Wie? Vertelde over de bijtwond van koos zijn pink.

Koos zegt: dat hij weet wie het verteld moet hebben aan Fred. Dat hij in zijn pink is gebeten door Edith Nico:  En met dat wapen zijn ook die Zweedse meisjes vermoord Gun Johannesson en Ann Johnsson?

Koos: dat weet ik niet.

Nico: Dus dat weet je niet?

Koos: Ik weet wel dat de Belgische recherche… die… ze zagen twinkeltjes in hun ogen om dat ik een bepaalde wapen opnoemde 765 en zo.

Nico:  Oh op zo manier ja.

Koos: En toen zei die ook: Een of twee van jullie zij hierbij betrokken. Als ik kon dat had ik jullie alle vier vast gezet weet je wel. Dan had ik jullie alle vier gearresteerd.

Nico:  Ja dat kan nu niet meer.

Koos: Dat zei die ook weet je wel.Ik zeg waarom kom je er nou mee aan,weet je wel. Ik zeg: “ik heb het toen in 89 aangegeven dat ik het wel gedaan had,maar in 84/85 weet je wel. Ik denk vieze teringlijer. Toen dacht ik ineens aan die Zweedse meisjes.. Ik had die stukken toen nog wel. Ja toen begon bij mij alle lampjes te branden. Ik denk krijg te tyfus weet je wel, die tering hoer heeft natuurlijk opdracht gekregen om dat wapen te linken of..want dat wapen lag bij mij thuis.

Nico:  Ja ja.

Koos: En Ingrid wist natuurlijk waar dat thuis lag.

Nico:  Wanneer heb ze dan dat wapen gebracht  Koos? Hoelang zat jij al vast toen?

Koos: Zat ik al vast…. voor deze zaak

Nico:  ja maar hoelang zat je al vast?

koos: Een maand of twee.

Nico:  Oh een maand of twee. En dat wapen hebben ze toen niet in jou huis gevonden. Ik neem aan dat er toch een aardige huiszoeking is geweest?

Koos: Nee bij die huiszoekingen hebben ze het niet gevonden.

Nico:  Raar hè.

Koos: Nee dat is niet raar dat lag in de..boven.. ik had zo vierkant blokje weet je wel zo’n brandkastje daar boven lagen planken weet je wel zo. En dan daarboven lag dat wapen op.

Nico:  O ja .

Koos: Nou dan moet je echt doorzoeken weet je wel en dat is niet gebeurd. Er werd ook niet naar gekeken laten we het zo zeggen. Nou en waarschijnlijk heeft dat… Nee dat is niet.. toen ik vrij was heeft men Ingrid gebeld om dat wapen te brengen naar de City bar laten we het zo zeggen.

Nico:  ja ja.

Koos: En dat wapen is weer terug gekomen want ik heb het in feite niet gemist weet je wel laten we het zo zeggen. Het wapen werd natuurlijk door mij niet gebruikt.

Nico:  Nee en wanneer zijn die Zweedse meisje dan vermoord? In welk jaartal?

Koos: In 79

Nico:  Dat weet je nog wel

Koos: 79…78.

Nico:  Ja dan snap ik toch niet wat ze feitelijk nog doen met dat pistool dan? Want dat moet gewoon verdwijnen als daar een moord mee is gebeurd. Dat ga je niet bewaren.

Koos: Ja natuurlijk. in 79, 79-80 zeg maar want toen heb ik die Ingrid leren kennen.

Nico:  Ja.

Koos: Ik heb Ingrid leren kennen, volgens haar dan.. Ik heb je toen verteld die oom in Groningen die zei: koos die..Ingrid die liet al weten dat ze in januari al koos kende. Maar daar kwam Ingrid weer niet onderuit  natuurlijk want die ging vertellen, “ja ik heb Koos leren kennen in april ” weet je wel zo.

Nico:  ja maar hoe heet dat.. Die Zweedse meisje zijn in 79 omgekomen.

Koos: Ja.

Nico:  En volgens jou dan,heeft ze met dat pistool die Zweedse meisjes bij jou in je schoenen willen schuiven of zo? Want wat was de bedoeling van dat pistool?

Koos: Verwarring,verwarring misschien? Ik dacht verwarring maken in die zaak. Ik vond het al raar. Ik dacht waar bemoei je je mee weet je wel.

Nico:  ja maar in voordeel voor jou of voordeel voor jou?

Koos: Nee kijk dat wapen..toen ik gearresteerd was, was dat wapen gewoon bij mij thuis. Ingrid die heeft dat gehoord. En toen heeft..toen kwamen die Zweedse meisjes waarschijnlijk. Ik weet niet waar ze dat gehoord hebben, Ik heb alleen die stukken gelezen. Maar ja ze horen mij ook en daar staat ook niet alles in. van Stolk hebben ze ook niet alles vermeld, er is helemaal niks vermeld. Maar eh.. ja Ingrid moest dat wapen kwijt schijnbaar maar die woonde nog op de Zuidwal. En die wist natuurlijk dat hun ook wapens hadden laten we het zo zeggen en of ze misschien al eerder dat wapen naar de City bar gebracht had.

IMG_0367Nico:  Ja.

Koos: Ja zo van, ja doe maar weg maak maar een smoesje. Nou toen is ze naar Duynstee gegaan.. en ik weet niet hoe het gegaan is. maar wel dat ik het heel raar vond van haar. Want Ingrid moest natuurlijk ten alle tijden zeggen “ik weet van niks “weet je wel.En als Duynstee daar doorheen had geprikt en Duynstee in feite… ja omdat het tussen mij en Ingrid toen nog goed was laten we het zo zeggen. Hij heeft er niks meegedaan weet je wel.Zo kan je het zien. En zo zag ik het ook. maar toen het een cruciale rol begon te spelen. 10, 11 februari of 12 februari in 81. Toen begon  Ingrid ineens met dat boenk,boenk verhaal, weet  je wel. Eerst zei ze: “ik weet van niks en nee, er is mij niks opgevallen ” En toen  kwam ineens” We lagen te neuken en ik hoorde gestommel en Koos ging het bed uit en later
IMG_0368hoorde ik boenk, boenk.

Nico:  En waarom is ze nou met die verhalen aan komen zetten?

Koos: Ja omdat ze wat moesten. Die recherche hebben haar onder druk gezet, de recherche had ook nog wat in petto natuurlijk. Ze had een kind.

Nico:  ja natuurlijk.

Koos: Een masochistische moeder en drugs verslaafd.

Nico:  Oh, je denk dat het een dwangmiddel was?

Koos: Ja dat weet ik zeker, zeker weten.

Nico:  Oh nou snap ik het.

Koos: Kijk die recherche die had natuurlijk wel mijn woning doorzocht en weet ik het allemaal en ja zij had overal wel een verklaring voor weet je wel. Van naar de tandarts geweest in Amersfoort en weet ik het allemaal. ja dat doet niet  te zake,die recherche ging ook praten met die oom van haar. “Dat lieg je Ingrid want je was al in januari 1980, begin januari was je al in Groningen  liet je oom ons weten.”weet je wel zo. ja daar kon ze niet omheen en als ze er wel omheen kon dan kwamen er andere leugens boven water. ja wanneer heb je Koos leren kennen en hoe en waar. Kijk ze voelde natuurlijk wel dat ze..dat in feite Emy de Boer natuurlijk ook misschien hè.

Nico:   ja ja.

Koos: Ja en kijk daar heeft ze die muur voor gegranold.  weet je wel.

Nico:  Ja daar was ze in principe medeplichtig natuurlijk om sporen uit te….

Koos: Sporen weg te werken ja. En die brief heeft ze nog geschreven toen ik vast zat hè. En die brief heeft toen in de panorama gestaan, moet je maar op zoeken op teletekst of op internet.

Nico:  Ja op internet kan je dat zo zoeken,

Koos: Ja, ik heb die panorama,s allemaal weg gepleurd voor mij is alles afgelopen weet je wel.

Nico:  Voor jou was het afgelopen.

Koos: Ik had wel het gevoel als ik ooit ontsnap dan krijg ik jullie wel. weet je toen.

Nico:  ja dat wel  hè   Koos.

Koos: Ja ik heb echt…

Nico:  Ja dat herinner ik me nog herinneren in  1994 dat jij ontzettend boos was op Freek van Bruggen. dat je toen zei: “die trek ik aan de trekhaak van mijn auto  door heel Loosduinen heen..

Koos: Ik weet niet meer wat ik allemaal dacht.

Nico:  ja toen was je echt helemaal woedend natuurlijk.

Koos: Maar nu heb ik dat allemaal los gelaten weet je wel. Alleen ik heb me wel goed gerealiseerd en beseft weet je wel.. .. Van kijk hoe ver ze zijn gegaan. Ze hebben gewoon in hun ogen de zaken opgelost.Daar ben ik op veroordeeld, daar zijn ze mee klaar. Maar daar hebben ze andere zaken voor laten liggen weet je wel.

Nico:  Ja ik vind die Zweedse zaak, vind ik toch wel interessant dat ze dat zo maar hebben laten liggen.

Koos: Ja  die inspecteur van Groningen.

Nico:  En dat is echt interessant voor jou en dat zegt die Hans ook tegen mij. Hij zegt: “dat is interessant voor Koos.

Koos: Ja die hebben ze gewoon laten liggen. Ze moesten… ze hadden kroongetuigen nodig. Ze hadden mensen nodig die over Koos konden verklaren weet je wel. En nogmaals ik met Fred de Been gingen niet meer met elkaar om.. ja we zagen elkaar wel.

Nico:  Ja maar waarom gingen jullie niet meer met elkaar om? Wat is er tussen jullie voor gevallen?

Koos: Omdat..nou hun gingen inbreken in kledingzaken en… ja ik vertrouwde die Bisschops niet zo weet je wel. Ik had hem al meegemaakt op die Ambachtsgaarde weet je wel in 79 dat hele achterlijke gedoe en..

Nico:  Ja jij ben natuurlijk altijd de leider geweest. Ik bedoel jij kon….

Koos: ja en dat moest hij niet.

Nico:  Ik bedoel jij kon hun wel wat leren.

Koos: Ja en die Fred die kon weer boven Bisschops staan weet je wel. En ik zeg tegen Fred ook: “Kijk uit met die gozer, ik vertrouw hem niet.” En dat heeft niets met verraden te maken maar die Ambachtsgaarde is gewoon verknald door die klootzak.

Nico:  Wat jij goed hebt opgezet dat is jou werk, dat is jou meesterwerk natuurlijk. Ja. daar heb jij verstand van.

Koos: Echt verknald weet je wel. Echt verknald. Ik zei tijdens die overval: “schiet op klootzak en toen werd die boos op die vent weet je wel” Die vent sloeg de deur dicht en toen zat zijn vinger er tussen. Ik denk als je nou gelijk naar die wagen toe gaat….gaat ie daar… ja en dan is het ieder voor zichzelf natuurlijk.

Nico:  Hij verknalde jou meesterwerk in principe ja toch? wat jij allemaal had uitgedokterd wat jij altijd heel goed kon natuurlijk..

Koos: ja ik moest hem ook niet.

Ik steek hier  wat veren in zijn kont. Dan praat hij wat makkelijker. Alles wat Koos heeft gedaan in zijn leven is allemaal mislukt. De Oranjelaan overval mislukt,Overval Ambachtsgaarde mislukt. 5 van de tien inbraken mislukt. Koos had alleen goede  specifieke kwaliteiten om kinderen te vermoorden te verkrachten te martelen en ze te dumpen als oud vuil. En daar nog steeds van kan nagenieten als hij het mij verteld.

Nico:  Maar jou inziens hoe dan ook heeft hij met die Zweedse meisjes te maken.

Koos: Ik weet niet hoe het gegaan is. Hoe ze de meisjes ontmoet hebben. Misschien zijn die meisjes wel in de Citybar geweest en dat ze vandaar uit meegenomen zijn,dat weet ik zeker.

Nico:  Dat moet ook  haast wel natuurlijk alle sporen wijzen er naar toe hè .

Koos: Ja dat zegt de recherche ook. Ja en natuurlijk ook het…Kijk en dat vond de recherche in Nederland niet zo fijn dat ik daar een kopie van kreeg van die Max Bisschops en van dat hele verhaal van…Want daar werd natuurlijk door die steno werd het allemaal genoteerd natuurlijk,wat hij allemaal zei en wat ik allemaal zei. En ook het gevoel natuurlijk. ja niet het gevoel maar wel…een ieder die dat leest die snap nu wel hoe het zit.

Nico:  Wat voor steno? Op de rechtbank bedoel je?

Koos: Nee in de Mes-dag natuurlijk

Nico:  Oh in de Mes-dag.

Koos: ja en tekenen. ja ik wil er wel een kopie van hebben ja, ja ik heb die kopieën nooit gehad weet je wel.

Nico:  Oh van de recherche bedoel jij?

Koos: Ja van de recherche.

Nico:  Die kwamen bij jou in de Mes-dag?

Koos: Ja twee keer zijn ze geweest en toen hebben ze iets met…De eerste keer zijn ze bij me geweest en toen heb ik hun het verhaal verteld en toen hebben ze… Toen zijn ze met die kennis en hun gevoel hebben ze die Ingrid opgezocht. Max en Fred hebben ze opgezocht. Nou die Fred de Been was niet aanspreekbaar die was in hun ogen de weg kwijt. En Ingrid die had gezegd van : “nu weet ik het zeker dat hij het gedaan heeft weet je wel” Vuile vieze kanker hoer.

Nico:  Dus jij had het gedaan?

Koos: Ja, nee dat Koos terecht is veroordeeld.

Nico:  Ja ja.

Koos: Zegt ze nu weet ik het zeker. Zegt ze… maar hun hebben geen… en Max Bisschops die wist van niks. Die wist helemaal niks… ja dat begrijp ik

Nico:  Die kon zich niets meer herinneren.

Koos: Nou ik weet het niet. Maar in ieder geval die processen-verbaal of het is geen proces-verbaal… maar die notities en die opmerkingen weet je wel. Nou dat is een normaal iets laten we zeggen als ze…want ik heb dat getekend , Ik heb het getekend dat ik het heb gelezen en dat het voldaan en weet ik het allemaal. En ik heb een kopie weet je en ik denk daar doe ik wat mee natuurlijk, maar dat snapte die Nederlandse recherche ook wel natuurlijk hè.

Nico:  Ja ja.

Koos: Snap je?

Nico:  ja ik snap je.

Koos: En toen werd het voor mij helemaal duidelijk weet je wel.. zeker toen ik las dat Max Bisschops…toen moest ik wel voorkomen…Ingrid de schuld gaf en Fred de schuld gaf en ja…Waardoor ik weer minder verdacht werd weet je wel. Want ze hadden die mensen nodig. En als dat papiertje op de rechtbank geweest was dan had zaak zeker naar de rechter-commissaris gegaan.

Nico:  ja natuurlijk.

Koos: ja dat snapte ik wel.

Nico:  Ze hebben heel veel laten liggen hè Koos.

Koos: Ja natuurlijk. later heb ik er natuurlijk over zitten nadenken. Vuile tyfuslijers hoe ze dat gespeeld hebben weet je wel. maar ik heb er met die recherche erover gesproken en met jou en voor der rest heb ik er met niemand over gesproken en ook niet met mijn advocaten weet je wel. dat is die zaak niet waard en noem maar op.Maar ik kan me wel heel goed voorstellen weet je wel. Dat als ze en die Zweedse Ambassade natuurlijk. ja die natuurlijk België daarvan op de hoogte gebracht en die hebben niks gedaan die hebben die brief gewoon in de la gelegd en.. ook raar.

Ja,ja alleen met de recherche en mij er over gesproken. Voor elk wisse wasje belt hij zijn advocaat. koos hoef echt niet naar de toneelacademie.Hij is al een goede toneelspeler.

Nico:  Ongelooflijk hé.

Koos: Ja dat zei ik ook. Ik zeg: : waarom komen jullie er nu mee het is 2001?”Kwamen ze er geloof ik mee. ” Ik zeg: Ik heb die brief geloof ik in 87 verzonden

Nico:  Ja dat vind ik ook heel raar dar ze die brief zomaar in een la gooien ongelooflijk.

Koos: Ja zegt die: “die brief is toen weer boven water gekomen naar aanleiding van dat ze in de krant hadden gelezen. dat hadden ze weer van die Wim Anker van Koos zit nu in de Mes-dag en gaat alles vertellen. weet je wel.

Nico:  Alles vertellen?

Koos: Toen dachten ze dat ik nog meer moorden…

Nico:  ja maar dus jij… jij weet hoe het in elkaar zit?

Koos: Nee toen heb ik het behoorlijk aangedikt.

Nico:  Ja ja.

Koos:: Snap je? wetende als ze dit gaan onderzoeken dan hoef ik het niet alleen aan te dikken.Dan komt het vanzelf wel aan de praat. Snap je? Wat ik nu vertel, ja hij zegt het wel, maar hij heeft het aangedikt.

Nico:  Oh op zo manier en hoe dikte je dat aan dan?

Koos: Ik weet het niet meer. Ik moest daarvoor natuurlijk bij de rechter-commissaris komen. En het zelfde verhaal bleef ik maar herhalen. Ik denk dan gaan ze me horen, want die twee, dat zag ik in die stukken al, die zaten elkaar te beschuldigen, en die voelde wel aan  natuurlijk dat Ingrid de derde was. ja daar een grote rol in zou kunnen spelen omdat ze gezegd had van “ja ik heb ze die middag gezien

Nico:  Maar de recherche heeft allen maar jou van verdacht?

koos: Nee, ze hebben mij nooit verdacht.

Nico:  Alleen Freddie dan?

Koos: Nee ook niet.

Nico:  Maar hoe kom jij dan aan die stukken Koos, dat je het dan allemaal weet?

Koos: Omdat zij er over begonnen. Zij zij er over begonnen en toen begon het vanzelf over die Zweedse meisjes. Ik ben er nooit van verdacht geweest.

Nico:  oh dat dacht ik. En zij gaan erover beginnen in het proces-verbaal?

koos: Het was snel afgelopen. En later besefte ik dan, al die stukjes weet je wel, van ja die liggen verkeerd, want ze hebben hun nodig, want Fred die begon dan over dit en dat. Ik denk laat maar lullen weet je wel. Ik weet ook niet wat ze zeggen. Hij zegt niet voldoende voor een veroordeling, maar wel voldoende voor mij….

Nico:  Om door te borduren?

Koos: Ja om door te borduren en te gebruiken en ook eventueel te beseffen van ja. Hier komt die rechtbank dan weer. Fred je zit gewoon uit je nek te lullen. ( Koos bedoelt dat de officier,  Fred niet geloofde) Je zegt wel dat Robbie en die andere jongen waren bij tante Truus en die Wil, die was er niet. En dan ging de recherche ze horen en Wil lag in het ziekenhuis, dat lezen ze toch ook die rechters. ja maar hoe komt ie dan aan het verhaal dan weet je? Koos is gebeten?

Nico:  ja hoe is hij aan dat verhaal gekomen dan? Van Ingrid?

Koos: Niet van mij.

Nico:  Of van Ingrid dan?

Koos: Ja dat kan best.

Nico:  Het is of van jou of van Ingrid.

Koos: Ik ga toch niet tegen Ingrid zeggen dat ik ben gebeten door een kind.

Nico:  Nee. maar hoe komt hij dan aan het verhaal?

Koos: Wat denk je van………

Dat is morgen weer te lezen

 

 

2 gedachten over “Wie? Vertelde over de bijtwond van koos zijn pink.

  1. Wat een lugubere, maar zeer interessante stukken Nico. Ik heb destijds met veel belangstelling de uitzendingen van De Vries bekeken, maar had nooit vermoed dat Koos jou nog zoveel meer heeft opgebiecht door de jaren heen. Ook opmerkelijk dat die meisjes Pothuis, Mangot en Winkens (etc) nooit met enige zekerheid aan hem gelinkt zijn. Ja op de vermoedens na dan…
    Knap van je dat je het allemaal kon opbrengen. Ik ben je er zeer dankbaar voor, want ik heb dit altijd een zeer interessante zaak gevonden.
    Hoe is het overigens afgelopen met Koos’ diverse familieleden, zoals zijn moeder, zusters, broer Hannes? En met die Freddy?

    1. Beste Ritchie,
      Ja inderdaad een lugubere zaak. ja ik doe het om het van me af te schrijven. Koos is als een soort virus in me bloed gekropen. En na al die bezoeken en het tv programma heb ik veel psychische klachten gekregen. Zodoende schrijf ik het van me af. Koos zijn moeder is al jaren geleden gestorven door een bus ongeluk.Veel van zijn familie leden zal inmiddels ook al overleden. Freddie die zit in een kliniek die is helemaal de weg kwijt. Drugs en nog eens drugs.

      Vr. groet,

      Nico.

Geef een reactie

