Nooit doet koos het, altijd zijn het de andere.

Nooit doet Koos het, altijd zijn het de anderen. Doordat hij geen schuldgevoelens kent, vormt hij een gevaar voor de openbare orde. koos kan iedereen doden zonder er een rot gevoel bij te hebben. De psychiater betwijfelt of behandeling enige zin heeft. Niettemin kan Koos ook aardig zijn, zelfs op het innemende af. Hij is in staat anderen in te palmen, om later genadeloos van hem te profiteren. Ook de psychiaters en welke logen dan ook kan koos inpalmen. koos is sluw en geslepen. En denkt simpel weg wat de Mes-dag wil horen. Zo van :  wil je me op de sofa hebben met papieren zakdoekjes? Pratend over hoe slecht mijn jeugd was? Maar  er valt niks te  psychologiseren. Ik zag een unieke kans en heb daar van genoten.

Nico:  Je bent er klaar mee je heb je biecht gedaan

Koos: Ja.                                                                                                                                                                             Nico:  Ja was je er bang voor Koos?Je dacht ik ga wel biechten. Je was bang. Je dacht ik ga dood.

Koos: Nee, Ja ik was in ieder geval op dat punt dat zeker is. Ik dacht ook wel zo dadelijk ben je dood en dan blijven ze doorgaan weet je wel. Dus ik heb dat allemaal op gebiecht. En dat is het,weet je wel. laten we het zo zeggen.

Nico:  Een biecht is een biecht ja toch.

Koos: Dus nee, ik ben er niet zo bang voor.

Nico:  Ja dat had je met die Stolk ook. Die heet dan ook Stolk hè die vrachtwagen chauffeur.

Koos: Stockx

Nico:  Ja die Michel

Koos: Stockx ja

Nico: Nico:  Oh Stockx heette die.

Koos: Ja en die ging dood en later had zijn vriendin een brief, die had al die tijd verzwegen en daar stond nog een moord in.

Nico:  Ja dat bedoel ik Mariel of Moriel? of zo iets.

Koos: Dat weet ik niet.

Nico:  Een beetje een Indisch meisje geloof ik. En zat die ook bij jou?

Koos: Ja ook in Scheveningen.

Nico: En hoe is die brand nou ontstaan Koos bij hem.

Koos: Die brand daar ben ik niet bij geweest. Toen zat ik al in de Mes-dag.

Nico:  Oh toen zat je al in de mes-dag.

Koos: Ja in de Mes-dag kwam Ludo de Beukelaar die heeft toen ook bij ons op de afdeling gezeten en die is daar getuigen van geweest. Hij werkte daar in de werk zaal met thinner en in de werk zaal heb je zo”n grote lampenkap die hadden ze met een ketting verlaagd,zodat je er goed licht bij had. En toen is hij met die thinner is die gaan.. een beetje gespetterd op de lamp toen is de vlam er in geslagen, en toen is hij geschrokken. Toen zat hij zelf helemaal onder de thinner. ja toen vloog de vlam er in..Die werk zaal door gelopen en toen hebben Ludo en nog een paar bewaarders die hebben hem zo goed mogelijk naar de  douche ruimte gesleept en onder de douche gezet en toen is hij naar Rotterdam gebracht,het brandwondencentrum. En daar heeft hij er longontsteking bij gekregen en toen is hij overleden.

Nico:  Oh geen leuk einde.

Koos: Zo is het gegaan. hij is niet in brand gestoken . Door niemand.

Nico:  Nee nee dat is het verhaal.ja en inderdaad jij kan het weten.

Koos: Ja zo is het echt gegaan.

Nico:  Hoe heet die nou,Ludo van?

Koos: Ludo de Beukelaar.

Nico:  Beukelaar die ken ik niet. ja Ludo de B. Die ken ik wel, uit de kranten. als Ludo de B.Maar zijn achternaam wist ik niet Ludo de Beukelaar.

Koos: Heel triest hè Die zat ook bij mij op de afdeling. Twee moorden ja. het was een moeders kindje mam, mama. hele lieve moeder. maar ja die moeder hield de vinger in de pap en die bepaalde met wie hij verkering mocht hebben.

Nico:  Oh ja.

Koos: En dan ging hij daar over heen. ja in die zin ging hij daar over heen, die vermoorde er een stuk of twee,drie geloof ik in Nederland. Bij Schaijk woonde die. Je een heel apart stemmetje had die.

Nico:  Ja?

Koos: laat een hele hoge piep stem horen. Moet je niet doen hoor.

Nico:  Ha ha

Koos: Ja in de Mes-dag werd hij er mee gepest.

Nico:  Ja je hebt er heel wat mee gemaakt zo. je hebt tussen al die gekken gezeten joh. Ja toch?

Koos: Ja zo gek waren ze nou ook weer niet. Als je ze buiten tegen kwam riepen ze echt niet: “ik ben gek”of zo.

Nico:  Nee maar hoe heet dat.. toch wel behoorlijk gedrag gestoord waren ze wel natuurlijk.

Koos: ja die konden buiten behoorlijk ver gaan.

Nico:  Ja.

Koos: Ja die Willem van der Steen, Willy, die is echt psychopaat.

Nico:  Die heb die hoertjes ook vermoord hè?

Koos: Nee dat is Willem van Eijk.

Nico:  Oh dat is Willem ban Eijk. Wie is Willem van der Steen?

Koos: Willem van der Steen die zat in de Mes-dag en die ging met verlof. Dus die zal al voor een moord. Die had een verpleegster vermoord. En tijdens zijn verlof vermoord hij weer een verpleegster in het park. Toen ging hij gewoon weer terug als of er niks aan de hand was. En toen ging de recherche het onderzoeken. dat doen ze altijd, gaan ze de klinieken af wie er met verlof is geweest .

Nico:  ja natuurlijk.

Koos: Nou die Willem van der Steen. Die heeft het echt te gek gemaakt met zijn verklaringen ook. En toen werd hij…want ik heb het hele verhaal gehoord op de VPRO-radio.

Nico:  Ja ja

Koos: Want dat verhaal was zo intrigerend dat de VPRO het uitgezonden heeft. Hij moest voor de rechtbank komen voor de tweede moord dus. En toen kreeg hij daar tbs voor natuurlijk. Net zo goed een keer levenslang. En toen had hij verklaard van: ” ja ik heb in de Mes-dag heb ik het spelletje gewoon meegespeeld ja ja ” zegt hij. “want dat willen ze toch ” Hij zegt: “toen ik verlof kreeg had ik er zin in dus ging ik het weer doen

Nico:  ja dat kan gewoon, het spelletje meespelen.. dat heeft die andere gozer ook gedaan. Die dat kind heeft vermoord. ook een hele bekende die had al een paar keer in de tbs-inrichting gezeten. Ja ik kan niet op zijn naam komen. dat heb ik ook gelezen.

( Ik bedoel hier Aalt Mondriaan waar ik samen mee heeft vast gezeten. maar wil graag de naam uit Koos zijn mond horen )

Koos: Ja je heb er nog eentje, die is helemaal..van Rooij? van Hooij? johan de Rooij

Nico:  Johan de Rooij?

Koos: Die is helemaal..

Nico:  Ja ik ken hem niet.

Koos: Zo! hoe die dat vertelde, wat die vertelde tegen de officier , weet je wel op de rechtbank. Hij had dat kind vermoord en verkracht en toen is hij s “avonds gewoon weer teruggegaan en is hij er nog een paar keer er over heen gegaan.

Nico:  Terwijl dat ze dood was?

Koos: ja en toen had hij erbij gezegd “het is toch zonde om het zo te laten liggen “Kun je je dat voorstellen?

Nico:  Ongelooflijk

Koos: Ja hij is echt gestoord.

Nico:  Zonde om dat te laten liggen.

Koos: Die zag het gewoon als een object.

Nico:  Ongelooflijk hè

Koos: Ja en dan was er nog eentje die was ook helemaal,,, ja in de omgang viel het wel mee. Tot dat hij te druk werd voor hun. Glen Neede was dat.

Nico:  Hoe heet die?

Koos: Glen Neede. Ja heel mager, heel mager ventje, zulke beentjes en een praatjes weet je wel, als ze een slok op hebben. En die zat toen ook op de B3, en die woonde eerst in Utrecht of eerst in Amsterdam op een kamer. Nou toen ging hij die kamer verlaten. ja en die hostess die komt een lijk tegen onder het bed, een vrouw. Nou en dan gaat de politie wie er op de kamer gelegen heeft. ja en toen vonden ze hem. Hij zegt: “ja dat weet ik niet “: ja maar dat moet je toch ruiken ” “nee ik heb niks geroken weet je wel “Ja toen konden ze hem niks maken. Dat kan toch had hij nog gezegd dat je niks ruikt. het lijk was al in staat van ontbinding. heel erg. En dan gaat hij naar Utrecht toe, gaat hij daar weer weg en dan vinden ze weer een lijk.

Nico:  Ook weer onder het bed/

Koos:  ja ook in verre staat  van ontbinding. ja. een necrofiel was dat.

Nico:  Oh een necrofiel.

Koos: En nou lach ik een beetje om dat geval dat hij dat heeft gedaan… hoe heet dat..soms was hij niet op de afdeling te vinden weet je wel. dan zat hij weer ergens anders. ja die afdeling ken ik ook niet vanaf de B3. En dan zei ik: “Kijk even onder zijn bed misschien lig hij daar wel

Nico:  ha ha maar ongelooflijk hè Koos.

Koos: ja ongelooflijk.

Nico:  maar dat doen jullie wel onder elkaar delicten bespreken.

Koos: Nee dat lees je in de kranten

Nico:  Ja nee maar hoe heet dat…

Koos: Nee nee.

Nico:  Oh.. ja uit de krant weet ik niet wie het is, maar jij wel als je met iemand op de afdeling zit.

Koos: Nee je leest het in de telegraaf of Volkskrant en dan neem je dat voor 40% serieus.

Nico:  Oh maar je hebt toch net zo als wij in het huis van bewaring zitten. dan praat je over je delicten. Je maakt dagen daar mee, praten ze allemaal over hun onschuld .. maar hier niet.

Koos: Nee.

Nico:  Maar die andere tegen jou dan?

Koos: Nee nee.

Nico:  Er wordt helemaal niet over delicten gesproken?

Koos: Nee. je weet het. net zo goed als die gozer uit Rotterdam weet je wel die twee kinderen, die ene dood en het jongetje los gelaten daar heeft wel iemand vier jaar voor niks vast gezeten.

Nico:  O ja?

Koos: Ja dan hoef je daar toch niet over te praten. Ik praat er toch niet over, want ze praten er niet over want ze weten wel dat jij het bent. Ik heb de pech bij mij is Koos H. En ik sta vijf keer per jaar in de bladen of zes, zeven keer en die gasten lezen dat. je hebt hier mensen waarvan ik zeker weet dat ze voor jongetjes of peutertjes zitten, bij wijze van spreken. En die blijven dan gewoon stoer doen dat ze iemand van het balkon hebben af gegooid. weet je wel zo. Als het maar volwassen is weet je wel.

Nico:  ja ja

Koos: Dat interesseer me niet. maar daar komen ze zelf mee 90% wat hier zit 99 % zit hier voor zeden.

Nico:  ja allemaal zeden hè Koos.

Koos: ja.

Nico:  Ja ik heb in het huis van bewaring, ik was reiniger natuurlijk, heb ik op de BZA afdeling gewerkt.

Koos: Wil je wat drinken? Limonade?

Nico:  Doe maar. lekker.

Koos: Limonade? is lekker hoor deze.

Nico:  Ja oké Koos. maar die had ik hoe heet dat allemaal allemaal zeden op die BZA

Koos: Ja maar ja het zelfde op de B3 nou dat is enkel zeden. 80% opzeker.

Nico:  Dat is Linda hè? (Ik kijk naar een foto aan de muur)

Koos: Ja

Nico:  Arie Blom ging niet met Linda hè, maar met je andere zuster.

Koos: Nee met Willy.

Nico:  En dan zal ik jou wat vertellen Koos, dat moet je echt geloven of niet. had ik van de week hè   je zuster Willy  kon ik helemaal voor me halen.

Koos: Ik heb nog een foto van haar.

Nico:  ja ik haal haar zo  voor de geest.

Koos: Ja van toen hè

Nico:  ja met het haar zo naar achteren.

Koos: Ik heb nog wel foto”s van die tijd.

Nico:  Oh leuk laat eens kijken.. leuk man.

Koos: daar staat Willy op die was bij mij aan het schoonmaken weet je wel, die zat in de steun. Ik zeg: “Ik zal even een foto van je maken als je nog ene keer je grote bek opzet dan schop ik je er zo uit”

Nico:  dat zijn allemaal oude foto”s koos?

Koos: ja.

Nico:  Leuk. Ik heb er geen meer.

Koos: Ja Astrid heeft van mij nog .. van mijn jeugd bij jantje kelder nog.

Nico;  Ja ja.

Koos: En in de Appolo

Nico:  In de Apollo?

Koos: In de Film box weet je wel.

Nico:  Ja ja. de bioscoop

koos: Kijk nu maar eerst even.

Ik kijk in het foto album.

Nico:  leuk Koos. hier Arie

Koos: Dat was op de camping waar ik het over had weet je wel.

Nico:  ja Arie en Koos leuk hoor en jonge katjes

Koos: Ja vond ik leuk die katjes. hier Willem en Arie.

Nico:  Kijken.

Koos: Hier.

Nico:  Ja ja leuk hoor.

Koos: Richard

Nico:  En hoe heet hij nou ook weer die paardenboer.. eh.

Koos: Piet. Piet de lorrenboer

Nico:  oh ja.

koos: Dat is weer een neef van.. oh nee van Henk daar is me zuster mee getrouwd.

Nico:  Ja ja die Piet de Lorrenboer.

Koos: Ja  zo noemde we hem Piet de lorrenboer altijd.

Nico:  Ja natuurlijk die ken ik nog wel.

Koos:  Ook een pedofiel hoor.

Nico:  Ja

Koos: Ook achter gekomen, ja in 1991 hoorde ik dat.

Nico:  En wie is dit Koos?

Koos: Dat is Irene

Nico:  Daar heb je ook verkering mee gehad?

Koos: Nee dat is me zuster.

Nico:  O ja je zusje.

Koos: In welk jaar was dat in 71 geloof ik of zo.

Nico:  O ja joh was hij ook pedofiel?

Koos: ja die had omgang met een jongetje weet je we l waarmee die op de foto staat. Ik hoorde het van Irene, dat wisten ze toen al weet je..

Nico:  Ja van de camping allemaal hè. leuk hoor.Ik heb geen enkele foto meer.

Koos: Nee?

Nico:  Ja ik heb nog wel  wat maar al die oude foto”s mijn oudste zuster heb die toen allemaal bewaard. maar dit is leuk man.

Koos: Toen me moeder overleed kwamen er nog wel meer foto”s boven water.

Nico:  Ja dat is altijd zo. dan wel.

Koos: ja dit is een foto van die petertje Herwaarde. Henkie heette die, In 1970 toen was hij 20.

Nico:  ja mooi hè

Koos: Toen was ik op de camping in Schaijk

Nico:  Ja.

Koos: Tien jaar later werd ik daarover gehoord weet je wel.

Nico: O ja.

koos: Dat heb ik verteld.

Nico:  O ja camping in Schaijk 1970.

Koos: Toen was ik ontsnap en toen ging ik daar op de camping staan,

Nico:  Ja ja
Koos: Ik woonde eerst in Utrecht op een kamer. Toen had ik een bromfiets gekocht, een Yamaha die waren net uit die reden hard jongen.. opgevoerd. En toen ging s”nachts ging ik naar Den-haag over de grote weg. een klein uurtje deed ik erover weet je wel.

Nico:  Wie is dat nou Koos?

Koos: Dat is Linda haar man geweest.

Nico:  Ja hoe heet hij ook alweer?

Koos: Rob

Nico:  ja die ken ik, die ken ik 100%.

Koos: Ja die is ook dood. Martin heette die.

Nico:  Martin?

Koos: Ja daar is Linda mee getrouwd geweest.

Nico:  ja zie je, want nou ik hem zo weer in eens zie.

Koos: Nee daar was Linda niet mee getrouwd. Linda is met die andere jongen getrouwd geweest. Die is ook overleden.

Nico:  Ja ja maar leuke foto”s hoor.

Koos: dat was Martin ja. In 1975 kwam ik vrij en toen gingen we met vakantie met het vliegtuig.

Nico:  ja ja

Koos: En die Martin.. en ik woonde toen op de Zuidwal en Martin kende ik nog van  het huis van bewaring in 668 of zo was hij badmeester of 69. En hij leefde gewoon met Linda weet je wel en ik was haar broer.

Nico:  Ja.

Koos: En dan nam hij me mee met me broertje Peter naar Assen met Linda  en toen gingen we naar de TT. Toen mocht ik hem gewoon niet meer. Toen begon hij in eens te ouwe hoeren van; kan je geen dank je wel zeggen. Ik zeg: “kan jij geen dank je wel zeggen tegen Linda ” Ik vond het al raar. Ik zeg tegen Linda wat zie je in die kwal.

Nico:  Ja ja.

koos: Maar in ieder geval het was mijn verlovingsfeest met Astrid dus dat was in 76. En toen had ik al een geweer gekocht een longrifle had ik toen gekocht. Toen kwam er op een of andere manier ruzie bij ons thuis. Oh dat ging over Linda en die Martin begon. Ik zeg: ” je moet je kop dicht houden”  hij zegt: ‘wat moet je dan “Ik zeg: “wat moet je dan! ” Ik denk jij bent dood. Ik pak dat geweer. Ik zeg: “er uit of ik schiet je er ui weet je wel “Nou toen ging hij de trap af naar beneden toe. En mijn broertje Leo stond beneden en die was er getuige van dat hij een politie wagen aanhield  en ik had zo intercom, dus kon alles horen weet je wel.

Nico:  Ja ja.

Koos: Toen zei hij tegen de politie, ja hij bedreigt me met een geweer en weet ik het allemaal. En toen zei die Martin weer: “ja moet je niet naar boven tegen de politie ” nee dat doen we niet. toen is die weggegaan. Toen later ben ik naar zijn koffiehuis geweest. Hij had op het Jacob van Campen plein een koffiehuisje. En het was allemaal al weer voorbij die ruzie. En toen hoorde ik dat hij Linda had geslagen. Hij komt er nou niet meer in zegt Linda. maar hij wil dan de deur open breken., Dus ik naar Martin toe weet je wel het was op straat en daar was niemand bij weet je wel toen zei ik tegen hem als je nog een keer aan haar komt, dan knal ik je ter plekke neer.

Nico: ja natuurlijk.

Nou toen was het afgelopen. Nou ja ik begreep het toch niet wat die Linda in hem zag. En toen ik vast zat is hij overleden. En toen is Linda getrouwd was met die andere 81/82/83 moet dat geweest zijn. En die man ging ook dood. Die man zat boven bij Tineke ook weer een ex van mij en die zat op de bank en die was al 6/7 uur dood.

Nico:  Nee!

Koos: ja die kinderen zaten gewoon op zijn schoot te spelen, die kinderen liepen gewoon door de kamer  en Tineke ook ze hadden niets in de gaten

Nico:  Ja dat kan gebeuren.

koos: Die heb zes uur op de bank gezeten.

Nico: Ongelooflijk hé   het is tijd Koos. Ik zie je van de week weer.

Koos: Oke doe rustig aan hè  praten op de gang nog wat verder.

 

 

 

.

 

 

 

 

Geef een reactie

