Gearresteerd door een arrestatie team is geen pretje.

In Leeuwarden aangekomen vind ik de straat, wat ik op een briefje van Klaas heb meegekregen. Het is een rustige buurt met vele flat gebouwen. Ook zijn woning is een flat. Met de lift kom je op de derde etage. Het huis is een vier kamer flat. Netjes ingericht, het is er schoon er staat een computer en de ijskast is zelfs rijkelijk gevuld. Er staat een nieuw pak koffie, vers brood.Heel even denk ik, is het wel het goede adres. Er lag geen stapel post of reclame bladen bij het binnen trede van het huis. Klaas is immers al enkele weken in Thailand. De producten in de ijskast zijn vers, de krant van vandaag ligt op de tafel.

 Ik ga douchen,  ook hier zijn er niet opengemaakte schampoo en badschuim flessen, het ruikt er fris, alsof er vandaag nog schoon gemaakt is. Ik ga maar op de bank zitten, Ik bel Klaas even op in Pattaya, dat ik ben aangkomen. En daar komt de aap uit de mouw. Hij zegt: heb me moeder de ijskast gevuld. ja toen waren alle twijfels weg. Ik zat op het goede adres. Ik ga koffie zetten maak een paar boterhammen, kijk televisie en ben in slaap gevallen.

Ik probeer me vrouw te bellen, wat niet lukt. De volgende morgen maar eens een kijkje gaan nemen in Friesland. Ik weet geen weg of steg. Ik moet een kantoor vinden van een West Union bank. Even vragen is ook een probleem, krijg woorden te horen waarvan ik nog nooit heeft gehoord. Een uurtje rondtoeren en ik vind de bank. Ik maak tienduizend Nederlandse guldens over naar Thailand op naam van me vrouw. Ik zend de code van tien nummers naar haar telefoon. Ik denk als ze dat ziet, ze dan me wel gaat bellen. Ik bel opnieuw naar Klaas en vraagt hem waar het pand zich bevind. Dat weet hij wel maar dat kun je nooit vinden alleen, en ik heb de sleutel niet, ik ben over twee dagen thuis en dan halen we de sleutel op en kunnen beginnen.

Ik maak van die dag verder gebruik van de computer om wat adressen op te zoeken. Zonder de naam en gegevens van de B.V zit er niets anders op. Tijdens het zoeken belt me vrouw en zoals verwacht vraagt ze: wat is West Union en wat betekenen die nummers. Dat duurde een vijftiental minuten voor dat ze het begreep. Ze had nog nooit van die bank gehoord. Sarcastisch zei ik, nou in Pattaya weten de dames wel te vinden, hoor. Verder was die dag saai en vervelend. Een beetje televisie kijken en wat telefoon gesprekken voeren met wat bekende jongens. Patrick belde me nog op. Hij vraagt of er nog meer te koop is. En of hij zelf niet met de persoon in contact ken komen. Ik leg hem met een leugen. Maar gelijk uit dat hij op vakantie is. Ik vond het genoeg zo.

De volgende dag rij ik half Nederland af om enkele goede afnemers te bezoeken, om te vragen wat voor handel ze zoeken. Wat ik eventueel kan bezorgen met bon en 30% korting. Als antwoord krijg je dan meestal te horen: ja maar niet met de BTW meegerekend. Ik ging daar meestal wel mee akkoord. In Den-Haag doe ik nog maar eens 10,000 Nederlandse guldens overmaken naar Thailand. Me vrouw begreep het nu wel heel snel. Want ze zei: ja ik ga nu ophangen, want de bank sluit straks. Ik was gelijk weer wantrouwend. Maar  stort nog drie maal verschillende geldbedragen. Beter daar dan dat ik met zoveel geld hier rond loopt.

De volgende dag haal ik Klaas op van Schiphol, om die dag en nacht daar te blijven. Hij hebt zakelijk veel te regelen. Op zich vond ik dat allemaal niet zo erg. Wat ik wel erg vond dat hij telkens zei: blijf jij maar in de auto zitten. Dat is in me criminele tijd weinig tegen me gezegd. Ik was meestal degene die zei: blijf jij maar even in de auto zitten, ik ben zo terug. Het gebeurde ook wel dat ik zei, terwijl ik midden in de Geleen straat uit de auto stapte, parkeer jij maar even de auto, ik ga even die hoer neuken.

De volgende morgen gaan we naar Haarlem waar hij weer een gesprek heb met mensen, en wederom zegt, blijf maar even wachten hier. Om een uur later weer terug te komen. Ik vraag hem gaan die gesprekken die je heb allemaal over de B.V. Hij zegt nee dat niet, ik moet eerst even wat belangrijke zaken regelen. Ik zeg ik vind dat prima, maar zet mij dan af bij een koffiehuis of restaurant. Ja zegt hij dan doen we. want sommige gesprekken duren lang, er gaat niets over de telefoon. We gaan naar Delft, waar ik ruim twee uur zit te wachten zes koppen koffie gedronken en tot vervelends toe de Telegraaf uit gelezen. Eindelijk dan weer terug naar Leeuwarden. Waar  ik dan eindelijk mee in contact komt met de persoon waarvan de B.V. is. Hij hebt alle papieren van de B.V en het ziet er goed uit. Het enige probleem is dat er geen computer op het kantoor aanwezig is. Daar heb klaas direct een oplossing voor, die van hem thuis mogen we gebruiken. En dan is er nog een klein probleem. Maandag komen ze pas de telefoon aan sluiten. Maar zegt hij, ik heb wel vier verschillende mobiele telefoons daar kunnen we ook mee bellen. Ik zeg dat gaat niet, als we alleen maar bereikbaar zijn op een mobiel nummer, dan gaan alle bellen rinkelen. Ik zeg een bedrijf moet je kunnen faxen, mailen of terug  bellen op de zaak. Nou dat begrepen ze dan wel. We gaan morgen wel naar het pand kijken zeg Klaas, ik ben gesloopt eerst even in me eigen bedje slapen. Ik ben het daarmee eens, het is al donderdag dus na het weekeinde starten vind ik prima. Ik heb nu het adres en bedrijfsnaam, dus ik ken op de telefoon en fax nummer na, alvast beginnen met maken van het brievenhoofd.

De volgende morgen naar het pand. Wat vanaf de buitenkant direct door mij wordt goed gekeurd. Het is een mooi winkelstraatje. Parkeer gelegenheid achter het pand. Bij binnenkomst is het even schrikken. Een nette keuken dat wel. Vloerbedekking ziet er goed uit, en lamellen voor de ramen. Elextra wat het doet. Er moeten alleen wat bureau, s komen en stoelen en wat tegen de muren, een beetje opfleuren. Maar dat is allemaal snel leverbaar en is betaalbaar. Ja ik ben tevreden, ik heb er een goed gevoel bij.

Ook al om dat ik half Nederland met Klaas heeft bezocht. Op zaterdagmiddag heeft hij weer een afspraak ditmaal gelukkig in Leeuwarden zelf. Maar geen koffiehuis in de buurt dus maar weer wachten in de auto. Een half uurtje later komt hij opgewonden weer de auto in, en zegt: ik heb het nu helemaal rond, jij heb ook wat verdiend. Ik zeg, meen je dat nou, en hoezo dan? Dat hoor je later wel zegt hij. We gaan naar huis, ik ben bezig met de computer en hij is aan het drinken.En komt met sterke verhalen dat hij de meeste contacten hebt in Nederland wat chauffeurs betreft. Ik denk als die dan maar beter rijden dan hoe jij rijd. Het is drie keer voorgekomen dat hij bijna een aanrijding maakte.

Grote XTC-vangst in FrieslandGepubliceerd: 25 september 2003     25 september 2003 15:53

Zondagmorgen zegt hij kom we gaan naar Delft het is een belangrijke dag vandaag. Daar aangekomen en ik weer in de auto mag blijven zitten. Dan weer naar Haarlem waar ik weer in de auto mag blijven zitten, ditmaal maar voor een tiental minuten. Via vele omwegen en een nerveuse Klaas komen we in Gilze- Rijen waar hij me afzet in het weg restaurant. Ook daar weer enkele uren wachten, Ik denk ben blij dat ik morgen op kantoor zit. Dat heen en weer rijden zonder een gulden te verdienen heb ik nooit wat in gezien. Drie uur later komt hij me weer ophalen. Zo dat is gebeurd Nick, we hebben wat verdiend en zet de muziek van Hazes harder en zingt vrolijk mee. We zijn om zes uur weer thuis nadat we eerst nog wat te eten hebben gekocht, wat bestond uit patat, frikandellen en kroketten. Studio sport begint net en ga er even goed voor zitten. Dan een klap een flitslicht en geschreeuw politie, politie in een vijftigtal seconden liggen we geboeid op de grond. Kap over het hoofd en werd ik afgevoerd. Het eerst wat ik dacht, terugkeer naar Thailand kun je de eerste drie maanden vergeten. Op het bureau aangekomen werd ik in een cel geplaatst met de kap nog op. Ik kreeg te horen, omdraaien uitkleden, poedelnaakt stond ik daar. Hij zegt, er lig een overall op de grond die kun je straks aantrekken, als ik de kap van je hoofd heb gehaald en niet omdraaien. Totaal van slag hoor ik de cel deur weer dicht klikken. Een uur later gaat de deur weer open de Officier van Justitie komt me even vertellen dat ik gearresteerd bent voor het vervoeren en of verhandelen van een grote partij XTC pillen. Daar kon ik het mee doen. Zoals gewoonlijk de volgende dag verhoor bij de recherche. Waar ik alleen maar tegen hun kon zeggen dat ik nergens van af weet en me niet schuldig heeft gemaakt aan het vervoeren of handelen met wat voor drugs dan ook. Ze vertellen me dat ze alles al weten en waar ik de afgelopen week met klaas ben geweest. Ik zeg dat is mooi, en ben blij dat te horen. Dan hebben jullie ook gezien als ik ergens met Klaas was ik in de auto zat. ja je kunt mooi praten was het antwoord. En hoe kom je aan zoveel geld  in je zak? Ik zeg die drieduizend Euro dat is handels geld dat ik heb meegenomen uit Thailand. En ik beroep me vanaf nu op mijn zwijgrecht. Kreeg natuurlijk wel een advocaat toegewezen. Maar gelukkig naar drie dagen liet de Rechter commissaris me gaan. twee dagen later zat ik weer in het vliegtuig met bestemming Thailand.

2 gedachten over “Gearresteerd door een arrestatie team is geen pretje.

  1. het enigsten comentaar dat ik heb 😬😬😬 gearresteerd worden door het A T agdaar ga je ook aan wennen 😂😂😂😡😡 opnaar het volgende artiekkel Neukoboy 👍🏻👍🏻👍🏻😁

    Like

    1. mag ik je vragen ? maar WAAROM heb je eigenlijk commentaar Barend boeiend maar niet heusboy 🤐🤐🤐 😂😂😂

      Like

Geef een reactie

