Ook bij een crimineel geeft een echtscheiding vaak pijn en verdriet

00-nic0-haagse penoze boek

Een verschil van een paar rot tientjes met Jan,  achteraf gezien had hij nog eens gelijk ook. Ik ging mijn eigen weg  met de kofferbak handel, kocht een Volkswagen busje , de zaken gingen goed. de bingo was in die tijd erg populair  en verkocht veel handel in de koffie tenten. ik bleef alleen te lang hangen in koffiehuis Capri  Bij de andere koffie tenten was het verkopen en weer weg wezen. Bij  Henk ( de eigenaar ) was dat anders ,een aardige gozer, wilde graag  kaarten jokeren was mij thuis met de paplepel ingegoten. Dus zaten wij dagelijks te jokeren en vaak voor grof geld. Jokeren met twintig kaarten vijf gulden per kaart in een keer uit dubbel betalen. Bij duizend gulden afrekenen dat kwam wel eens voor dat  dat in een half uur gebeurd was. Ik dacht er wel over na .En ik wist dat door het gokken ik in de gevangenisstraf terecht was gekomen. maar dat was geen vijlen en treffen zo dacht ik toen ( Hoe dom kan je zijn ) Wat uiteraard later er ook weer van kwam. Wel in veel mindere maten maar toch.  Ik ging ook meer drinken.Ik kwam ook later thuis , in plaats van vier uur in de middag werd het al gauw zeven uur en dat werd als maar later. het gezin ging er onder leiden en ook het werk werd verwaarloost. In Dordrecht zat een groothandel  Prodotti genaamd. Hij was begonnen met porseleinen beelden en verkocht later ook meubels in de Lodewijk xiv  stijl. Die meubel keuze was een beetje een status symbool. Jan en ik kwamen daar al jaren. En Hugo  was op de hoogte dat wij nu beiden zelfstandig waren begonnen. En wilde graag dat ik voor hem ging werken. En dat mijn winst het zelfde bleef maar geen investering hoef te doen. Hugo gaf mij dus de handel in consignatie mee.Wat in feite betekend dat de artikelen worden verkocht voor risico van de leverancier. Ik moest dan betalen zodra ik er wat van had verkocht. Wat ik de eerste weken ook wel heb gedaan. En als ik het niet kon verkopen kon je het weer terugbrengen. Je voelt de bui al hangen. Er werden vrachtwagens vol geladen maar er werd nooit wat teruggebracht en ik had alles al verkocht. En er werd nooit betaald. Een schadepost van ruim 150,000 gulden. Het betekende wel dat er van die zijde geen inkomsten meer waren. En mijn criminelen gedachten kwamen weer boven drijven. En het smaakte naar meer. Uiteraard moest het gevierd worden met champagne in het seks huis Joy privé waar weer net op het moment een beeldschoon Javaans meisje werkt van Surinaamse afkomst. Die niet vies was van een getrouwde man ( welke dame van lichten zeden wel? )  Het huwelijk ging steeds meer achteruit. Er zijn heel wat woorden gevallen, Mijn woorden  waren allen maar leugens lekke band, auto kapot. Haar woorden waren eerlijk en oprecht. Stop ermee dit gaat zo niet langer denk aan ons kind, wil je weer de gevangenis in? Nee, ik was een complete idioot om mijn vrouw en zoon te besodemieteren voor een hoer. Het heeft nog een jaar geduurd voordat de echtscheiding plaats vond. Wat ik heb gedaan tegen over mijn ex vrouw en onze zoon is niet goed te praten en bovendien wist ik wel beter ik ben onverstandig geweest het spijt mijn enorm dat ik jullie zo te schande  heb gemaakt en er een grote knoeiboel van heeft gemaakt. Dit had nooit mogen gebeuren. Ik kan nog steeds mijn haren uit mijn kop trekken dat ik ooit zo stom ben geweest. En mijn zoon nooit meer heb kunnen zien. Dat doet nog steeds pijn. Wij zijn niet vechtend uit elkaar gegaan. Geen gevecht om het kind geen gevecht om alimentatie dat vonden wij beiden niet nodig. Ik vond het gewoon mijn plicht om te zorgen dat mijn ex en zoon niet financieel in de problemen kwamen.  Voor de scheiding nog had plaats gevonden had ik een etage gehuurd van Henk boven het koffie huis. En ging met het Javaanse meisje uit de Joy privé een relatie aan.IMG_0677  Die de echtscheiding bevorderde. En mijn criminaliteit groter werd.

Terwijl ik thuis in de tuin zit te schrijven en buiten de zon schijnt en weer eens een verdomde sigaret opsteek terwijl ik helemaal niet mag roken. Besef ik dat mijn ervaringen eigenlijk een keuze is geweest. Nou niet een van de beste keuze is geweest. Maar ik kan het niet meer veranderen, en als die mogelijk bestond om dat te doen! Dan wil ik  het ook niet meer veranderen nu ik mijn  vrouw en kinderen hier in Thailand zo lief heb. Ik ben hier gelukkig en dat wil ik graag zo houden. Het is allemaal zo moeilijk om het te omschrijven zonder iemand te kwetsen. ik staar vooruit in een soort kristallenbol van gedachten en dromen, nachtmerries en angsten, en het meest opzienbarende is dat ik alleen mezelf kan zien . Ik ben acht jaar en speel met mijn broertje . Ik ben een tiener die mijn moeder veel verdriet heeft bezorgd zoals alleen ik dat kon.  Zie de geboorte van mijn eerste zoon, Ik ben roekeloos en impulsief, vriendelijk en zelfzuchtig en ik hou van reizen en vervolgens ben ik een gevangene. En daarnaar ben ik natuurlijk vrij. En woon in vrijheid met vrouw en kinderen in Thailand. En toch.. op de achtergrond hoor ik nog steeds de gevangenis het gegil,gevecht en geschreeuw. En  voel het verdriet  voor wat ik bepaalde mensen heeft aangedaan. Van mijn verleden zal ik nooit verlost raken.

 

 

Geef een reactie

