke..

Koos: Ja met die familie Van der Heide

Nico: Ja nou ja Annie Velders en Toosje Charite en hoe heet die ook weer die gekke palingvel was erbij, die Leo Ruuk he.

Koos: Leo Ruuk Leo, Leo ja ja

Nico:  ja palingvel en was daar Arie de Bruin daar ook nog bij?

Koos:  Ken ik niet voor de geest halen.

Nico:  Van de Ravensteinstraat. Nee toch niet daar ging ik later mee om en dan was jij weer eens weg. Jantje Kelder heb ik nooit meer gezien.

Koos: Die ben ik later wel tegen gekomen.

Nico:  nee nooit meer gezien.

Koos: Ja ik wel

Nico:  Wel zijn broertje Aad

Koos: Ooh ja Aadje en eh Piet geloof ik.

Nico:  Ja en Piet was de oudste.

Koos: Ja.

Nico:  En je broertje Toon en die anderen? Die zie je ook allemaal niet meer?

Koos: Nee

Nico:  nee? Van je familie zie je helemaal niemand meer? Alleen je zuster?

Koos: Allen Linda

Nico:  En die andere heb je allemaal eh..

Koos: Dat is ook wel verklaarbaar hoor.

Nico:  jawel natuurlijk.

Koos: Als ik vrij kwam dat was eh.. Ik bleek een lekkere persoonlijksheidstoornis te hebben. Ja ja dat moet je zo zien. Eh zo zie ik het dan he”, dat was laat ik het zo zeggen: als ik in het gevang zat, dan deed ik huilen huilen  en jezelf beloven: ik doe het nooit meer.Weet je.

Nico:  Ja

Koos: En als ik dan vrijkwam, zat ik s,avonds weer met een schroevendraaier een raam los te wrikken weetjewel.

Nico:  jaja

Koos: En dan had ik zoiets van eh: waar ben je nou mee bezig klootzak

Nico: Tja

Koos: Weet je: Dat is gewoon die persoonlijkheisstoornis. En die stoornis is dan.. Ik heb je misschien dat al geschreven he” Dus dan praten ze wel met je in de kliniek he”

Nico:  ja ja

Koos: En die stoornis is dan.. en ik vroeg van: “ Waarom kan ik nou niet stoppen”  weet je wel bij wijze van spreken. Er waren jongens zat  die wel konden stoppen weetjewel.

Nico:  Ja ja

Koos: Die gingen gewoon weer werken of wat dan ook. Maar er is wel uitgelegd hoe dat komt, Dat komt door je onzekerheid en zekerheid daar ken je wel mee omgaan. Dat is dan laten we zeggen: de zekerheid is dan eh..

Nico:  Inbreken

Koos: Ja hoe je moet inbreken, hoe je met een auto..beetje he” dat je..Die zekerheid kost je wel geld weetje

Nico:  Ja. ( Ik snap niet wat hij bedoeld met “ het kost geld “ )

Koos: laat ik het zo zeggen. Ja eh een auto en weet ik het allemaal wat.

Nico:  ja ja ja

Koos; Zulk soort dingen allemaal. En die onzekerheid daar kon ik niet mee omgaan.

Nico:  Ja daar kon je niet mee omgaan.

Koos: Omdat dit te beladen is met gevoelens van vroeger

Nico:  Ja ja

Koos: Dat is onvoorstelbaar zoiets.

Nico:  En en die overstap ineens  eh ja naar kinderen, dat kom door die films natuurlijk Koos.

Koos: Ja films.  Want ik vroeg ook: “ waarom geen jongens “ weet je wel

Nico:  Ja

Koos: Warom altijd meisjes?

Nico:  Ja waarom?

Koos: Het antwoord is gewoon: Ja omdat ik het zelf meegemaakt heb he”

Nico:  Ja ja, inderdaad daar zit een kern van waarheid in ja is is vedomme feitelijk jammer dat je – hoe heet dat- toen niet heb bekend he”? Ja dan was je nu al buiten geweesr

Koos: ja. Ik schaamde me kapot joh. Ik schaamde me. Ik heb dit negen jaar later pas eh

Nico:  Ja daar kan ik me iets bij voorstellen

Koos: Bij Jos de Boer weet je wel. En die wist ook nog niet eens helemaal…

Nico:  En dat komt natuurlijk: Het schaamte gevoel is naar boven gekomen omdat je natuurlijk in eh een milieu verkeerde dat het niet werd geaccepteerd tegen over je vrienden en alles.

Koos: Ja ja ik heb er nooit last van.. ja ik ik ik heb me goed ge…maar ja, ik heb me niet zo gedragen van .. Ik sprak er niet over in de gevangenis. Ik heb er nooit problemen over gehad.

Nico:  Jij niet he” Koos

Koos: Nee echt niet

Nico: Nee, maar jij was natuurlijk een potige gozer. En je was niet zo mongooltje die hier net met zo loopwagentje voorbij kwam lopen.

Koos: ja nee met het personeel heb ik meer last gehad dan eh ja. Ik heb een keer met een bewoner die bewaarder die was bij me geweest en zie ik op mijn bureau een briefje liggen van een notitie van de nachtwacht weet je wel.

Nico:  ja

Koos: Dat was een buurman die zat naast me in een andere cel. Die had gezegt als ie Koos kon doden dan doet ie dat. Weet je wel zo. Ik denk: o lekker, dat briefje lag daar. Ik zeg: “ wat doen jullie hier mee? ” Weet je wel.

Nico:  ja

Koos: Zeg die bewaarder: “ ach een halve leugen valt wel mee “

Nico:  Oh ja haha

Koos: En mijn buurman zit daar zo in die gang. Ik zeg: “ Wat is dat nou?” En ik kon hem niet verstaan, zoals die het uitspreekt. Dat was een buitenlander. En eh nou ik zeg: “moet je goed luisteren”

Nico:  Koos ik vind het rot voor je maar ik moet echt weg

Koos: Ja

Nico: Ja ik hoe heet dat, ik om om twee uur bij die gozer zijn. Tenminste die moet me gaan betalen vandaag.

Koos: Ooh

Nico:  En hoe heet dat, maar ja ik vind het wel leuk. Ik heb natuurlijk ook mijn verhaal. Ik heb natuurlijk ook veel gevoelens. En het komt allemaal een beetje op het zelfde neer. Maar ik heb dat financieel kunnen doen weet je. Ik deed het vaak in de sekdclub.

Koos: Jawel.

Nico:  Ik heb er ook eentje de keel dicht liggen knijpen  En weer bij laten komen.

Koos: Nee maar, ja.

Maar dat vertel ik morgen weer over en vertel dan ook over een doodsbedreiging. Ik heb in de seksclub nooit iemand zijn keel dicht geknepen. Ik probeer Koos uit zijn tent te lokken. Het is de bedoeling dat Koos hier meer over gaat vertellen.

Geef een reactie

