Hoe het wel is gegaan met Emy de Boer

Koos vertelt verder en vertelt dan ook hoe het echt is gegaan met Emy de Boer….

Koos: Nee natuurlijk is dat niet waar.

Nico:  Zoals jij me nu vertelt..

Koos: Nee dat is niet waar.

Nico: Zo van op de trap ..dat is wat anders

Koos: dat is door de recherche in haar hoofd gepraat weet je.

Nico:  Ja

Koos: Twee kogelgaten in de muur, twee kogels, nou boem, boem, toen hoorde ik boem, boem.

Nico:  Ja

Koos: En dat kamertje was dan vrij geisoleerd weetjewel. Ze hebben dat kamertje wel heel snel afgebroken om te kunnen testen of het wel klopt weet je wel.

Nico:  En die kogelgaten zijn niet in dat kamertje gevonden?

Koos: Nee die zijn in de muur gevonden, die heb Ingrid nog weggewerkt weetjewel die gaten.

Nico:  Ja.

Koos: Die kogels..die kogelgaten zaten in de muur, dus toen ik voor de Ambachtsgaarde vast zat in 1980. Eeh nee

Nico: !979

Koos: 1980 of zoiets.. zat ik ook nog even vast. En toen schreef ze mij dat ze die..dat ze alles weggewerkt had weet je wel. Ja en die brief, daar heeft zelf nog een stukje van in de panorama  gestaan weetjewel.

Nico: En toen was je nog niet gearresteerd voor dat..toen je nog..

2509-PictureKoos: Nee natuurlijk niet, toen werd ik gepakt voor eh of aangehouden voor eh voor de Ambachtsgaarde geloof ik.. ik weet het niet meer, ik zat toen vast ik zat toen in de gevangenis weetjewel. Dat gesprek met die Belgische politie afgemaakt weetjewel en dat was voor mijn en voor haar natuurlijk een teken, zij wist natuurlijk wel wat er was gebeurd was, want..
Nico: Je heb het haar wel  verteld?

Koos: Ja ze was niet achterlijk, ze kwam s,avonds laat weet je wel zo, terwijl ik nog bezig was. Laten we het zo zeggen. Ja niet meer met dat meisje, dat meisje lag dood boven natuurlijk, maar die moest ik wel het huis uit werken.

Nico:  Ja, je schiet haar dood op de trap wat je zegt. En dan?

Koos: ja toen heb ik haar naar boven teruggelegd in die kamer, boekenkist.. eh ..hutkoffer opgezocht op de hoefkade, meegenomen en ja, dat kon ik natuurlijk allen maar s,avonds doen.

Nico; Ja natuurlijk.

Koos: En het paste gewoon.

Nico:  En het paste wel.

Koos: Je een soort zithouding ofzo, ik zo de trap af, boem, boem Toen kwam kees  s,morgens naar   buiten,  die dacht dat er handel in die koffer zat. Handel zegt ie. Als het handel voor mij is moet je het zeggen he” zegt ie. Nou.. dat wil jij nooit kopen. Je schrikt je de tering.

Nico:  Dat wil jij nooit kopen he” Mooi he”..ja dat is..dat was natuurlijk een hele heftige tijd Koos?

Koos: Ja ik was zo gek als een deur hoor echt. Ik kan het me nog allemaal goed herinnneren echt.

Nico:  Nou dat doe je zeker knap.

Koos: Ik kan alles nog goe herinneren.. het gevoel… weet je wel.. Wat Fred me heeft verteld weet je in de cassuaristraat toen ik aan de deur stond in de Toys weet je wel zo buiten.  Fred zegt: “Die Max die spoort ook voor geen meter.”  Weet je wel zoiets zei die. Wat die nou gedaan heb.. weet je wel. Ja normaal gesproken vertellen we elkaar alles. Weetjewel

Nico;  Nee heb hij jou nooit verteld die Fred?

Koos: Nee ik voelde wel wat aan.. dat het vrij ernstig geweest is he”

Nico:  ja tuurlijk.

Koos: Dat Fred zelf erbij is geweest natuurlijk. Hoe heet die gozer.

Nico:  Zie jij die.. Nou ik ken die Max niet zo goed. Maar ik vind eh die Freddie natuurlik wel. Omdat Freddie daar wel voor toe in staat is.

Koos: ja ja zeker weten Max ook

Nico:  Hoe oud was hij?

Koos: Die max? 24/25. Die wilde perse bij ons in het groepje komen, weetjewel Die Robbie was er een beetje op slinkse wijze weetjewel

Nico:  Uitgewerkt

Koos: Maar Robbie of eh.. Max ja die werkte toen  en nog een vriendje van hem bij eh..bij Wassenaar, hoe het dat nou.. die camping.

Nico:  Duinrell

Koos: Duinrell ja die pikte daar allemaal guldens weet je en die zocht iedere keer Robbie op in de City bar, zo leerde we elkaar kennen. Nou  die deed toen mee met die overval he’ op de Ambachtsgaarde die schoot op die vent met die schuifdeur schoof zo die deur dicht, met ze poot er tussen en ik zat achter het stuur, niemand dorst te rijden. En eh.. gaat die op de deur mikken, weetjewel ja die is gek.

Nico.  Ja.

Koos: Ik roept kom op! Die bleef aan de gang daar.

Nico:  Zeer agressieve jongen dus.

Koos: Ja.

Nico: Nou ja. En wie beet je nou in je pink?

Koos: Meisje

Nico:  Ja maar welk meisje?

Koos: eh.. Edith oh Thialda..nee eh.. dat Wassenaarse meisje.

Nico:  Edith Post

Koos: eh.. Edith Post ja..Dat ken Fred natuurlijk weer van Ingrid.

Nico:  Hoe kwam het dan dat ze in je pink beet.

Koos: Ja eh dat weet ik eigenlijk niet meer.. ja omdat ik mijn hand voor haar mond hield..ofzo ja ja ..dat was eh..ja tuurlijk.

Nico:  Ja dat wel aardig pijn natuurlijk.

Koos: Ja eh..trok hem wel terug.. lag helemaal open..

Nico;  En daar was Robbie bij toen dat gebeurde?

Koos: Ja, dat weet ik eigenlijk niet.. Robbie is weggegaan.

Koos: Wanneer gaat Robbie dan weg Koos?

Koos: Toen ik daar aan kwam toen eh.. hij was met dat meisje, was hij al op de plek waar we altijd al kwamen

Nico:  En toen was Robbie er al mee aan het rommelen? Of niet?

Koos: Dat meisje was toen al bang ja, laten we het zo zeggen.

Nico: Dus Robbie was daar al bezig?

Koos: Ja maar niet he” zoals ik bezig was.

Nico:  Nee, maar wel seksueel bezig?

Koos: Weet ik eigenlijk niet.

Nico:  ja dat kon je niet inschatten. Maar toen je daar aankwam en dan?

Internaat Valkenheide
Internaat Valkenheide

Koos: Was hij weggegaan.

Nico:  Oh toen is hij weggegaan ja

Koos:  Toen is hij weggegaan.. voor mijn gevoel dan..misschien omdat iemand hem gezien had weet je. Laten we het zo zeggen later begreep ik ook dat.

Nico:  Wist je nou van tevoren, ja een rare vraag misschien..wist je nou van te voren het einde?

Koos: Nee.

Nico:  Dat wist je niet.

Koos: Nee,nee

Nico;  Want hoe gaat zo einde nou in het werk? Wat voel je dan?

Koos: Na de bevrediging?

Nico:  Nadat de bevrediging eh.

Koos: Na de bevrediging. Dat is dan die persoonlijkheidsstoornis weet je wel.  Ja.. ik heb in de Mesdag wel eh maar niet met die psychotherapeut, maar met die fisio.. nee met die psychomotorische therapie, heb ik ook gehad he”.. met die kerel heb ik dat allemaal kunnen bespreken. Zodoende kwam het dan eh van ja wat gebeurde er dan als jij dan dat doet. Weet je…kwam ook naar voren weetjewel, maar het hoort eigenlijk thuis bij de psychotherapie.

Nico:  Ja natuurlijk, natuurlijk.. ja want ik vind het ook heel knap dat je er gewoon over kan praten, want dat is natuurlijk ook heel goed voor jezelf

Koos: Ja ik heb echt eh.. we hebben..we hoe heet dat, Frank Evers van de Mesdag. Ik kwam daar een keer per week en dan zei die soms wel eens tegen me “ je kan er goed over praten”

Nico:  Ja want die Thialda of hoe heet dat of Edith. Ja die. Daar heb je toch wel seksueel iets mee…

Koos: eh..ja nee. Ja wel seksueel maar niet eh.geintrigeerd.. of hoe noem je dat. Niet geneukt laten we het zo zeggen.

Nico:  Niet geneukt nee zowel vaginaal niet en anaal niet?

Koos: Nee nee

Nico:  Maar waar komt dan die lust vandaan Koos?..wat doe je er dan mee? Als je er geen seks meedoet?

Koos: nou ik kwam wel klaar natuurlijk.

Nico:  Ja maar waarop kom je dan klaar?

Koos: Door haar.

Nico:  ja van eh..

Koos: Pijpen.

Nico:  ooh dat liet je haar doen.

Koos: Ja ja en aan het lichaam zitten.

Nico:  Dus gewoon eh.. ja.. lichaam zitten. Hoe noemen ze dat?

Koos: Voelen

Nico:  Gewoon een beetje..vingeren

Koos: ja… nee

Nico;  Nee ook niet.

Koos: Nee.. maar dat hebben ze in de Mesdag ook gezegd, dat na die bevrediging ja..

Nico;  Na het klaarkomen?

Koos: Ja ga je pas denken.

Nico:  Na het klaarkomen ga je pas denken.

Koos: ja. Godverdomme waar ben je mee bezig denk je dan

Nico:  Ja dat wil ik best geloven, en dat is wel een bevredinging als dan zo meisje dood moet.

Koos: Ja zo is het gegaan.

Nico:  En dat gaat met alle drie gewoon zo. Behalve degene die op de trap staat niet

Koos: Nee

Nico: En eh daar gebeurde naderhand niks meer mee.. dat is gelijk eh

Koos: Ik was wel boos op haar, wat zal ik zeggen. Ze zegt eh..

Nico: ooh ze heeft nog wel even geleefd?

Koos: ja ja ze lag op de trap.. trap zo naar boven, in een soort smal pad en heb ik haar daar neer gelegd. Ik heb haar eerst naar boven toe teruggesleept, laten we het zo zeggen. Omdat ze naar beneden gestort was. Toen leefde ze nog wel weetjewel, toen was ik nog boos op haar. Toen heb ik zelf nog het pistool ook weer tegen mijn eigen kop gehouden had ik maar door getrokken, maar laten we het zo zeggen. Maar zo is het gegaan.

Nico:  Nico eh..

Koos: Heb ik haar verrot gescholden

Nico;  Vieze del waarom luister je niet. Waarschijnlijk toch met mimiek te maken. Ja en dat was dan iets laten we zeggen voor de psychoterapeut, van oh God. Zei ze echt hoor.” Oh God je heb je moeder doodgeschoten. “ Ik denk: “ wat zegt ze nou “ Toen ging ik weer terug denken weet jewel, omdat de Pieter Baan gezegd had van dat is wraak naar zijn moeder toe weetjewel.

Nico:  Maar je was wel heel boos gewoon op haar.

Koos: Ja.

Nico:  Ja je kon je bevrediging waarschijnlijk niet kwijt natuurlijk.

Koos: Nee dat was het niet..nee

Nico;  Waarom was je zo boos dan?

Koos: Omdat ze niet luisterde.. omdat ze bleef staan. Toen ging dat ding ineens af. Zo midden in het gezicht in. Ja het is absurd natuurlijk.

Nico:  ja ja het is natuurlijk wel gebeurd.

Koos: Nou ken je na gaan wat er in je kop kan omgaan., echt ontzettend veel oud zeer weetjewel. Wat ik in de Mesdag begrepen heb van die psychotera..niet van de psycho.. maar van de psychomotorische therapie begrepen heb, is het gekweste jongetje weetjewel wat in je zit, woede, kwaad is. Vroeger in die tehuizen was het toch ff anders natuurlijk. Daar was je doodsbang dat die groepsleider omdat ie zal zien dat je nog steeds boos bent, moet je weer ehh weetjewel..ken je net zo goed..Alsof er niks gebeurd is.. of je mee ging voetballen, weetjewel bij wijze van spreken..zulke dingen allemaal.

Koos bedoelt hier, dat hij verkracht is in het tehuis en daar is verkracht door de groepsleider. En dan aan hem vroeg de volgende dag: “kom je mee voetballen Koos, alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat verkracten”

Nico:  Die misbruikte je?

Koos: Ja.

Nico:  Dat was vroeger normaal he” Koos

Koos: Al tijden  zo, leenstra heet ie , die tyfus hond.

Nico:  Ook die naam ben je niet meer vergeten.hoe heet ie?

Koos: Leenstra.

Nico:  oh leenstra.

Koos: Ja als ik er later overdoor denk, was ook met verkrachten, laten we het zo zeggen.Valkenheide, toen was ik dertien of twaalf, ik zal wel twaalf geweest zijn of elf. En het was een  gesloten afdeling. Het was een vak internaat he” Valkenheide  en eh.. en hoe heet dat. Dus daar kon je ook niet meer van af he” van die afdeling, gesloten afdeling, dat ging allemaal met sleutels. Ging matjes vlechten enzo, gezellig. En dan mochten we ook.. en dan mochten we weleens buiten spelen, buiten spelen op zo patio, niet afgesloten maar en daar speelde zijn zoon, die speelde ook mee, en hoe heet dat, laats mocht ik niet meer met het jongetje spelen of weet ik dat. Die zag ik niet meer. Die had ook een badkuip weet je wel..die had eh.. in die strafcellen had je ook, waren ook badkuipen die stonden  tegen de muur.. die draaide ze om en die schroeven ze met een sleuteltje vast weetjewel.

Nico:  Ja ja

Koos: En je had ook een echte badkuip daar, weet je, dus daar lag ik in, dat vergeet ik nooit, en toen komt die binnen weetjewel, leenstra Klein, dik ventje weetjewel. Nou en ja dan moet je eruit, dan luister je wel, weet jewel, dat verwacht je niet, dit verwacht je niet, daarvoor had ik al contact met die Gerard en toen zal wel bij hem lampjes zijn gaan branden. Ja goed ik liet het toe, laten we het zo zeggen. En die vent was heel raar weetjewel, moest ik oefeningen doen en weet ik het allemaal. Heel eng, kreeg ik er s,nachts nog een psychose overheen, een nachtmerrie. En toen schreef die op dat ik, psychotisch was weetjewel, dat ik gebeld had en het raam moest dicht in mij strafcel weetjewel, omdat ik bang was dat er iemand zou binnen komen. Dat was hij natuurlijk.

Nico:  ja ja

Koos: Ik vertelde dat in de Pieter Baan he”..van Rekken he” Toen zat daar ook een groeps leider he”, die kon  die valk, Valk heette ie, die tyfus hond en die andere heette Ruig ook toepasselijk.

Nico:  Meneer ruig ja haha

Koos: En die andere heette Valk en toen verteld ik dat he” En het eerste wat hij zei: “ bij jou ook al” weet je

Nico:  Ja het gebeurd scheer en inslag he”

Koos: Ja in 1970 al He”

Nico;  Ik heb nooit in tehuizen gezeten Koos.

Morgen verteld Koos verder over zijn jeugd.

 

 

 

 

Geef een reactie

