Is Koos Hertogs ook de moordenaar van Tom Keereweer?

De afgelopen dagen was ik in Bangkok, Pattaya en Surin. Een maand geleden kreeg ik wat info over koos. Wat best wel interessant kon zijn.

20151106_211703Uiteraard ben ik geen journalist en heb ook niet de behoefte om regelmatig te reageren op verhalen van wie dan ook. Maar dat verhaal vond ik wel interessant. ook al om dat ik de persoon goed ken. En hij al een tijd in Bangkok woont. En ik ben hem toch maar even persoonlijk gaan opzoeken. Het verhaal ging over Tom Keereweer. Een jongen waar ik leuk mee om ging. Hij is toen dood gevonden in Kessel. Het ging om een misdrijf. Hij was doodgeschoten. Er gingen toen allerlei verhalen rond en er werd zelfs een bekende Hagenaar F. S er voor gearresteerd. Maar die is er nooit voor veroordeeld. Tot op heden nog altijd onopgelost.

In Bangkok aangekomen drinken we koffie. En praten we wat over wat we hier al zo doen in Thailand.

Na een tiental minuten kwam hij met het verhaal dat Koos Hertogs,Tom Keereweer  zou hebben dood geschoten nadat ze een overval hadden gedaan. koos ging toentertijd wel met Keereweer om. Waren ook in die tijd beiden ontsnapt. Maar mij echt overtuigen kon hij niet. Ofschoon hij veel weet te vertellen en koos goed heeft gekend. Dat blijkt wel als hij verder praat wie er allemaal bij Koos thuis kwamen. En wat er allemaal gebeurde daar. Hij zegt:  “dat hij op een dag naar buiten werd gestuurd door Koos omdat er een belangrijk persoon langs kwam.” En hij zag dat het Stolk was. Ik vraag hem: Hoe weet je dat het Stolk was? Ik ben ooit veroordeeld door Stolk die vent vergeet je nooit, eveneens de officier  van der Pol. Ik denk. Dat kan kloppen. Dan verteld hij dat de martelkamer toch echt wel in de eerste instantie bedoeld was voor een gijzeling. Hij zegt:  ik heb nog geholpen met zijn broer Hannes om  hout en isolatie te stelen.” Koos had daar blijkbaar ook andere gedachten bij. Want later gebruikt hij  het als martelkamer. Uiteraard vraag ik hem? Wie wilde Koos dan gijzelen of ontvoeren? Hij zegt samen met Fredje wilde hij Joop Oor ontvoeren. Joop Oor is zijn bijnaam Hij heet Joop Terpsma. dat verhaal had Koos mij ook verteld in 1994. Joop Terpsma was een pooier een verkrachter een pedofiel. daar kwam ik in 1982 zelf achter toen ik met hem en enkele andere jongens naar Thailand gingen. Wat toen nog bestond uit vele dorpen. Waar Joop de jonge meisjes opzocht. Hij zegt:  “er kwamen allemaal van die gekken boven. Dirk B die gek die een oude vrouw van 70  de  clitores afsneed met een aardappelschil mesje. Ook dat verhaal klopt als een bus. Iedereen in het Schilderswijk was toen geschokt. Dirk B was een hele grote sterke kerel en verkrachte deze oude vrouw en liet haar achter met het aardappel mesje in haar vagina. Nico Fleur kwam daar ook boven en Eef ook.  Ik vraag hem welke Eef bedoel jij? . ja die Eef van der Weide met die 06 lijnen hij reed later met een Ferrari. Ik zeg wat kwam hij daar dan doen? Hij kwam daar niet zoveel. Maar Nico Fleur en zijn kameraad kwamen er veel. Die gingen dan vaak met Koos en Fredje naar België om wapens te kopen. We praten nog een uurtje door. waar ik later op terug komt.

Het verhaal van Eef vind ik zeer interessant. Ik heb Eef leren kennen in 1970 tijdens een detentie in de sprang. En tot vandaag aan de dag heb ik nog steeds vaak contact met hem. Maar Eef is niet zo spraakzaam en om van Bangkok weer naar Pattaya te rijden. Zag ik ook weer niet zo zitten. Maar besluit hem toch maar even te bezoeken. Eef vind het altijd wel gezellig als ik langs komt. Maar over het verleden praat hij niet graag. Maar tijdens het eten begin ik hem te vertellen wat ik had gehoord in Bangkok. En nu wil Eef wel even zeggen hoe het in elkaar zit. Eef zegt: Dat kamertje op de Zuidwal werd  voor veel  voor meer doeleinde gebruikt. Ik lag in de clinch met Nico Fleur, en toen heb ik hem total- los geslagen. Fleur kwam toen veel bij Koos en begon hem te vertellen dat hij rake klappen had gekregen van Eef. Koos had toen tegen Fleur gezegd dat Eef dan maar even gelokt moest worden naar de Zuidwal. Enkele dagen later had ik het uitgesproken met Fleur. En toen gingen we van de Newtonstraat naar de Zuidwal. Fleur zei: “Koos heb pracht handel kunnen we wat aan verdienen. Daar boven gekomen. Zegt Fleur:  koos heb een geluidsdichte kamer gemaakt. loop maar even mee zei Koos dan kan je het zien. Maar boven gekomen voelde Eef aan hier klopt iets niet. koos wilde de deur dicht trekken. Maar duwde beide gelijk weg en stond in no time weer beneden Die wilde me opruimen. Ik ben toen naar een kennis gereden een stengun opgehaald en ik weer terug naar de Zuidwal, maar de vogels waren al weer gevlogen. later spande Fleur weer een ander voor het karretje. Om Eef van der Weide op te ruimen een  schietpartij in de kleine Newtonstraat de kogels vlogen bij Eef en de buren door de ramen. Eef schoot terug en raakte Fleur. We werden gearresteerd. Ik werd vrijgesproken en die twee kregen een paar maandjes.. je zou zeggen hiermee is het wel afgelopen. maar nee. Enkele maanden later toen ze weer vrij waren zochten ze wederom weer Eef van der Weide op. Nu in het café van  lobo in de van Mierenveldstraat. Al schreeuwend buiten kwamen ze binnen. Eef was het even zat. En de eerste die binnen kwam was de vriend van Fleur  Geert. L, die gelijk door Eef werd neergeschoten. En opslag dood was. ook Fleur werd geraakt maar die overleefde  het. Maar enkele maanden later alsnog overlijdt hij  aan zijn verwondingen   Eef werd ditmaal wel veroordeeld. met een eis van vijf jaar en uitspraak drie jaar. En is daarna niet meer met ernstige feiten met justitie in aanraking geweest. verder hebben wij nog wat oude verhalen opgehaald over Eugene Arnold Pierau beter bekend als Piertje. Maar dat is weer een ander verhaal. kom ik later op terug

 

Geef een reactie

