De vraag die ik in 1994 aan Koos stelde: waarom heb je die andere ook niet gelijk bekend?

Wat zijn de verhalen waard die Koos in 1994 aan  aan mij vertelde. En de gang gesprekken in 2010. Koos is een manipulator eerste klas.
——————————————————————————————————————-
In 1994 heb ik contact met de zwager van Koos Hertogs. Tijdens een drie tal gesprekken met hem in het café de As-plaag. De gesprekken gingen alleen maar over, dat Koos graag wilde dat ik bij hem op bezoek kwam. Ik had er geen behoefde aan. Er zijn toen in 1994 vele lange nachten geweest waarin ik wenste dat alles anders was geweest. Mijn gedachten gingen terug naar 1961 om alles uit te wissen wat er is gebeurd. Om Koos te herinneren als de openhartige glimlachende Koos die ik toen kende. Er gingen zelfs geruchten dat Koos het niet gedaan had. Er werd meer gesproken over een pedofiel netwerk waarbij Koos wel hand en span diensten zou hebben verricht. Voor hooggeplaatste heren. Maar dat waren maar geruchten. Ik wilde er toch meer van weten. Waarom? Ik weet zelf het antwoord niet. Wat ik wel weet is: Was ik hem maar nooit gaan bezoeken. Maar dat is een paard in zijn achterste kijken. Ik zeg tegen ze zwager maak maar een afspraak. Vraag ook aan hem of hij nog wat nodig heeft. Nee zegt Arie zijn zwager neem alleen maar wat te snuiven voor hem mee. het was in die periode geen probleem voor mij om het mee te nemen ik had genoeg leggen en was zelfs een dagelijkse gebruiker. Hij heeft alles geld, eten, en drinken en genoeg te roken. Bij binnenkomst kijk ik verbaast, een bezoek in een advocaat kamer, geen bewaarder geen toezicht en de bewaarder zegt: “als er iets niet goed gaat moet u op deze knop drukken dan komen wij er direct aan. na een drietal minuten gaat de deur van de bezoek ruimte open en daar komt een lachende Koos met onder zijn armen een deel van zijn dossier. Ik denk:” nou die ziet er nog goed uit voor een non stop veertien jaar detentie.” we praten over hoe het hier is en hoe het buiten er aan toe gaat. Ik geef hem de cocaïne ruim drie gram waarvan er een grammetje word weg gesnoven tijdens het ruim drie uur durende bezoek.Koos zegt: Ik ben blij dat je bent gekomen. ik wil je het een en andere vertellen over de moorden die zijn gepleegd door mijzelf. Ik schrik daarvan. En denk nog nee he. Dat kan niet waar zijn. koos bekend tegen mij de moorden! Alle geruchten kunnen de vuilnisbak in. Koos zegt ja ik heb het gedaan en dat verteld aan Jos de Boer de maatschappelijk werker.Ik vraag waarom nu wel bekend en waarom toen niet? Koos zegt: Ik heb alles geprobeerd. Iedereen geprobeerd om de tuin te leiden. Geprobeerd andere de schuld te geven. Maar toen ik het ook had verloren in cassatie. moest ik het anders aanpakken ook omdat ik tot de conclusie kwam dat levenslang ook levenslang is. En via een goed gesprek met de advocaat Wim Anker zijn we overeen gekomen om dan de drie moorden te bekennen om zo in aanmerking te komen voor TBS en dan mogelijk via deze weg in aanmerking te komen voor verlof en misschien wel gratie. Ik zeg: “ja dat heb goed bekeken maar! Waarom heb je dan niet gelijk schoonschip gemaakt en ook de andere moorden niet bekend? Het antwoord wat hij gaf was.Ben je gek dan kom ik er nooit meer uit.” Dat gegeven heeft me nooit meer losgelaten. Hoe spontaan hij dat zei. Misschien wel de enige woorden die echt waren je moet het gezien hebben hoe zijn gezicht uitdrukking was. Toen hij het zei. Zo volmondig zo openhartig. Ik kan het niet echt verwoorden. Zoiets van: ja dag! dat zie ik niet zitten. Het verbaasde mij dat hij er zo openhartig over kon praten,het was als of hij het over een gestolen fiets had. Je zag hem duidelijk nagenieten van het geen wat hij had gedaan.Het kwam bij mij over, dat hij er trots op was.

Jaren later in 2010 krijg ik het psychiatrische rapport te lezen van Koos. En daar in leest dat Koos tijdens de gesprekken over de moorden het heel erg moeilijk heeft en soms wit weg trekt en sporen van emoties laat zien.
Maar ook boos wordt wanneer ze tegen hem zeggen dat zijn verklaring niet overeenkomt met het proces-verbaal.
Het is wel duidelijk dat Koos ook hier de gehele Mes-dag op het verkeerde been zet. Kijk maar hoe hij er hartelijk om moet lachen als hij het verhaal verteld over Emy de Boer, die hij in een koffer had gestopt om daarna te dumpen als oud vuil.

Ik vraag koos: “waarom nou jonge meisjes?” koos zegt: “Mijn voorkeur ging uit naar jonge meisjes in de leeftijd van tien, twaalf jaar eventueel met een uitloop van veertien, vijftien jaar. Met deze contacten kon ik wraak nemen op de vrouw die in mijn leven de touwtjes heeft getrokken. “Wie was die vrouw Koos?” koos zegt: “Mijn moeder” Het contact met mijn moeder is zo traumatisch verlopen. dat ik sceptisch en wantrouwend was tegenover een relatie met een volwassen vrouw. Nadat eenmaal een jong meisje had buit gemaakt en heeft misbruikt, het meisje niet zo maar kon laten gaan.Want ik wilde weer niet opnieuw ten prooi vallen aan de macht van een vrouw. Die mij kan aangeven en weer doen opsluiten. Ik zeg: maar Emy de Boer was toch ouder. Koos; ja en ook die Zweedse meisjes, maar dat kwam omdat ik veel snoof ik was niet meer te stoppen.

Wat mijn toen opviel is dat koos als gevolg van een langdurige detentie en structuur weliswaar veel minder agressief is in zijn gedrag is, dan voorheen. Echter dat de onderliggende ( persoonlijkheid) problematiek nog nauwelijks gewijzigd is na zo lange detentie herleeft hij zijn daden telkens opnieuw en geniet ervan.

Ik vraag hem verder wat er dan gebeurt na zo moord is er angst, paniek? Hij zegt; nee dat niet ik heb er al zoveel vermoord, lachend zegt hij: “alleen bij de eerste was paniek, je gaat er aan wennen he en gaat steeds verder met grenzen trekken”
Nico: Thialda Visser is ook op de Zuidwal vermoord he? ja die is daar ook vermoord, maar hebben haar eerst als een beest verkracht, ja bizar te gek voor woorden. Ik zeg: WE HEBBEN!!! Wie was daarbij dan Koos? Hij zegt: dat maakt niet uit wie erbij was.
Volgens Koos is Stolk niet bij de moord op Thialda aanwezig geweest, wel bij de voorbereiding en hij had er wel de wetenschap van, zonder dat hij dat kenbaar heeft gemaakt. Koos: “We gingen helemaal uit ons dak. Ik had veel gesnoven. De zweep kwam er aan te pas en plots stak Stolk haar een schaar in haar kut en begon te gillen: ‘Steek haar, steek haar!’ En in een roes pak ik wat voor de hand ligt, een balpen en steek die in haar gezicht. Achteraf gezien zat die pen in haar oor. Stolk kwam klaar, en begon zich daarna direct aan te kleden, wat hij trouwens altijd deed wanneer hij was klaargekomen. Bij zijn vertrek zei hij: ‘Laat het verdwijnen, ik bel je morgen wel.’ Ik probeer die Thialda te verdrinken in een teil met water en te wurgen. Ik weet niet of ze echt dood was toen ik voor de tweede keer haar keel dichtkneep. Later op de avond pleur ik haar in de Laak. Ik gooide het matras weg en maakte de kamer schoon.”

Ik verwijs hier de lezer naar het boek geschreven door Hendrik jan Korterink Haagse Penoze,omdat het daar beter is omschreven en in de juiste context staat.

Waarom zou koos zich zelf iets toedichten waarmee het gevaar bestaat dat het op straat komt te liggen.Koos was in 1994 veel openhartiger dan in 2010. In 2010 was hij terug getrokken en op zij hoede.En was nog steeds een kans dat hij behandeld kon worden. Ik merk bij zijn laatste brief dan ook als hij daarin zegt: Jij ben de enigste waarmee ik zo openhartig heb kunnen praten maar snel tussen haakjes zet ( buiten de Mes-dag om)

Het is onbegrijpelijk dat Peter de Vries een programma van koos maakt vol met leugens. En iet zo maar een leugen. Hij verzwijgt dat hij op bezoek is geweest in 1994 en toen overall van op de hoogte was wat koos mij toen vertelde. Wat ik absoluut niet mocht vertellen op tv. Hij in het bezit is van de uitspraak in 1982 waar Robbie totaal niets met de moord op Edith post te maken heeft. En dat zonder blikken en blozen maar gewoon zegt: dat het nieuws is dat er een mededader bij is betrokken. gewoon een grote schande, en dat mag allemaal maar. maar dat was ook zo met Joran van der Sloot. Hij blijft gewoon beweren dat hij het heeft opgelost. terwijl het is bewezen dat hij helemaal niets heeft opgelost. peter gebruikt de mensen op een manier wat hem het beste uitkomt. Of dat nu pure uitlokking is wat betreft de aankoop van wapens met Koen Boot uitzending 30-10-2011. dan nog maar te zwijgen hoe het met Bolhaar is gegaan. Hij is een schande voor de journalistiek.

Ik ben op het moment veel onderweg en weinig tijd om er meer over te vertellen. maar morgen weer volop tijd ervoor.

© 2015 Microsoft Gebruiksrechtovereenkomst Privacy en cookies Ontwikkelaars Nederlands

Geef een reactie

