Met kroongetuigen Fred Ros samen werken! Dan was het noodzakelijk goed op te letten.

Ja in 1999 een maand of acht te maken gehad met de persoon Fred Ros . Fred was in die tijd   even voor een korte periode een compagnon van Paul Thijssen. Die samen in de Zilverstraat in Den-Haag een inkoop en verkoop loods hadden. De inkoop was verreweg allemaal gestolen handel.  Vrachtwagens vol werden er dagelijks afgeleverd of van oplichting aangekocht. Hoe ben ik met deze personen in contact gekomen. We gaan even in gedachten terug naar 1999. Ik ben net terug van het politie bureau, Ik moest daar komen bij de UWV recherche voor het zwart  werken wat ik sinds 1997 had gedaan voor Victor  het Hooft  Jack van Veen, en enkele andere  andere makelaar. Aangezien ik in de WAO zat was dat fraude. Ik ben daar voor veroordeeld tot 240 uur dienst verlening. Die 240 uur werken heb ik nooit gedaan. Om de simpele reden dat ik geen werk meer kreeg van de makelaars. Die konden zich dat niet permitteren. Dat was ook logische. Dat kwam me slecht uit. Want het programma wat ik in mijn gedachten had. Kreeg plots een hele andere wending. Als ik nog zes maanden had kunnen doorwerken dan kon ik het millennium vieren in Thailand en niet meer terug komen. Het verdiende geld had ik grote deels steeds overgemaakt naar mijn bankrekening in Thailand. Al met al was dat aardig opgelopen. maar niet genoeg voor mijn doel. Daarbij kwam nog eens dat mijn uitkering werd stopgezet.  Gelukkig heb ik dan de WAO weer terug gekregen na een gevecht van zes maanden. Maar wel  ruim 600,000 gulden  terug betalen met een maandelijkse inhouding . Want wat ik in die twee en halve jaar zwart had verdiend moest ik terug betalen. Waar ik nu nog mee bezig ben, Ik had nu eenmaal mijn zinnen gezet om uit Nederland te vertrekken. Dus waar ik goed in was, ben ik maar weer aan begonnen. Een BV weer laten klappen en tussendoor even kees de kater  25,000 gulden afhandig maakte. (kom ik nog eens op terug) Ik huurde via Jack van Veen een pand op de laan van nieuw Oost Indië . En binnen enkele dagen was het pand gereed voor de oplichting. Reclame op het raam Detachering bedrijf. Uiteraard veel reclame erop voor personeel gevraagd. Was soms wel lastig als er personen binnen kwamen lopen die werk zochten. Maar dat was niet het grootste probleem. De directeur was ook geen probleem dat was tijdens het inrichtte van het pand al gebeurd. Met de aanstaande directeur Ruud even naar de kamer van koophandel zelf gemaakte   jaarbalansen van 1996 1997 erbij het personeel van vijf naar 25 veranderen het bedrijf even laten verzekeren bij Dun & Bradstreet ( je weet maar nooit of er crediteuren zijn die niet betalen) en draaien maar. Maar toch was er een probleem. Er was geen opslagruimte voor grote partijen.. Dertig telefoons van BEN in die tijd , en andere merken telefoons, Faxen, computers HI FI stereo apparaten en/of  tien wasautomaten waren geen probleem.

 

E-Max 46-S.inddMaar vijftien pallets Como vuilnis zakken of deeg machine,s vacuüm machine,s,  (  voor de drugs worden die veel gebruikt) pompwagens of grote partijen accu,s voor personen en vrachtwagens was een probleem. Naast het pand was er een doorgang-pad  tussen andere huizen van een meter breed. Het was afgesloten met een hek. Waar wij ook een sleutel van hadden. Je kon dan via de tuin in je huis of pand komen. je had er in principe niets aan. maar het gaf de indruk aan de leveranciers dat wij via deze weg onze opslag plaats konden bereiken. Maar nu moest ik naar de koper rijden. Voorheen kwam  de koper bij mij langs om te kopen. Dus een vrachtwagen  moeten kopen om het materiaal wat elke dag binnen kwam te vervoeren naar een koper. Soms had je er een heftruck bij nodig. Maar ook dat was geen probleem. In de buurt was er een heftruck aanwezig en die was bereid om telkens even te helpen tegen een beloning van honderd gulden. Was gauw verdiend. De kopers van de meeste artikelen waren Fred Ros en Paul Thijsen. Fred kwam in het begin begripvol en redelijk over. Grote gozer charmant mooie auto een vlotte prater. Paul was een vlotte koper deed nooit moeilijk. Dat wil ik er voor geven en niet meer dan dat was vaak zijn antwoord. En even goede vrienden als je het er niet mee eens bent. Volgende keer beter. Maar we kwamen er meestal wel uit. Paul had een enorm net werk van helers. Van uit het Oosten ,Zuiden Westen het Noorden en zelfs ver over de Nederlandse grenzen die dagelijks in het pand aanwezig waren om de handel te kopen of te verkopen. En dan de aanhang van voor mij vreemde mensen van Fred. Soms dacht ik het lijkt wel een café hier. Ook voor je geld hoef je niet bang te zijn. Je kreeg het direct handje contant of hij zei:kom het vanavond maar thuis ophalen. Maar met Fred kwamen al gelijk gemengde gevoelens bij . Het begint allemaal zo mooi, maar na een tijdje verandert er iets. je hoort gesprekken over van alles en nog wat. Je voelt dat er iets niet klopt. Op een vrijdagmorgen  kom ik met een vrachtwagen vol dozen Como vuilniszakken afleveren en Paul op dat moment niet aanwezig was. Zet ze daar maar neer zeg Fred. En toen er gelost was zei hij: zo en nou wegwezen je ben opgelicht, hoe voelt dat nou? Ik zeg dat denk ik niet je mag wel groot zijn maar er wordt echt betaald of ik laad het weer in.  Die periode was ik altijd gewapend  omdat Kees de kater en zijn compagnon hun 25000 gulden goedschiks of kwaadschiks terug wilde hebben. Ik dacht toen als het moet moet het maar. Maar hij kan mij niet tillen.Fred begon te lachen en zei: nee joh een geintje Paul is onderweg. Ook had hij streken om naar het kantoor te komen met mensen  die achter de rug van Paul wilde kopen. Hij nam dan visite kaartjes mee en ben achter mij rug om brieven hoofden Gevoelsmatig wist ik dat vanaf dat moment rekening met hem moest houden. Er gingen al geruchten dat hij twee mensen had vermoord en met bepaalde mensen waar hij mee optrok en die dikwijls ook in het pand aanwezig waren. Moet je gewoon op je hoede zijn. En besloot op dat moment tegen mijn principe in eerst Paul te bellen of hij aanwezig was voordat ik kwam afleveren. Fred had veel negatieve eigenschappen. En om eerlijk te zijn ook mijn eigenschappen waren nu ook niet “je van het”. We hebben misschien allemaal wel wat narcisme in ons. Hoeveel zaken mensen en die hoog opgeleid zijn die zo narcist zijn als de pest. Ook ik kon manipuleren en kon mensen het gevoel geven dat het allemaal anders was dan zij dachten. Maar ik wist waar ik mee bezig was, tot hoever ik kon gaan. En vaak het gevoel had van: moest dat nou daadwerkelijk zo. Maar bij Fred kwam ik er snel achter dat hij geen inlevingsvermogen had wat. We zagen een ongeluk met een bromfiets en dan schrik je toch wel even en loop je daar naar toe om te kijken of je kan helpen. Wat ik dan ook had gedaan. bij terugkomst zei Fred: waar om ga je daar nou kijken die kanker brommers heb je alleen maar last van. Ik ging maar niet in discussie. maar besefte wel degelijk dat hij een wolf in schaapskleren was. Ik zat uiteraard dagelijks op kantoor met de katvanger. (directeur) Normaal gesproken zat ik nooit samen met de katvanger om dat ik de vorige katvangers altijd de keuze gaf of 10,000 gulden in een keer of meedelen. Nou die keuze was altijd die 10,000 gulden. Even een handtekening stempel laten maken door  mij vriend ( die helaas kort geleden zelfmoord heeft gepleegd)  maar Ruud had ik nu echt nodig omdat ik elke dag handel ging afleveren bij Paul en Fred. Uiteraard weten veel personen dat ik weer bezig was met een BV. Automatisch komen er dan veel criminelen kijken of er wat voor hun bij zat. of kwamen bepaalde vacuüm machines bestellen.  Maar op een dag komen er twee voor mij bekende Surinamers binnen. Die een speciale aanbieding hadden. Namelijk een bank cheque van 1 miljoen 200,000 gulden die afkomstig was een olie maatschappij in Pernis. Of ik daar wat mee kon doen. ja ik wist wel iemand die daar wat mee kon. Ruud wil het wel even op zijn bank rekening laten zetten. Maar zo simpel was het allemaal niet. Er moet eerst wel een handtekening opkomen. Ook daar hadden de twee Surinamers een antwoord op. Ze hadden ook enkele brieven van het bedrijf met de handtekening van de Directeur. Ik dacht direct dat is kassa. De handtekening is een abc’tje voor mijn vriend. Het probleem was wel Ruud die een uitkering had van de sociale dienst. Dus op zijn bankrekening ineens ruim een miljoen laten storten konden de bellen wel eens gaan rinkelen. Op het moment wis ik niet echt hoe het te moeten doen. Ik zeg tegen de twee jongens: laat de  cheque maar achter dan ga ik het in orde maken. Daar zagen ze weinig in. Van hun zijde was het terecht wantrouwen dat ik met de cheque andere plannen had. En dat Nico met de noorden zon zou vertrekken. We maken een nieuwe afspraak voor de volgende dag. Ik ga naar Paul en Fred. En leg de situatie uit. Paul had direct een geweldig plan. Auto,s kopen bij Jhon van Dijk. Ok zeg ik, een goed idee. Paul was als kind in huis bij van Dijk. En kreeg veel voor elkaar bij een verkoper die bij van Dijk in dienst was. Paul ging samen met Fred  naar van Dijk om te kijken wat de mogelijkheden waren. Ik hoor het de andere dag wel Paul. Nee kom vanavond maar naar Willem, De seksclub Paradise  op de  Thomsonlaan. Ik zeg als jij betaald. Dat was geen probleem. In de avond uren kreeg ik het plan van Paul te horen. Paul geeft mij een visite kaartje van van Dijk en zegt: kijk even na het bankrekening nummer daar moet het op gestort worden.  De mogelijkheid was dure tweedehandse auto,s kopen. De cheque kon  Ruud eerst op  zijn bankrekening storten en dan via de bank overboeken naar van Dijk. Klonk als muziek in me oren. De verdeling van de auto,s werden besproken het was niet de bedoeling dat ik de goedkoopste auto,s zou krijgen. Nee dat was geen probleem zoveel mogelijk gelijk opdelen. Ik zeg dan moeten we dat maar zo doen. Nu alleen de twee Surinaamse jongens overtuigen. Maar eerst maar even met twee dames het bad in. Op kosten van Paul. Nu was alleen het probleem hoe! krijg ik de cheque en de handtekening in handen. Ik moet die twee jongens de waarheid vertellen met een slag om de arm. Nou ik kon lullen als broekman maar kwam in hun ogen niet vertrouwelijk over. Tot dat ik zeg: laten we nu eerst die handtekening laten maken. Dat kan geen kwijt toch? En dan zie je ook direct dat het niet mis kan gaan. Ze gaan akkoord.  Ik bel de desbetreffende persoon op om naar het kantoor te  komen. Die wil alleen komen onder de voorwaarde dat de jongen met de cheque in het kantoor aanwezig is. En dat ik met de andere jongen even naar een koffietent gaan. waarop de twee jongens zeggen: waarom! om de eenvoudige reden als het eventueel verkeerd afloopt dat het jou woord tegen het zijne is. Daar hadden ze begrip voor. twee uur later krijg ik het verlossende telefoontje: De handtekening staat erop is het antwoord.  En de twee jongens hakken gelijk de knoop door na het zien van de handtekening dat het dan maar gelijk moet gebeuren. Ik bel Paul  om te zeggen dat we nu naar de bank gaan in Rotterdam. Paul en Fred rijden naar van Dijk. Ruud en nog iemand en ik gaan naar de Bank. Enkele minuten voordat we bij de bank zijn aangekomen krijg ik wederom Paul aan de lijn. Met de mededeling van Nick! Luister even heel goed. Fred wil niet delen. En als je moeilijk doet. Wil hij je vermoorden. Dat was even schikken. Dat zou wat moois zijn. Ik denk de pleuris voor hem. Dan allemaal maar niks. ik zeg tegen Ruud  vul in op de cheque de naam van van Dijk en het rekening nummer. En geef het dan af aan de bank.Dus niet de cheque eerst op jouw rekening laten zetten. Ik bel Paul terug en zegt het is gestort. vijftien minuten later krijg ik een juichende Paul aan de telefoon het staat erop het staat erop. Ik denk hoe is dat nou mogelijk. En nu? Wat verder dat wordt een probleem. Ik laat Fred die auto,s niet meenemen zonder slag of stoot. Ik zeg tegen Ruud ga jij maar niet mee. Pak maar een taxi. De andere persoon en ik hebben besloten gewoon ons deel direct veilig te stellen.Ik bel Paul dat we er aankomen. We draaien de parkeerplaats op en daar komen Fred en Paul woedend  op ons aflopen. Verdomme weg wezen hier het gaat niet door. Ik zeg gaat niet door? Nee de overschrijving klopt helemaal niet Ruud had  eerst het geld op zijn rekening moeten zetten en van zijn rekening van Dijk moeten betalen klootzak. Die olie maatschappij heb die auto,s toch niet gekocht paardenlul klootzak. Je ben zo bijdehand ik heb toch gezegd hoe je het moest doen zegt Fred. Ik zeg heel sarcastisch ja ik weet zeker hoe ik het moet doen. Maar helaas nu hebben we allemaal niets. Volgende zaak weer beter. Met gierende banden vertrekken zij beiden richting Den-Haag. In de avond uren bezoek ik Paul thuis en vertel hem waarom het is mislukt. Ik zeg ik had weinig zin in een schietpartij op klaar lichte dag voor mijn deel. Paul zegt: hij had je meegelokt en je afgeknald. Ik bedank hem en blijf nog een week op de kantoor en vlieg dan naar Thailand.  Onderweg naar Schiphol denk ik nog. ja Fred je bent echt een vieze laffe hond. Die alleen maar op geld uit is en gewoon zijn doel bereiken met mensen te laten vermoorden of zelf te vermoorden.

 

Een gedachte over “Met kroongetuigen Fred Ros samen werken! Dan was het noodzakelijk goed op te letten.

Geef een reactie

