Wat voor problemen kan ik krijgen als ik het publiceert? Dat vraag ik mezelf af.

Ik ben geen journalist. Maar ben altijd wel nieuwsgierig. En wil soms wel reageren op een misdaad site, Twitter, Facebook. Maar dat is vaak een persoonlijke mening.Soms kun je nieuwsgierigheid je weleens opbreken. Gevoelsmatig denk ik dan ook. Dat ik het aan andere moet overlaten. Wat mij wel opvalt, opvalt dat ik ineens veel vriendschap verzoeken op Facebook krijgt. Die ik maar weigert. En dat het aantal bezoekers op de site veel zijn gestegen. Van 450 gemiddeld naar 1520 en daarnaar naar 1803. Your stats are booming krijg ik te lezen.

We zijn inmiddels op weg naar Pattaya. Een stad waar ik in 1979 verliefd op was geworden. Waar veel geld was te verdienen met nep artikelen. Het erg goedkoop was zowel de drank, sigaretten en de dames. Dat is allemaal verleden tijd. Nee Thailand is niet meer wat het is geweest. Soms denk ik weleens om naar laos te verhuizen.

Het gesprek gaat verder over Jules en met wie hij allemaal optrok. En dat waren niet de eerste de beste. Als je hem zo beluister vraag je, je af dat die criminelen gabbers niet eerder hebben ontdek dat hij een dubbelspel speelde. Ik vraag hem: maar wie was nu de opdrachtgever? Kwam dat uit het criminele circuit of van hogerhand?

Zijn antwoord was:  ehh..ehh..dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat: een opdrachtgever moeilijk is te pakken. Zoals je wel zal weten gaat dat over meerdere schijven. Ik zeg dat weet ik niet ik ben nooit een opdrachtgever van een moord geweest.En wat bedoel je met schijven? Hij zegt: Je ben toch niet gek ik bedoel hiermee dat voordat de moord gaat plaats vinden er toch wel meerdere mensen worden gevraagd. Het word meestal eerst contact gezocht met een persoon waaraan gevraagd word: weet je niet iemand die een persoon kan liquideren voor een redelijk bedrag. Die gaat opzoek en vind iemand. Dan zijn al twee schijven. Die weet wel iemand die het wel wil gaat doen. En dan nummer drie. Verdorie een lekke band. Dat gebeurd niet vaak. Slechts drie keer een lekke band gehad. In al die jaren heb ik meer dan een miljoen kilometer gereden verdeeld over drie auto, s ik heb half Thailand gezien. Maar goed dat ik weet hoe het moet. In 25 minuten is het weer rijden geblazen. Plots vraag hij is dat een webcam en neemt hij ook geluid op? Ik lieg en zeg: nee alleen beeld. Hij zegt: maar ik heb toch liever dat je het in Pattaya toch even verwijderd. Ik zeg dat is geen probleem. Maar waar waren we gebleven? Ja dat maak niet uit zeg hij. Als we in Pattaya aankomen verwijder je het voordat  we me andere vriend ontmoet en zet het ding uit. Ik zeg waar maak je je druk om. Maar nogmaals het is geen probleem.                                                                                                                   Ja zeg hij je weet maar nooit en die andere is helemaal achterdochtig. Die is heel bang voor camera, s. Ik zeg nou ja dat moet hij weten. Hij zegt; het is geen hij maar een zij. Ik zeg oooh en ook uit Den-Haag? Ja een oude bekende van je uit de Geleenstraat. Ik zeg en wie mag dat wel zijn dan en woont die hier? Dat zie je straks wel. Ik zeg ik vind het leuk en aardig maar met een vrouw erbij zie ik niet zo zitten. Hij zegt: maak je niet druk die weet alles van de hoed en de rand en is zeer betrouwbaar. Ik zeg: ja dat kan wel zo wezen maar ik ben er niet kapot van. Ik heb nog nooit een hoer vertrouwd. En woon ze in Pattaya? Nee dat niet maar een 40 kilometer er vandaan. Als we aankomen gaan we naar een bar waar ze altijd komt dan bel ik haar op en binnen een half uur is ze dan hier. Ik zeg als het me niet aanstaat dan gooi ik de handdoek en weet ik wel iemand anders die naar jou verhaal wil luisteren.  Hij zegt: laten we nu eerst maar eens kijken en luisteren naar haar. Ik vraag hem wat is de naam van die bar? En in welke soi? (straat) Het is Pattaya Soi acht shark bar. Ik zeg dat ken niet. Die eigenaar die ik heel goed heb leren kennen in de shark bar is daar allang weg en die bar heeft nu een andere naam. Hij zegt: ja dat weet ik maar daar heb ik afgesproken die bar heet nou sexy bar. In Pattaya aangekomen rij ik gelijk via de boulevard soi acht binnen. Stop voor de bar en vertel hem als je nu haar even gaat bellen dan kun je eindelijk je sigaar opsteken. Hij wilde onder weg een sigaar opsteken niet zo kleintje ook  ik zeg dat in de auto niet gerookt mag worden vanwege mijn vrouw en kinderen. Dan ga ik de auto parkeren. Daar gaat hij mee akkoord. Ik rij naar het memoriaal hospitaal slecht een paar honderd meter verderop om daar te parkeren. Dat mag niet is alleen voor het bezoek aan het hospitaal maar 100 Thai Bath doet wonderen. Ik haal de camera er uit. Ga naar het restaurant bestel een koffie en zet alle gegevens van de camera op een stick. En loop dan met mij laptop naar hem toe. Waar hij inmiddels al twee flessen bier heeft gedronken en zijn sigaar aan het roken is. Uiteraard had hij de aandacht van enkele dames die naast hem zaten. Ik bestel een soda water. Kijk even mee en haal de webcamera tevoorschijn haal de chip er uit En plaats die in mijn laptop en verwijder alle gegevens. Hij is tevreden en zeg wederom je weet het maar nooit. Ik denk dat zie je goed je weet maar nooit. Een twintig tal minuten later stopt er een auto voor de bar. De bestuurder is geen Thai  en de vrouw die uitstapt ken ik niet. Tot dat ze gaat zitten en zegt: dat is lang geleden Nico. Ik zeg sorry maar ik kan je niet voor me halen. Ze zegt: ik was toen de vriend van Tony en ik trok met je ex vrouw op. Ineens weet ik het weer. Zij was degene die een negatieve verklaring tegen mij had afgelegd. Ik doe alsof mijn neus bloed en zeg oooh ja nu weet ik het weer. Wat heen en weer gelul over het verleden. Henk Bartels, Tinus Fens, Henk Rijstebil en Sier Tebbenhof. Verplaatsen we ons naar een stil plekje zonder muziek.Mijn laptop naast mij en mijn ipad op tafel die ik op camera heeft gezet en zo een geluids opnamen heb.Ja ze heb zat meegemaakt tijdens haar prostitutie tijd. het verhaal gaat nog een paar uur door over Jules zijn vrienden, wapenhandel en het dubbele spelletje wat hij heeft gespeeld. Imtressant maar wat moet ik er mee. morgen probeer ik na wat overleg het toch te publiceren.

4 gedachten over “Wat voor problemen kan ik krijgen als ik het publiceert? Dat vraag ik mezelf af.

  1. Van je vrienden moet je het hebben,maar niet heus:(,ze willen je voor hun karretje spannen en jouw met de gebakken peren laten zitten,juultje is dood,laat het rusten,ik vraag me ook weleens af wie zou mijn maatje Henk “schele” Boom hebben laten omleggen,vieze peter heeft het gedaan dat is wel duidelijk.
    Kijk maar naar Martin Kok,dader en opdrachtgever zullen ze waarschijnlijk nooit vinden, oom agent vind dat ook geen prioriteit.
    Thai sticks schijnen weer veel gevraagd te worden,maar niemand kan er aan komen!!
    Ga je goed
    Chris

    Like

  2. Laat je niet gebruiken Nico, Soi 8 zit ik snel weer in het Sunshinehotel, , sexybar is een van honderden snollenbars daar , niet veel soeps…de dame uit de Geleen , weet precies wie je bedoelt, maar nogmaals laat je niet gebruiken maat, stuur je ff een berichtje als ik er ben in September..

    Groetje
    peter

    Like

Geef een reactie

