Koos vertelt verder over de moord op Edith Post

Koos vertelt verder over de moord op Edith Post

Nico:  En door Robbie niet?

Koos: Weet ik niet.

Nico:  Je kan het je niet meer herinneren.

Koos: Nee, want dat weet ik helemaal niet,….Nee ik weet het wel, ze is niet seksueel,  ze is wel seksueel misbruikt. Maar we zouden haar meenemen naar huis, vandaar ook het verhaal waar Ingid zegt: Koos heb haar meegenomen naar huid, laten we het zo zeggen, ik heb haar aan Robbie gegeven.

Nico:  Robbie trok zich eigen terug dan?

Koos: Ja misschien had die zelf ook wel in de gaten dat dat geen zin meer  had, ik weet het niet.

Nico:  Ja dat kan wel klopen.

Koos: Ja want die vent met die telelens zei nog: Hij keek me recht aan, weet je wel. Ik denk: Ah, mooier kan het niet weet je wel. Ja.

Nico:  ja voor jou wel, ja.

Koos: ja ik herkende het zo. Hij keek me recht aan, met die telelens door het zijraam, die geneerden zich een beetje in die zin, een jong meisje, weet je wel, jonge vrouw.

Nico:  Jong meisje, ja. Dus als ik het nou goed begrijp, die Robbie heeft haar in principe meegelokt uit de school.

Koos: Niet Robbie. Ik heb haar uit de school gehaald.

Nico:  Maar hoe krijg je dat dan voor elkaar , Koos?

Koos: Ben gewoon naar binnen gegaan.

Nico:  En hoe komt..

Koos: …Ik heb gevraagd of ze mee wilde, jonge konijntjes of zo, weet ik veel wat voor lul verhaal ik had. Dat wilde ze wel en toen zijn we er heen gereden.

Nico:  Ooh zo ja. Dan kan ik het begrijpen . ja.

Koos: Zo is het gegaan.

Nico:  En wat gebeurd er dan met je koos? Je bent seksueel met haar bezig…

Koos: Ja

Nico:  Dat wil ze niet neem ik aan

Koos: Nee,nee dat wilde ze niet. Nee.

Nico;  En wat gebeurt er dan?

1609Thialda VisserKoos: Ja, ja ze wil het niet. Ze wordt misbruik door ons Ik had een mes bij me. Robbie heeft haar overgenomen. Ze zag dat mes, die gaf zich dan natuurlijk over, dat meisje.

Nico:  Ja

Koos: Ja zo is het gegaan. Voor mij was het natuurlijk, nogmaals een eh, een eh..ik wilde het gewoon laten we het zo zeggen.

Nico:  Ja, maar hoe heet dat Koos. Als je zo meisje nou meeneemt, weet je de afloop dan al?

Koos: Ne, zeker groot de schaamte, boos op je zelf zijn en noem maar op.

Nico:  Ja dat snap ik, dat snap ik, nou ja

Koos: Je zoekt bij jezelf de schaamte en ik had het gevoel daarbij, eh, dat ik mezelf veel laat inpraten, dat als ik het dood dat zij dan dat niet hoef mee temaken wat ik meegemaakt heb. Zoiets snap je.

Nico: Mhh Ja dat snap ik.ja,ja .

Koos: zoiets de schaamte alles.

Nico:  Schaamte bang voor?

Koos: Bang voor ontdekking en noem maar op, terwijl ik natuurlijk als intelligent een bank kan overvallen, dan koop ik handschoenen, de juiste wapens, een auto, vluchtwagen en daar nog een vlucht wagen, dus dan ben je intelligent bezig. En op dat terrein, laten we het zo zeggen. Plus nogmaal dat mijn rijbewijs uit de auto was gehaald, weet je wel de vorige keer dat mijn auto daar stond, waar de brandweer mijn wagen had weggesleept,is de recherche gekomen die hebben nog gezocht daar in de buurt omdat ze dachten dat er misschien iemand zelfmoord gepleegd had.. zo auto helemaal verlaten. Hebben ze die auto opgemaakt, hebben ze mijn rijbewijs gevonden. Een week later werd ik gearresteerd, gingen ze die verbanden  leggen, rijbewijs verklaringen van mensen die me daar hadden gezien seksboekjes in de auto Ja zo is het gegaan.

Nico:  Maar dat meisje, dat, dat, van tevoren kon je haar niet?

Koos: nee.

Nico:  Dus ze ging heel impulsief mee?

Koos: ja in principe wel

Nico:  Ja maar dan heb die Robbie, er toch ook part en deel aan gehad dan, he”?

Koos: Ja Robbie heeft er deel aan gehad. Ja, in die zin wel, hij wist natuurlijk..Misschien heeft hij het wel verteld, ik weet het niet. Ik heb toen ik veroordeeld was, heb ik laten schemeren naar een advocaat dat ik afsprek dat ik, Kijk van Asteren… dat was meer dan een jaar geleden.                      Toen wilde de procureur er eerst niet aan mee werken, en nou ja op aandringen is dat toch wel gebeurd en die werd herkend. En toen schreef de procureur daarop dat ie het geen aanleiding vond om Robbie daarop te gaan vervolgen weet je wel.                                                                                                     

Ja zo is het echt gegaan. Ik vond het heel raar, weet je wel en toen is die Robbie wel bij het gerchtshof geweest, ja, ik zag hem daar zitten. Ik zag wel dat het Robbie was, maar.Een bril op,nogmaals Zijn haar, hij had lang haar toen. Het was nu kort, het zat in een heel ander model en weet ik het allemaal. Toen vroegen ze aan de getuige , die was ook op de zitting, die man met die camera en telelens. Of die vent in de zaal zat die hij heb gespot in de duinen weetjewel. Hij zei: Nee

Nico:  Ze wisten het niet mooi voor jou, dat hij jou ook niet herkende.

Koos: Nou dan was het afgelopen, dan kon ie natuurlijk moeilijk zeggen dat ie hem kende, maar het is hem natuurlijk wel degelijk, weet je hij is het wel degelijk.

Nico:  En nadat het was gebeurd , Koos, dan ga je samen met Robbie weg of niet?

Koos:  nee Robbie was weg.

Nico:  Robbie was eerder weg?

Koos: Ja Robbie was, ja achteraf denk ik dan vanwege die telelens of zo weet je.Robbie zal het wel verteld hebben, Ingrid heeft ook een andere rol gespeeld dan dat ik zelf dacht. Laten we het zo zeggen

De vriendin van Koos
De vriendin van Koos

Nico:  Wat voor rol heeft die Ingrid gespeeld dan?

Koos: Toen ik later hoorde dus dat Ingrid met Max of met Max en Fred op stap ging. Ik werkte s,nachts

Nico:  ja natuurlijk je werkte s,nachts.

Koos: Ja en ik kwam om vijf uur thuis of om zes uur en dan bleef ze wakker, dan bracht ze haar kind naar de creche en dan ging ze slapen.

Nico: En hoe lok je nu mee dat andere meisje?

Koos; ook met die zelfde smoesjes.

Nico:  Ja maar ja die..
koos: Geen konijntje dan

Nico:  nee.

Koos: Video, ik moest een plek vinden in de Boekenstraat ik zeg maar wat, nou die wist zij wel op de Prinsengracht. Of ze me erheen wou brengen, begeleiden of zo weet ik veel. Dat is goed zegt ze.

Nico:  Ja maar die was natuurlijk een stuk ouder?

Koos: Ja een jaar of zeventien. Emy de Boer was dat.

Nico:  En die gaat dan met je mee?

Koos: Ja die gaat fan mee met me mee naar het magazijn, video ophalen en blijft boven aan de trap staan en ik dreig zo met het pistool. En ik schiet zo waarop Sietske toen zei van oh mijn God je heb je moeder doodgeschoten

Nico:  En dat zag je feitelijk voor je Koos? Zoals je al zei, van die glimlach eh..

Koos: Ja,ja dat minderwaardige.

Nico:  Ongelooflijk he” Die is zestien of zeventien die gaat natuurlijk wat makkelijker mee

Koos: Ja ze zat wel te knijpen. Toen we de trap opgingen naar de tweede etage en daar maar alleen zag dat er een deur openstond en voor de rest nikd weet je wel. Geen video en ehh.

Nico:  Helemaal niks?

Nico:  Ja een bed en dat wapen.  ja en met dat wapen dreigde ik, die lag op de plank. In mijn ogen schoot ik niet raak en toen viel er nog een schot en toen zakte ze in elkaar.

Nico:  Van zestien of zeventien jaar kan ik wel begrijpen dat ze met je mee gaan maar als je nou die Edith Post neemt of nee hoe heet die ook weer?

Koos: Thialda Visser, ook met smoesjes.

Nico:  Wat voor smoesjes?

Koos: Gewoon het zelfde smoesje ook met video

Nico:  Ja die heb je geloof ik nog lang boven gehad he”?

Koos: Nee ook niet. Ja tot s,avonds natuurlijk. Die heb ik toen in de bioekenkast, in de hutkoffer.

Nico:  In de hutkoffer, in je kofferbak

Koos: Ja nee ,op de voorstoel.

Nico:  Die heb je ook in de koffer gestopt.

Koos: nee eh

Nico:  Die Emy de Boer die heb je in de koffer gestopt en die Thialda Visser wat ik me kan herinneren iets met in haar oor.

Koos: Nee nee dat is beslist niet waar.

Nico:  wat was dat dan Koos?

Koos: Bij Emy de Boer weet je wel. Ik heb dat pathologische boek gelezen. Als je geraakt wordt door  kogels en je overlijdt, dan gaan ze banen na op welke afstand waar je gestaan hebt enzo en die banen meten ze dan, je heb een kogelgat, laten we het zo zeggen. Ze had twee pennen in haar lichaam, die waren van de Pataloog natuurlijk. En die banen..

Nico: ooh op zo manier. Panorama maakte daar weer een breinaald  door haar oor had gestoken.

Nico: Ja daar kan ik nog wel iets van herinneren. Pers maakt het altijd erger natuurlijk.

Koos: Zo is het gegaan. En nogmaals. Ik had helemaal geen behoefte om te ontkennen. Ik was mezelf toen al zat.

Nico:  Ja want daarna, als het eenmaal gebeurd is, wat gebeurd er dan met je?

Koos: Verdring ik alles. Coke. Ik snoof echt veel hoor.

Nico:  Ja dat wil ik wel geloven.

Koos; Ik zat op elf twaalf dertien gram per dag. Dat is echt veel hoor.

Nico:  Dat is heel veel Koos.

Koos: Ik snoof als een gek jongen. Max zat er ook aan en Fred ook.

Nico:  Allemaal ja, die Robbie is er nog niet mee gestopt.

Koos: We snoven echt veel, niet meer normaal. Ja en ik kan me nog herinneren dat we op de boekenmarkt liepen, weet je, de Brouwersgracht, die bussen die daar altijd stonden.

Nico:  ja ja

Koos: En toen die bussen weg wilde rijden, dat ik er ineens voor sprong.

Nico:  jaaa!

Koos:  Ik dacht ik maak er maar een eind aan. Weet je wel. Ik weet ook nog wel dat er een politie wagen kwam aanrijden, en die stopte omdat er een taxi voor stond of zo. Ik stapte zo achterin  weet je, en zei rijden

Nico:  Helemaal de weg kwijt. En hoe kwam je dan aan die chloroform?

Koos: Die heb ik toen gejat bij een apotheker tijdens een inbraak. Zag ik die fles beneden staan, was in de kelder ruimte, een lage ruimte, een soort magazijn en daar zag ik die fles staan.Stond chloroform op, kende ik uit de films en wist dat je daar iemand mee kon bedwelmen.

Nico;  Ja natuurlijk en dat lukt.

Koos: Ja dat lukte.

Nico: Ik denk ook dat je met die Fred heel wat heeft uitgespookt, met die gek, Ja toch? En allemaal met die chloroform

Koos: Nee, een keer met die chloroform

Nico:  Oke een keer maar.

Koos: Ik heb het toen een keer bijmezelf  gedaan. En bij die vrouw die kwam bij Henk Hoog binnen. Die  Henk, ging later veel meer dingen vertellen die helemaal niets met die zaak te maken hadden. Het was toen vrij duidelijk wat ik toen al gehoord had dat ie met de politie lulden.

Nico:  ja dat is een slechte die ken ik wel. En eh.. je contact dat hoe eh.. want waar ik benieuwd naar ben zo rechter he” Die Stolk he”

Koos: Ja.

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

