koos verteld over de Zweedse meisjes.

Terug bij SBS 6.  Peter is er niet. Help weer even de meisjes met spotten. Ik  maak ik kopieën van het gesprek met koos. En zeg tegen kees kijk zie je hier zegt Koos “ dat moet die van Fred hebben gehoord” Ja zegt Kees daar kunnen we weinig mee..Kunnen we weinig mee? Ja belangrijk is dat hij over Stolk verteld en over de Zweedse meisjes. En hij moet een nieuwe moord bekennen. Dat is belangrijk.                                                                                                                                                                             Daar moet je je op focussen.Ik zeg: “ Nou ja we zien wel hoe Peter er denkt “ Maar daar is nooit op terug gekomen. Terug naar het hotel. Ik ga eerst eten. En op de kamer aangekomen bel ik even naar Thailand. De kinderen slapen al. Maar met mijn vrouw heb ik  een leuk gesprek. En vertel haar dat ik het zat ben hier, Ik mis de kinderen en mis haar. Ik ga het verslag nog eens lezen van die dag. Het blijft me verbazen dat Koos  zegt; Dat moet die van Fred hebben. Hoe kan Fred weten dat Koos  Edith Post heeft vermoord? Dat Edith hem in zijn pink heeft gebeten. Is hij daar bij geweest? Of was het de wetenschap van hem. Dat Koos toch eerder Edith had ontmoet? In Lunteren waar Edith met een school reisje aanwezig was En dat het verhaal klopt dat Koos haar had gezien bij het konijnenhok. En daar zelf een foto van had gemaakt. Vragen en nog eens vragen? We zullen het misschien  nooit te weten komen. Fred leeft nog maar schijnt totaal gek te zijn van de drugs en zit van horen zeggen in een kliniek. Fred gaat tegen Freek zeggen dat Koos Edith post heeft vermoord. En wat doet Freek! Die houd zijn mond. Ik denk dat 99 % van de criminelen en uiteraard van de niet criminelen ook. Direct de telefoon pakken  en dat aangeven bij de politie. De wetenschap hebben dat er een kind is vermoord. En dan je mond dicht houden!! Vind ik dat je net zo schuldig bent als de moordenaar zelf. En als je dan ook nog eens over de rug van het vermoorden kind daar nog eens een slaatje uit slaat om je straf te ontlopen. Ja dan mag iedereen daar zelf zijn mening over hebben. Mijn mening is in ieder geval dan ben je puur slecht. Ik ga weer even schaken op internet. Neem mijn medicijnen  in Kijk even Tv . En ga dan slapen..De volgende morgen weer vroeg op. De behoefte naar roken begint af te nemen. En ik ruik ook beter en begrijp nu dat mensen zeggen sigaretten stinken. Ik bel even naar Thailand voor een kort gesprek. Alles gaat zijn gangetje daar. Ontbijten en de krant lezen. En wachten dat iemand me weer komt ophalen. Rond 8 uur 15 ben ik weer in het gebouw van SBS6.  Even een klein gesprek met Kees en Peter. waar ik het verteld over wat koos zei: dat moet hij van Freek hebben. En dat heb Koos echt niet tegen Fred gezegd. Want toen gingen ze niet meer met elkaar zoveel om. Fred trok toen veel met Max op. Peter zegt; Dat komt allemaal goed dat onderzoeken we wel. Waar ik dan van uit ben gegaan. Die dag verveel ik me een beetje. Ik praat wat met het personeel. Ook met de kantine man die op de begane grond  werkt in een hele grote kantine. hij reken met de mensen af. Trouwens wel goed eten daar. SBS6 betaald voor mijn. De man  komt uit Den_ Haag en praat ruim een uur met hem over Den-Haag. In de avond uren ga ik weer uit eten met Samantha en haar zoon. En er word geregeld dat ik zondag in Amsterdam naar de bioscoop kan. Avatar speelt er in de bioscoop.  het weekend besteed ik met wandelen in Hilversum, schaken en telefoneren met de kinderen. Zondag ga ik met een Taxi naar Amsterdam. gewoon weggegooid geld. De bioscoop  is uitverkocht. Dan even de wallen op, maar ook dat valt me tegen. Heb ik mijn leven lang al genoeg gezien. Met de trein terug naar  Hilversum.Waar ik op het terras gaat zitten en  enkele koppen koffie drink. De panorama en revue leest. In de avond uren studio sport kijk. En wat schaken op internet. En het weekend is voorbij. Hoeveel weekenden komen er nog aan. Koos heb nog heel wat te vertellen.                   Maandag Morgen weer op weg naar Koos, wederom weer met twee seksfilms en toch weer de verborgen geluidapparatuur.Waar je in principe niks aan heb als ik het in mijn zak houd. Want dan hoor je niks. Maar goed. Neem het maar weer mee.

Nico;  Heey Koos hoe is ie gozer?

koos: Ja lekker joh en met jouw?

Nico:  Goed, ik loop wat beter nou. En heb weer dierenfilms voor je meegenomen.

Koos: Goed zo. Bedankt gozer.

Nico: Ik heb geen lange tijd gesproken met een klant. En denk dat kan ik beter even bij jouw op bezoek gaan. Anders zit ik uren  te wachten voor mijn andere afspraak. En kan ik zaterdag weer bij op bezoek komen.

koos:  Zaterdag heb ik geloof ik al bezoek. dan komt er hier een ” humanist” bij me langs.

Nico: Zondag?

Koos: Nee is een beetje druk nou hè  ja zondag sport.

Nico:  Oh zondag sport.

Koos: Nee misschien zondag sport dat weet ik niet zeker maar zaterdag komt hier de humanist.

Nico:  Oke zaterdag komt de humanist.

Koos: Wanneer ga je terug naar Thailand?

Nico:  Ik denk volgende week.

Koos: Dan ben je toch langer gebleven.

Nico:  Ja tuurlijk  ik ben al twee weken langer gebleven Koos. ja ik hé even kijken ja twee weken langer ik ben de 23 ste gekomen.

Koos: Bij mij komen ze voor de REC zitting hé. Die is in april. Dan komen er mensen van de Van Hoevekliniek praatte, hoorde ik.

Nico:  oh dat is mooi

Koos: Ja misschien een intro hoe het dat meestal als je naar een kliniek gaat dan krijg je..

Nico:  Intake gesprek.

Koos: Ja een intake gesprek in Utrecht.

Nico:  Ja dat is goed. Ik sprak net met die man waar ik vorige week ook mee had gesproken. Hij zegt: ” die Koos is in de maling genomen” Hij zegt: ” want hij zat op een pedo afdeling. En daar moet hij helemaal niet bij zitten.

Koos: Ja ja.

Nico:  Maar hij zegt net weer tegen me.Wij willen die Koos gewoon hier houden hoor, zegt ie. Hij is voorlopig hier nog niet weg. ja als dat nou hoort van die Van de Hoeven.

Koos: Zou kunnen natuurlijk hè .

Nico:  Nee zegt hij wij zijn blij dat Koos hier zit, ze zijn echt blij met je dat zegt hij ook. Ik zeg: ” ja koos is niet zo blij hier wel als hij een andere status hebt wel natuurlijk.

Koos: Ja ik ben wel tevreden ja dat wel.Vergeleken met de Rooswissen is het hier duizend keer beter weet je. Ze laten mij hier gewoon me gang gaan. naar buiten noem maar op. Maar uiteindelijk moet moet het toch een behandelingskliniek worden weet je wel. daar wil ik uiteindelijk heen.

Nico:  Ik heb het erover gehad met die Hans. Hij zegt: ” hoe zit dat nou met die Koos?” Ik zeg: ja nou goed.. Koos  heeft zelfs een brief van Korthals Altes en die krijg niemand persoonlijk hè  persoonlijk ondertekend door Korthals Altes zelf.

Koos: Nee ja maar ik moet een beetje voorzichtig wezen dat het niet uitlekt natuurlijk.

Nico:  Nee nee

Koos: Ik zit nu in en fase van ehh hoe of wat. Ze kunnen zich ook tegen mij keren hè. dat hebben ze toen al gedaan in Amsterdam hè.

Nico:  Ja

Koos: Snap je dat was in 81 en ik zit nu in een fase van 99 wel toegestaan TBS kliniek 97. ja en nu door die veranderingen in de maatschappij wet je wel. maar dat doet er nu niet toe. het artikel blijft gewoon het zelfde. Dus kijk dan is die behandeling er wel. maar dan legaal laten we het zo zeggen. Zonder oh jee uitkijken weet je wel. Nu kan ik gewoon in behandeling of tenminste dat hoop ik.

Nico:  Als ze komen praten dan hoop ik dat het goed voor je komt. Dan zit je goed. Ik kreeg toondertijd ook een intake in Utrecht hè.

Koos: Ja.

Nico:  Aan de overkant van  de Van der Hoeven  kliniek. Een onderdeel daarvan De Waag.

Koos: Wat zijn die mensen anders in die klinieken hè.. Alsof ze op de camping staan. ” Hallo”

Nico:  Ja daar moet je door heen prikken.

Koos:  Ja, nee maar in de Mes-dag oh jee.

Nico:  Daar is het minder?

Koos: Nee ook zo hè.

Nico:  Ook zo amicaal?

Koos: Zo van goedemorgen ( met smile ) Als ik naar s”morgens naar me werk ging dan gingen hun ook naar het werk dan liepen ze de gang door waar ik doorheen liep. Ik denk dan wacht ik een kwartier want die slijkballen wil ik helemaal niet zien weet je wel. daar werd ik ook gewoon gek van dan lopen ze daar een man of vier vijf goedemorgen, goedemorgen.En glimlachen

Nico:  Ja allemaal goedemorgen.

Koos; en als je ze voorbij bent,hup dat staan die gezichten weer op onweer.

Nico:  Ja ja je maakt wat mee hoor.

Koos: Ja ja.

Nico:  Dat heb je met die instellingen hé

Koos: Nu ben ik meer op die Mes-dag laten we het zo zeggen ben ik meer eh… ja laat ik me daar maar niet over uit laten laten we het zo zeggen. Gewoon misselijk. Gewoon puur zakelijk zijn ze weet je wel. En gelijk alarm slaan, als ze weer geen gelijk krijgen. ” daar werken we niet aan mee. dat heb ik toen al besproken met Anker. die zei: je kan beter hier zitten dan in een gevangenis. daar had hij ook wel weer gelijk in.

Nico:  Ja maar als ze je niet helpen dat heeft het ook weinig zin.

Koos: Nee, ik wil wel terug die Anker had dat voor elkaar gekregen in zijn beleving dan, dat ik naar de Mes-dag kon. dat ik behandeld kon worden, maar ik zeg er wordt hier niet behandeld want eh..

Nico:  Ja als je niet behandeld word wat heeft het dan voor zin om hier te zitten.

Koos: Ze zeggen niet.. Ik heb wel wat behandeling gehad laten we het zo zeggen in die zin. maar de psychotherapie weet je wel en daar gaat het om die heb ik niet gehad.

Nico:  Ja dat is het belangrijkste.

Koos: Ja.

Nico:  En dat hebben ze al toegezegd in het Pieter Baan.

koos:  ja.

Nico:  In het Pieter Baan hebben ze gezegd je ben t behandelen.

Koos: Ik ben te behandelen. Ik wil ook behandeld worden. Hij is te behandelen maar aangezien hij alles ontkend. Als ie bekend had dat had ie op zeker TBS gekregen laten we het zo zeggen en ja omdat ik ontkende toen in 82.

Nico:  Ja ja.

Koos: En toen ik voor de tweede keer daar kwam. Ik denk ze sturen me nooit terug. Justitie kan echt moeilijk doen weet je wel. En nu komen ze dan praten. Ik denk van de GGG Geestelijk Gestoorde komt er ook in voor.

Nico:  Ik weet het niet.

koos: Geestelijk Gestoorde Gedetineerden.

Nico:  Ja ze hebben er allemaal woorden voor.

Koos: Ja het is nog wel een oud woordje hè zoiets als bewaarders zeg je penitentiair medewerker

Nico: PIW ers

Koos: Of cipier

Nico:  Groepsleiders.

Koos: ja ja in de Sprang of in die huis van bewaring in 69. ja Farner die groepsleider gingen we ineens vadertje te noemen.

Nico:  vadertje?

Koos: Ja zo klonk zijn naam.

Nico:  Ja ja die met die slechte tanden hoe het die ook weer.

Koos: Wat oudere man en in het weekend gingen we gezamenlijk eten op de gang.

Nico:  Ja mooi hè net een speeltuin.

Koos: Ja vader het is je vader niet. dat is ook zoiets.

Nico:  Fharner was zijn naam. Nou ja Koos ik heb van de week nog met die hans zitten praten natuurlijk. En hij zegt: “dat hij wel wat voor jou kan betekenen. Hij zegt hoe jij daar behandeld bent klopt helemaal niets van.

Koos: Nee. ( Koos gaat op de bank leggen ) ga ff zo zitten.

Nico:  ja ga lekker liggen joh. Heb je pijn./

Koos: Ja een beetje spanning weet je heb gesport en zo.

Nico:  o ja natuurlijk.

Koos: Gisteren gevoetbald.

Nico:  Oh lekker Jij ken dat nog allemaal gelukkig.

koos: Nee nee ik sta op het doel en af en toe schiet ik die bal en dan schiet ik hem naar voren toe.En dan pleur ik hem weer de andere kant uit.

Nico:  Zo vind je het wel goed.

Koos: Er zitten ook een paar van die mongolen tussen,keihard schieten wel je wel.

Nico:  Oh daar vind ik niks aan. maar hoe heet dat hij kan wel wat voor je betekenen die Hans, in jou voordeel.

Koos: Laat hem dan eens hier komen die hans.

Nico:  Ja dat lijkt me wel verstandig voor je.

Koos: Ja kijk ik ben bang voor het gevaar weet je wel.

Nico:  Maar daar hoef je niet bang voor te zijn Koos.

Koos; Ik ben bang voor het gevaar ik heb gezegd weet je wel zo van.Kijk als ze nu weer eh  ja dan biecht ik alles op wat ik weet en dan hoe heet dat dan eh komt je broertje Robbie bij mij op bezoek en dan neemt ie het hele zooitje mee. weet je wel.

Nico:  Ja ja ja.

Koos: Maar zeventig procent van die stukken liggen bij justitie natuurlijk. Die kan jij ook opvragen..

Nico:  ja hoe heet dat. weet je wat nog zo vaag os wat ie zeg, dat van die zweedse meisjes.

koos: ja.

Nico:  Hij heb dat boek ook gelezen. Hij zegt daar klopt niets van. Hij zeg die koos is geen domme jongen die zet elke politieagent in een hoek. Hij zeg dat kan je gewoon zien dat boek is aangedikt. Hij zeg dan alleen hebben ze het over die Zweedse meisjes. dat heb ie niet gedaan, maar heb er wel kennis van.Hij zeg kijk dat is belangrijk laat hij daar maar eens wat van vertellen. hoe dat nou in elkaar zit. En dan kan ik daarmee aan komen wandelen bij justitie.En die willen niet dat het openbaar wordt hè

Nico
Nico

koos: ja dat is België.

Nico:  Ja België

Koos: Justitie laat het aan België over

Nico: Ja. want het is in België gebeurd.

koos: Ze hebben mij bij de rechter commissaris daarover gehoord, maar ze hebben er niets meegedaan en de Zweedse ambassade ook niet.

Nico:  Koos weet jij nou waar ze zijn vermoord? In België of Nederland?

Koos;  In België.

Nico:  ja ze zijn wel gevonden in België.

Koos: Vandaar die Belgische politie de lijken zijn daar gevonden.

Nico:  Ja daar zijn ze gevonden!

Koos: ja.

Nico:  Maar dat wil niet zeggen dat ze daar vermoord zijn?

Koos: ik ga daar wel vanuit van wel. Hun hebben het onderzoek gedaan.

Nico:  ja natuurlijk. In jou inziens zijn dat hun geweest hoe heet ie?

Koos: Max en Fred zeker weten honderd procent. honderd procent.

Nico:  ja kijk dat is nou een beetje duister dat zegt ie ook. dat kan hij nou wel zeggen. Ik zeg: geloof me nou die jongen die weet het echt wel.

Koos: honderd procent honderd procent in die stukken komt dat ook naar voren toe. dan geven ze elkaar de schuld en dat is al voldoende. om eh.. ik herinner  me toen ik aan de deur stond bij de Toys Fred vertelde mij gewoon alles, maar dit vertelde hij me niet weet je wel.

Nico:  ja ja.

Koos: En ik vond het merkwaardig dat ze in die Rolls reden van Ton VanOyen. die kan er ook iets mee te maken hebben. Die is ook ineens Nederland uit gegaan. Die zou het waarschijnlijk wel weet van hebben. Want die leent niet zomaar een wagentje uit van 90.000 gulden. aan die blinde

Nico: ja

Koos: Fred ziet niks zonder bril.

Nico:  Haha ja dat klopt.

Koos; Kijk dat vond ik een beetje raar weet je wel heel vreemd. maar misschien reed Max wel. En Max kon Ton niet.

Nico:  Max was in feite een onbekende in jullie groepje?

Koos: Eigenlijk een hele onbekende

Nico:  Ja die is aan komen waaien.

koos: Ja waarschijnlijk dat zei die Belgische politie die zei dat die meisjes waarschijnklik drugs vervoerd hebben nou dat zal het zijn.

Nico:  Drugs van wie?

Koos: Dat weet ik niet. ze hadden het er toen wel over. Ze hebben die hele route in kaart gebracht. dat liet ie me ook zien. In de Jan Hendrikstraat  hadden ze kaart gepost bij het postkantoor.

Nico:  En zijn ze ook in de City bar geweest?

Koos: Ja Ingrid die.. ik weet het niet. Ik werkte tot vier uur in de nacht en dan ging ik me nest in. En die Ingrid was dan wel weg. Of ze was thuis, maar ze moest om zeven uur thuis zijn. ze moest die kleine naar de crèche brengen, snap je. En dan kwam ze weer pas om een uur of tien thuis. daarna ging ze pas naar bed. Later hoorde ik van Bert wijntjes. Die werkt bij hulpverlening alcohol en drugs. En die zei:  Ingrid staat ook bij ons ingeschreven, je heb het niet van mij maar je kan het wel gebruiken”weet je wel. later hoorde ik dat ze ook  aan de coke zat en noem maar op. ja en die Ingrid vond het toen allemaal wel geil weet je wel. Misschien is zij wel naar de City bar gegaan om het wapen te brengen. je weet het niet. Maar zij heb die meisjes daar gezien dat zegt ze.

Nico:  Want hoe zit dat met het wapen, want zij speelt hierin toch een grote rol in.

Koos: Ja ja. ze heb volgens mij gewoon de opdracht eh eh kijk ze heb eerst dat wapen gebracht. naar die Duynstee op dat kantoor daar.. Nou toen Duynstee mij dat vertelde van: weg, weg, weet je wel. Ja misschien.. “weg : dat vertelde hij mij in Maastricht. toen zat ik nog in voorarrest. Nou dat vond ik raar weet je wel. Ik denk wat moet ze met dat wapen? En toen vroeg hij dat ook aan mij. Ik zeg: ‘dat weet ik niet “Nou en vier vijf weken later weet je wel toen kwam het met het proces-verbaal en daar stond het hele verhaal van Ingrid allemaal in. Over dat wapen weet je wel.Toen ging ze in de kofferbak het  Kinderstoeltje eruit halen  en toen zag ze die foedraal die stond half open en daar lag dat wapen in.

Nico:  Wat is een foedraal Koos?

Koos: ja waar je dingen in staat als je pech hebt weet je wel voor langs de weg zo:n driehoek

Nico:  oh zo driehoek daar lag ie achter?

Koos: ja, nee en dat had ze gezien dan weet je wel. En ze was zo geschrokken zei ze. Nou en toen heeft tante Nel weet je wel.. dus drie vier weken liep ze mat dat wapen rond. het was het zelfde wapen wat ze bij Duynstee mee aan kwam  zo”n groot ding. En toen had de politie  daar foto,s van gemaakt. want de politie had dat wapen uit de wagen gehaald in opdracht van tante Nel. Die had de politie gebeld. Ingrid was zo geschrokken zei ze. Ik weet echt niet hoe dat ding daar nou in is gekomen. nou en ze was daarvoor  er mee bij Duynstee geweest. En Duynstee zegt ook dit is het zelfde wapen waarmee ze bij mij op kantoor kwam. Dus…

Nico:  En met dat wapen zijn die Zweedse meisjes vermoord?

Morgen verteld Koos verder.

Geef een reactie

