Koos veteld over zijn geluidsdichte sauna?

Koos verteld over zijn sauna

Koos: Ja,ja dat vond ik ook raar weetjewel dat die..Nee want hij gebruikt Freddie wel als kroongetuige, maar er staat ook bij in dat vonnis, in de argumantatie, in hoe heet dat.. de uitspraak, het vonnis weet je wel. Dat kunnen we toch niet zo, ik denk waarom doe je het dan? En Ingrid ook ja. Als Duynstee opgestaan was van dat wapen daar is ze eerst mee bij hem gekomen en kijk is gaat ze daar een heel  ander verhaal van maken. Hij zegt: “ tegen Ingrid u bent integer.
Nico:  ja

Koos: Kijk eens wat een toneelspel  hier gespeeld wordt weetjewel. Ingrid tegen de politie: : Nou ik was zo geschrokken” terwijl ze een week van tevoren, dat stukje is allemaal is allemaal toneelspel. Weetjewel.

Nico:  Allemaal ten nadele van jou en feitelijk een voordeel van jou.

Koos: Ze hadden hun nodig om getuigen te hebben weetjewel.

Nico:  ja daar is zelfs..wat ik heb  gelezen  er zelfs sprake geweest is van vrijspraak hoor. Dat ze daar echt aan hebben getwijfeld.

Koos: Ze moesten wel, die hebben gewoon gedacht van eh..kijk natuurlijk is het een en ander bij mij thuis gevonden, maar dat zegt niks, Als ik hier iemand vermoord, en ze gaan dan na wie er hier allemaal in de kamer is geweest dan vinden ze zat. Ze weten wie er allemaal binnen is geweest. Ze weten dat Stolk  bij me thuis kwam. Ze wisten dat Fred thuis kwam, ze wisten dat Hans van der Walle bij me thuis kwam. (Ik heb nooit begrepen waarom later niet meer onderzoek is gedaan.  Met de techniek van heden is dat nog mogelijk.   De onbekende schaamhaar  van wie was die? Maar liever de doofpot) Ze hebben ze allemaal gearresteerd meegenomen onder druk gezet, zo is het gegaan.

Nico:  Is die Max  nou nooit veroordeeld?

Koos: Nee alleen voor overvallen twee overvallen, diefstal en inbraak door middel van braak

Nico:  Ooh maar hij is wel veroordeeld?

Koos:  Ja ja

Nico:  En Robbie ook?

Koos:  Ja ook zo vijf zes jaar. Ze hebben allemaal..

Nico:  En Freddie het meeste he” dat is eh.. dat leest je als enigste in de krant. Freddie acht jaar.

Koos: ja dat zal kunnen ja, maar de rest is allemaal,, hebben ze allemaal afgehouden weetjewel. Jullie paniek zaaien of hoe heet dat Ik zeg: “jullie hebben getuigen “ nee ik zei wat anders, maar het kwam er hier op neer Ik zeg: “ jullie hebben getuigen nodig: weet je wel. Ja dat zag ik ook wel gebeuren weet jewel. En ik tegen Duynstee, Ik zeg: “ die getuigen ken je, die ken je die ken je aanpakken weetjewel”  Ik zeg: “ dat is  die Ingrid die nemen ze serieus of nemen haar serieus, die hebben ze naar de mond gepraat he”

Nico:  natuurlijk tuurlijk.

Koos: Van ja ooh je hoorde boenk boenk? Ja ik hoorde boenk boenk.

Nico:  Dat staat ook in de krant dat ze dat getest hebben en dat ze het niet kon horen wat zij verklaarde.

Koos: Nee dat niet alleen. Nog een uurtje daarvoor lagen we in bed, lagen we te seksen. en Koos hoorde gestommel, toen ging Koos zijn bed uit en toen hoorde ik later boenk boenk. Nou dat moeten dan die schoten geweest zijn.

Nico:  Ja maar die kogels zijn in het trapgat gevonden.

Koos: ja maar dat wist niemand toch.

Nico:  O ja dat wist niemand.. o ja natuurlijk.

Koos: Dat heb ik niet gezegd natuurlijk. Maar dat niet alleen weetjewel. Normaal gesproken krijg je dan een degelijk voor eh.. een onderzoek daarin weetjewel.. Moet die kamer  helemaal afgebroken worden.

Nico:  Ja die. hoe heet dat, In de krant hebben ze toen, wat in de krant dan staat he”, hebben zed at gecheck of je dat geluid kon horen. En daar staat in  je kon dat met een klein Kaliber niet horen. wat zij verklaarden die Ingrid. Het geluid dus dat boem boem kan ze nooit gehoord hebben.

Koos: ja maar al zal ze het wel gehoord hebben. Het is gewoon  een lul verhaal.

Nico: Tuurlijk

Koos: Eerst krijg je eerst eh.. die brieven heb ik allemaal door de versnpperaar of weet ik het allemaal, die process vebalen. Ze wordt wel elf of twaalf keer gehoord. maar Ingrid gaat zelf ook verschut voor eh.. voor vreemde praktijken. Ze vinden daar bij mij in bed,. Ingrid  wordt opgehaald en ze gaat naar huis toe. En ze vindt riemen aan het bed. ja eh wat is dat. Ja . ik heb seks eh masochistisch, weet ik het allemaal. Ze wordt onder druk gezet. Nou ik heb niks te verklaren, waar ben je al die dagen geweest.. nou ik heb je het verteld die oom of die opa van haar in Groningen, in Assen he” Ingrid zegt: “ nee ik heb Koos pas leren kennen in mei ofzo” Ik zeg maar wat he “ nee” zegt die opa “ Ingrid liep hier in December, januari liep ze al twee weken met een blonde lange gozer” Koos zegt ie.

Nico:  ja ja

Koos: het deed me niks weetjewel. Fred de Been die had een lul verhaal van eh van eh ja koos heb mij verteld van eh..ik was bij tante Truus verdure vehaal heb ik je verteld toch.

Nico:  ja dat heb je verteld.

Koos: Hij zei koos zei tegen mij: “ ik ben gebeten door een kind” Nou en wie waren er allemaal in het koffiehuis? ja, Will en nog twee jongens, ken je niet op hun naam komen. Nou die hebben het ook gehoord. Will lag in het ziekenhuis zei Tante Truus dat  ken nooit en die andere jongens waren helemaal niet in het koffiehuis. Nou hoe komt Fred de Been  nou op dat verhaal dan, snap je.

Nico:  Ja dat van die pink dat moet die van jou hebben gehoord natuurliijk.

Koos: Ja maar waarom nemen ze dat dan wel serieus? En waarom nemen ze dat niet serieus? Als een ander zegt van eh.. ja hoe kunnen ze dat bewijzen dat soort lulkoek.

Nico:  ja maar je vertelde alles tegen Fred he”?

Koos: Dat heb ik nooit verteld tegen Fred dat moet ie van Ingrid hebben

Nico:  Ooh op zo manier. Ja nou snap ik hem. Ja ja natuurlijk.

Koos: Dus dat moest van Ingrid komen maar Ingrid wil je er niet bijhalen. Omdat Ingrid getuigen is geweest van die meisjes weetjewel.

Nico:  Ja nou snap ik hem nou snap ik hem Koos.. Ja hoe heet dat als je die kranten leest.. ja oke je moet die kranten niet altijd geloven, want er stond vanmorgen weer een stukje in de Telegraaf dan moet je er alleen maar om lichen weetjewel. Dat klopt allemaal niet die maken er maar sensatie van.

Koos: ja natuurlijk.. van de buren ja ..ja van de buren ja ja

Nico:  En net zoals, hoe heet dat.. nou heb je het er toch over. Want jij schiet haaar dood op de trap. Je trekt haar naar boven zoals je zei.

Koos: Ja.

Nico:  En dan eh.. maar hoe lang heb ze nog geleefd Koos.?

Koos: Ze heb niet meer geleefd hoor.

Nico:  Omdat je nog tegen haar..

Koos: Ze heb misschien nog heel even geleefd.

Nico:  En toen ging je haar uitschelden, maar dan doe je er seksueel niks meer mee.

Koos: Nee

Nico:  En dan is het.. en dan zie je haar dood gaan?

Koos: Nee.

Nico:  dat zag je niet.

Koos: Nee nee

Nico:  maar ze leefde nog wel he” ?

Koos: Ik dacht dat ze nog wel leefde ja. Ja maar.. kijk eerste etage tot aan de trap en dan ga je weer naar boven naar de trap, naar dat kamertje toe. Wat Ingrid wel weet is natuurlijk dat het gebeurd is in het trappengat, weetjewel, laten we het zo zeggen. En Ingrid had het dan voorelkaar gekregen weetjewel zo. Want ik was al bezig weetje ik ..had ge..Ik werd toen gearresteerd voor eh.. voor die Ambachtsgaarde weetjewel

Nico:  ja ja

Koos: Ambachtsgaarde.Ja ik heb daar geloof ik. Ik heb een paar weken gezeten en ja toen werd ik los gelaten joh door die rechter-commissaaris want ik werd zo.. dit en dat. Ik weet het niet allemaal precies meer.

Nico:  ja dat is ook logisch.

Koos: Ik werd in ieder geval los gelaten. maar die brieven..die eh..daar kwam..eh. ik wist nog niet eens dat die brieven nog bestonden laten we het zo zeggen. Ik had ze meegenomen naar huis. Maar toen die Ingrid eh..naar huis liep, laten we het zo zeggen, ja toen kwamen die brieven boven tafel weetjewel. En die heb toen de familie in de panorama.. van kijk is.

Nico:  wat voor brieven waren dat Koos?

Koos: Die Ingrid mij schreef in het huis van bewaring. “ maak je niet druk ik heb de trap schoongemaakt” weet je wel. “ Ik ben lekker bezig geweest met granollen, weetjewel. Ze wist natuurlijk wel daar heb de recherché nooit wat mee gedaan he”

Nico:  Ja die is toch wel aardig medeplichtig geweest, ja toch?

Koos; Ja

Nico:  En die was er niet bij toen je haar dood schoot?

Koos: Nee maar ze wist het wel. Als ze Edith had kunnen pakken had ze dat nog gedaan ook weet je.

Nico:  En dat kamertje daarboven Koos?

Koos: Dat is sauna.

Nico:  Haha

Koos; Dat was geen mankeerde aan dat kamertje mankeerde niks.

Nico:  Nou ja een sauna met vijf sloten erop?

Koos: Dat is wat overdriven.

Nico;  ohh.. en hoe heet dat..wandbekleding eraan.

Koos: Ja die wandkleding moest geplastificeerd worden.

Nico:  Ik dacht wat ik toen had gelezen. ja die koos heb dat gemaakt voor die Ingrid. die Ingrid was sadistisch.

Koos: Nee, oorspronkelijk is die kamer opgezet door mij en Fred met de bedoeling om iemand te gijzelen

Nico:  Ooh dan wordt het een ander verhaal. Kijk dat is wel een geloofwaardig verhaal geloof ik wel.

Koos: ja serieus

Nico:  Wie wilde jullie gijzelen dan?

Koos: Ja daar zaten we naar te zoeken.

Nico:  Oh gewoon iemand?

Koos:  ja en dat ze mij niet herkennen

Nico: ja natuurlijk

Koos: En mij niet verdenken.

Nico: ja dat kan wel kloppen dat ze je dan herkennen.

Koos: Ze heb niks gehoord hoor die Ingrid in die kamer hoor, echt niet. Die kamer, mijn broer Frans die had ik was gemaakt sauna. ja die heb niet te geloven een stuk of vijftig of misschien wel veertig of vijftig van zulke grote underlayment platen , hebben we toen gejat op Schevingen. Ik denk als het huis inzakt, dan zak die kamer in het geheel naar beneden.

Nico:  Haha

Koos: ja echt waar, ja die was echt geluidsdicht, ech geluids dicht.

Nico:  Daar kon je niet meer uit

Koos: Nee. die was echt geluidsdicht We hadden misschien wel zoveel mogelijk  van dat spul dat geen geluid doorlaat er tegenaan geplakt. het moest sauna worden. ja vandaar dat word sauna. Nou in feite was het bedoeld, bezig waren of mee bezig wilde zijn om iemand te gijzelen

Nico:  dat was wel leuk geweest ja.

Koos: Ja.

Nico:  En eh met die  Edith Post he” wat dan in de krant staat. Waarom heb je ze nou naderhand in het water gegooid?

Koos: Weg

Nico:  Om, om?

Koos; Ja om er vanaf te zijn natuurlijk.

Nico:  Ja natuurlijk maar kijk ik denk: ja nu is ze dood. maar dan gooi je het nog in het water. Want die Thialda heb je ook in het water gegooid he?

Koos: Ja ja

Nico:  Maar daar staat over die Thialda daar staat nog in van die balpen en hoe heet dat. dat ze in de vagina was gestoken met iets scherps

Koos: Nee nee

Nico. Raar he dat ze dat er inschrijven he

Koos: Telegraaf he

Nico:  Telegraaf?

Koos: ja Telgraaf

Nico:  Ongelooflijk he

Koos: ja die maken er wat van die Telegraaf.. die ja van die sensatie weetjewel, die zeggen dit of dat.. het is gewoon gelul. Die Telgraaf maakt het gewoon spannender weet je wel maar ook sensationeler

Nico:  jai k had het toevallig vanmorgen nog over de Telegraaf is een sensatie blad

Koos: Het is een sensatie blad.

Nico:  Er stond vanmorgen ook weer een heel raar stuk in.

Koos: Ik heb het gelezen ja van die Roland.

Nico:  ja en die gaan ze dan ook proberen als massamoordenaar te zien.

Koos: Ja

Nico:  Haha

Koos: Ja en dan worden ze nog ook bang.

Nico:  ja natuurlijk het is toch niet zo abc-jtje

Koos: Nou zo is het gegaan weet je. En nogmaals in mijn achterhoofd. Kijk als ze dingen wat ik nu vertel, dan zal ik nooit kunnen vragen natuurlijk, want dan zeggen ze: “ hoe weet jij dat nou” Je zegt dat je er niks van af weet en alles wat ik eventueel tegen gesproken heb.Weetjewel dat kan niet en zo. Dan was ik daar onherroepelijk bij betrokken geweest laten we het zo zeggen.

Nico:  Koos heb je nooit overwogen om de ouders te schrijven? Of had dat weinig zin voor jezelf?

Koos: Nou ik ben natuurlijk wel gegroeid in die zin. Het heeft in die zin weinig zin omdat er natuurlijk het een en ander weer losgemaakt wordt, laten we het zo zeggen, dus het heeft weinig zin.

Nico:  Ja dat denk ik ook wel.

Koos: Je maakt weer het een en ander los, die mensen hebben iets afgesloten. Die kijken er heel anders tegenaan natuurlijk. Maar in het begin dacht ik, dat pikken ze nooit weetjewel.. Dat pikken ze nooit. Nogmaals in februari ,januari Ingrid wordt gehoord, nou niks aan de hand, geen probleem, noem maar op. En ja een deuk op die zaak. Ingrid opnieuw gearresteerd, meegenomen ja toen gingen ze een beetje  zo onder druk zetten met dat kind van haar. Ze hebben Ingrid meegenomen, ze hebben haar van de snelweg afgehaald he” die Ingrid. Ik zat in Amsterdam. Ik heb eerst al die tijd in beperkingen gezeten. Toen heb ik gezegd: van jongens, tegen Hans, Peter, Frans,drie broers, Matje was er geloof ik ook bij. Toen heb ik gezegd: “dat klopt helemaal niet dat verhaal. Dat is gewoon gelul weetjewel. En toen hebben ze Ingrid achterna gezeten en op de snelweg klemgereden, haar meegenomen. EnHans die had zo recordertje en toen heb Ingrid aangeven dat ze had gelogen weetjewel. En toen hebben ze dat opgestuurd,naar de politie, een copietje daar  van of naar de recherche of justitie. En toen heb justitie gedreigd als jullie dat nog een keer doen, dan arresteer ik jullie weetjewel.

Nico:  Ja

Koos: Maar goed dat doen ze zo vaak

Nico:  Ze doen het zo vaak haha

Koos: En toen hebben ze Ingrid weer een week daarvoor gehoord weetjewel.Zegt ze ja ..eh dat moest ik, ik moest dat zeggen weetjewel. Dat had ze ook weer tegen Hans gezegd, weet je wat hij had opgenomen.

Nico:  Ja het is een vies zaakje.

Koos: Ja ik had er natuurlijk alle belang bij. Welke rol ze gespeeld heb met die Zweedse meisjes weet ik niet. Wel ben ik daar van overtuigd Ingrid kwam in de city bar. Nogmaals ik weet natuurlijk niet hoe dat verder met Ingrid, Fred en Max is gegaan. Ik ken bij Max niet voorstellen. Fred wel. Fred was veel intensiever in die zin van cocaine, Nou Ingrid snoof ook, dat wist ik nog niet eens, dat hoorde ik ook later van alcohol en drugs die vertelde mij dat. Dus die hadden met zijn drieen hadden ze wel wat. Max, hoe heet die jongen die eh..Robbie die kwam helemaal niet in beeld. Dat was al lang he”

Nico:  Die was allng weg uit dat groepje.

Koos: Die was allng weg. Totdat ik in 2000 todat ik in 1981 liet weten, ja toen kwam in 82 kwam het hogerbereop voor natuurlijk. Toen liet ik weten aan van Asperen die Robbie die eh..ja ik zei natuurlijk tegen mijn advocaat zei ik ook dat ie er  wat mee te maken had natuurlijk. Nou die kreeg het toen voor elkaar.En toen ging Feber, ging akkoord met fotoherkenning. Nou toen heb ie Robbie aangewzen. En toen schreef Feber mij dat er niet voldoende is om Robbie hiervoor aan te houden weetjewel.

Nico:  Ongelooflijk.

Koos; Die man met die telelens he”

Nico:  ja, ongelooflijk.

Koos: Ik weet niet of ik  je stukken heb laten lezen. Ik heb die stukken maar als je dat leest is echt ongelooflijk. Als ze mij hadden gezien was het wel zo, snap je.

Nico:  ja ja

Koos: En toen komt die Robbie ineens in beeld weetjewel. Ja en nou  toen zeiden ze eh..het is gewoon te gek weetjewel. Toen kwam ik op de rechtbank of bij het gerechtshof zie ik Robbie zitten, een hele andere persoon weet je wel.

Nico:  Die Robbie, gewoon kort samen gevat gewoon medeplichtig geweest Koos?

Koos: Ja

Nico:  Ja tuurlijk.

Koos verteld morgen weer verder.

Geef een reactie

