Steeds maar gebeld worden op me Nokia 2010.

Ik ging minstens vijf keer per week  met me vrouw naar de stad, omdat er in het dorp geen telefoon verbinding mogelijk was.  Als ik dan in de stad verbinding had, waren er een vijftien tal gemiste oproepen en wel twintig berichten uit Nederland en Belgie. Soms wel meer.

beantwoorden wel de meeste berichten, en sommige belde ik terug.  Het waren meestal berichten van, je kan wat verdienen, of kan je me daar mee helpen, maar ook van de bekende jongens die vroegen of ik ze op het vliegveld kon ophalen.  Eind augustus 2003 gaan me vrouw en ik voor een week naar Pattaya. Even weg uit de sleur van het dorp. Weer even wat Nederlandse kranten lezen, en vroeg dan ook, aan de Nederlandse jongens of ze de oude kranten van een paar dagen geleden op hun kamer hadden liggen, of wat Panorama, s en of andere weekbladen en boeken. Die ik dan bewaarden en meenam naar het dorp. In 2009 toen we internet aansluiting kregen in het dorp, kreeg ik de Panorama, s en andere bladen vaak digitaal toegestuurd. Ik kom klaas tegen waarmee ik toen  vast had gezeten in  Haarlem, en na die detentie vaak zaken met elkaar deden. Na enkele gesprekken van hoe en wat. Had hij een interessant voorstel. Als ik het heb, over een voorstel, wil dat zeggen, dat er geld is te verdienen. Het ging over een B.V die hij wilde laten klappen in Friesland. dat was ver weg  van Den-Haag en dat sprak me wel aan. Ik zeg tegen hem geef me een paar dagen om er over na te denken. Ik ben altijd geïnteresseerd in een B.V. Maar  de mogelijkheid bestaat dat de politie weer snel op de hoogte is van de aanwezigheid dat Nico weer in Nederland is. Ik weer bij de politie onder een vergroot glas komt te liggen. In Friesland was die kans een stuk kleiner

Ik krijg diezelfde dag nog een telefoon gesprek met Patrick de vraag was, hoelang ik nog wegblijft? Ik zeg dat kan nog weleens heel lang duren. Hij zegt: nee je moet even een paar dagen in Nederland zijn,  Ik zeg ik moet niks ,maar wat is de bedoeling? Hij zegt: je hoef alleen maar ons in contact te brengen met een persoon. Wij betalen de onkosten en een behoorlijke bonus. Verbaasd denk ik, een flinke bonus en onkostenvergoeding om met iemand in contact te komen. Ik vraag het niet graag door de telefoon. Maar vraag hem toch maar, of hij wat meer kan vertellen met welke persoon ik contact moet zoeken. Hij zeg het gaat om wat kisten vuurwerk, als je begrijp wat ik bedoel, ik zeg, ja dat begrijp ik, het is zo weer oud en nieuw. Ik zeg, ik moet voor mezelf eerst even een beslissing nemen of ik daar wel aan wil beginnen.Hij zeg sinds wanneer heb je daar moeite mee? Ik zeg, een paar jaar geleden had ik niets liever gezegd ik kom eraan, ik heb nu wat opgebouwd en ben aan de ene kant wel tevreden zo met het leven. Ik ben altijd erg impulsief geweest maar om er eens goed over nadenken kan ook geen kwaad. Als ik met een B.V of wat dan ook, wist ik precies wat ik moest doen maar nu ligt dat allemaal een beetje anders. Als ik diep in me ziel kijk dan zie ik alleen maar knopen sommige heel strak aangetrokken. Ik probeer te luisteren naar me gevoel, het heb me vaak geholpen met de juiste beslissing te nemen. Het aanbod is aantrekkelijk genoeg. Ik besef dat naar iets verlangen vaak moeilijker is dan het te krijgen. Het is dan alleen zo dat ik er dan nog jaren over moet doen om het te bereiken nu ik in Thailand woont. En nu de mogelijkheid aanwezig was om het verlangen binnen enkele maanden te verwezenlijke. Ga je twijfelen, nu vind ik persoonlijk dat twijfelen wel creatief is.

De volgende morgen zittend aan zee in Tjomtien ga ik er eens rustig over denken. De vraag die ik mezelf stelt is wat heb ik nog te verlangen. Ik heb een mooi huis, een lieve vrouw,  geld genoeg, en elke maand werd er geld bijgestort van het UWV  ,heb me brommertje, is een auto belangrijk? Nee ik vond toen van niet, voor 2000 Bath bracht een taxi me naar Pattaya en links omrijden vond ik ook niet eenvoudig. Waarom zou ik een risico gaan nemen. Het enige wat ik miste was de spanning, Daar kon ik niet goed mee overweg. Hoe kon ik dat relativeren in een dorp waar niets was te beleven.

Om niets kreeg ik enkele uren later een woorden wisseling met me vrouw. Achteraf gezien reageerden ik gewoon vals, omdat ik in feite al had beslist, om toch maar te gaan naar Nedeland. Het was de werkwijze van een dame van lichte zeden, waar ik een opmerking over maakte. Ik ben van jongs af aan, als een complete idioot de dames van lichte zeden bezocht, Ik ben ermee opstap gegaan. Ik heb handen vol geld er aan uitgegeven. En toch had ik een haat liefde met die dames. Maar dat terzijde.

Begin september bel ik op om  de dag en tijd te vertellen wanneer ik Nederland arriveert. Ik ga naar Klaas de man van de B.V. Vertel hem dat ik akkoord gaat met het voorstel. Vertel hem dat ik over twee dagen vertrekt. Hij zeg dat ken niet ik blijf hier nog een week. Ik zeg dan verander je de ticket. Nou daar zag hij niets in. Maar hij zei weet je wat je doe, ik geef je  mijn huissleutel en autosleutel dan heb je in elk geval een slaap plaats. En kom je me volgende week van het vliegveld ophalen. We lopen naar zijn hotel en ik krijg de sleutels, het kenteken van de auto en het parkeer bonnetje. Ik kijk op het kenteken. Het is een BMW 5serie van 1999. Ik moet eerlijk bekennen dat me gedachten waren, dat is weer snel verdiend. Maar die gedachten gelijk maar weer liet varen, met de B.V was veel meer te verdienen.

In Nederland aangekomen en keurig netjes staat Patrick me op te wachten met nog een persoon. Die ik nog nooit heb gezien. Hij praat gebrekkig Nederlands Ik laat de auto van Klaas maar even staan. Ze willen eerst even naar Amsterdam. Ik zeg, laten we hier maar eerst even koffie drinken. Ik ben niet zo blij met de tweede persoon. De koffie staat nog niet eens op de tafel, of hij vraagt wat de kosten zijn, die ik heb gemaakt. Dat vond ik een beetje raar. Normaal betaal je die pas later als de zaak is afgehandeld. Ik zeg ongeveer 2000, en tegelijk pak hij uit zijn kontzak twee briefjes van 1000 gulden, uiteraard pakte ik het wel aan, maar ik ging uit van Euro, s. Met een lach hou ik de briefjes omhoog en zeg,  die zijn toch wel echte hè. Het gesprek gaat verder wat nu precies de bedoeling is. Zwaar vuurwerk was het antwoord. Het mag ook een mix zijn van wat lichter vuurwerk. Ik zeg ik ga even bellen, ik weet niet zeker of hij met jullie in contact wil komen. Maar met twee man daar aankomen kun je bij voorbaat al vergeten. Ik krijg hem aan de lijn en hij zegt alleen maar kom naar het Valk restaurant in Wassenaar en niemand meenemen. Je weet welk restaurant ik bedoel, ik zeg ja, waar ik toen aan Gerrit van de Valk de twee containers doperwten verkocht, waarvan ik dacht 30 cent per blik voor kon krijgen. Ik kreeg een bod van drie cent per blik. Waren niet at te geven. Patrick gaat daarmee akkoord hij begreep dat wel. Ik zeg zet me maar af op het Holland-Spoor, en neem daar wel een taxi. En blijf daar maar op me wachten.

De vuurwerkverkoper is blij me weer eens te zien, en vraag als eerste wie zijn die gasten. Ik zeg ik weet alleen de naam van die ene die andere heb ik nog nooit gezien. Hij zegt die ken ik niet. Weet je zeker dat het goed zit dat het geen politie is. Ik zeg nee maak je geen zorgen ik ken hem al heel lang. Geef hem een papier in zijn handen wat ik op Schiphol had gekregen van Het vuurwerk en vraag, is dat te leveren in twee dagen. En wat is de prijs. Het is te regelen in twee dagen voor 175,000 Euro. Ik zeg dan ga ik het die jongen even vertellen en bel dan gelijk terug. Hij zeg nee, niet bellen. Ik wacht hier wel even op je. wat die zullen hier toch wel ergens in de buurt zitten? Ik zeg ja niet ver van hier vandaan. Op het Holland-Spoor vertel ik dat het vuurwerk te leveren is in twee dagen voor de prijs van 200,000 Euro. Ik denk even 25,000 in het eigen zakje stoppen kan geen kwaad.

Patrick staat gelijk op en ga iets verderop bellen de onbekende jongen blijft zitten, maar gaat ook aan de slag met bellen, daar kan ik geen woord van verstaan.Vijftien minuten later zijn ze akkoord. Ik zeg dat is mooi, maar wat is de bonus die is beloofd? Het antwoord is: 25,000 gulden, ik zeg je bedoeld Euro, Nee zegt hij guldens daar moeten we ook van af. Ik zeg het is niet anders. En denk even bemiddelen en dan 25,000 Euro en 25,000 guldens zijn snel verdiend. Maar er zat nog een addertje onder het gras. Ik weer met de taxi naar Wassenaar en verteld hem ze zijn akkoord. Hij zegt: dat is mooi, op nog enkele voorwaarden ga ik ook akkoord. En wat zijn die voorwaarden dan vraag ik hem. Hij zegt: jij zorg dat er dinsdag middag rond drie uur hier een busje komt te staan. Ik ben hier dan ook, zie dan wat voor busje het is. Je betaald me, en kom het busje om zeven uur weer ophalen met het daarin het vuurwerk. Ik zeg ja dat zal mooi zijn. Welke garantie heb ik dat het vuurwerk erin zit. We kennen elkaar lang genoeg Nick ik neem je niet in de maling. Ik zeg als die jongens ermee akkoord gaan ben ik dinsdagmiddag om drie uur weer hier. Weer terug naar het Holland Spoor en verteld hun wat de voorwaarden zijn. Daar twijfelen ze over, maar dan hebben hun ook voorwaarden. Ik moet zorgen voor een busje. Ik zeg dat kun je vergeten, daar moet je iemand anders voor zoeken. Die hem hier op de stationsweg parkeerd en dan rij ik hem wel naar Wassenaar. Dat was wel te regelen zegt Patrick, maar zeg er gelijk achteraan maar jij brengt het busje met vuurwek naar leiden.

En je bent verantwoordelijk als we onze centen kwijt raken. Ik zeg dan moeten we het maar vergeten, breng me maar naar Schiphol toe. Met de vuurwerk verkoper wil ik geen ellende hebben, en met Patrick heb ik minder moeite en tegelijk denk ik dan pak ik die 200,000 maar gelijk allemaal. Maar om nu terug te keren naar Thailand met de wetenschap dat ze daar straks voor me deur staan of in Pattaya vinden zie ik ook niet zitten. Dus we komen toch overheen, Patrick zorg voor het busje, die ik dan in wassenaar gaat neer zetten en de 200,000 Euro meegeeft in een attaché koffer. Dinsdagmiddag ben ik met het busje en 200,000 Euro op weg naar Wassenaar. Op de Bezuidenhoutseweg blijf ik even een half uurtje stilstaan. Ik eigen mezelf de 25,000 Euro toe. En kijk goed in het rond of ik niet ben gevolgd. Tegen drie uur parkeer ik het busje bij van de Valk op de parkeerplaats. Ik zie hem al zitten, we praten nog over hoe en wat. Ik overhandig hem de attaché koffer, waarmee hij naar het toilet loopt. Vijf minuten later is hij weer terug en geeft me vijfduizend Euro in me handen gedrukt. ik zeg bedankt en hoop dat het allemaal goed gaat. Hij zegt, maak je geen zorgen het komt allemaal goed. Ik zeg dat geloof ik wel, maar ik moet de volle wagen naar leiden vervoeren. Hij zegt je lijkt wel niet goed wijs. Ik zeg ja daar heb je gelijk in, maar ik heb weer eens ja gezegd. Hij zegt je leert het nooit, maar dat is jouw probleem, maar zorg dat je om zeven uur weer het busje ophaal, en veel geluk, we houden contact. Ik laat een taxi komen en ga weer terug naar het Holland Spoor waar inmiddels ook nog eens iemand is aangeschoven die ook niet te verstaan is. Ik zeg ik neem even een kamer hier op de stationsweg, verstopte even het geld dat leek me een stuk veiliger. Die avond om kwart voor zeven waren we, Patrick en ik weer in Wassenaar, met achter ons rijdend de twee andere. Het busje stond op een andere plek geparkeerd. Netjes afgesloten zoals was afgesproken, waar de sleutel op de rechter voorband lag. Patrick ging naar de bus om te controleren, vijf minuten later kwam hij opgewekt terug, gaf de sleutel in me handen en zei rij achter me aan. Ik zeg doe eerst even de guldens voordat ik ga rojden, hij loopt naar de andere auto en komt terug met de 25,000 gulden. wat achteraf er maar 23 waren.Met toch wel een behoorlijk verhoogde hartslag via de grote weg naar leiden. Waar Patrick stopte bij de trein station en me handdruk gaf en zei klasse geregeld Nico. Als je het niet erg vind stap je hier op de trein naar Schiphol om je auto op te pakken. Die jongens willen niet dat je weet waar we het neer zetten. Ik zeg met een opgelucht hart, ja prima zo, ik kom wel thuis, veel geluk verder. Met een onbeschrijvelijk gevoel van blijschap in de trein gestapt niet naar Schiphol wat Patrick dacht, maar naar Den- Haag om het geld op te halen. Van daaruit even overwogen om een dame van lichte zeden te bezoeken. Maar bij nader inzien toch maar met een taxi naar Schiphol om de BMW op te pakken en naar Friesland te rijden. Waar ik om drie uur in de nacht de woning had gevonden.

Morgen weer verder.

3 gedachten over “Steeds maar gebeld worden op me Nokia 2010.

Geef een reactie

