Ieder mens wordt wel eens verrast in zijn leven. Dat kan leuk zijn.Maar ook schokkend. Kijk justitie mee?

 

Nu schik ik niet zo gauw. Ik ben zo vaak in me leven bedreigt dat het ging wennen. Maar gisteren vrijdagmiddag toen ik de kinderen van school ging halen, werd ik onaangenaam verrast. Als ik de kinderen ophaalt dan ben ik er meestal vijftien minuten van te voren.Ik praat dan met wat andere buitenlandse vaders. Maar nu werd ik benaderd door een wild vreemde vader, althans dat dacht ik. Hij begon me te vertellen dat hij me al vaker had gezien, en dat ik leuke kinderen had. En in een mooi huis woonde. Ik vond dat vreemd, hoe weet hij dat, woont hij vlak bij me? De aap kwam uit de mouw. Hij zei: dat we al een geruime tijd je website lezen. De verhalen wel interessant vond, maar dat hij liever ziet dat ik over een bepaalde persoon niet meer schrijft. Ergo dat ik dat moet laten rusten. Ik zeg, en waarom dan wel niet. Hij zegt: je heb een leuk gezin, en geniet daarvan zolang het nog mogelijk is. Op dat moment komen de kinderen aanlopen, een hij zegt: een prettige dag nog verder. Als een aangeslagen hond blijf ik staan. Ik knuffel de kinderen en kijk waar hij is gebleven, ik zie hem nergens meer. Daar ben ik niet blij mee. Ik neem dat serieus en ben vanaf vandaag op me hoede.

Even een dag laat bezinken. Ik zie wel wat er verder aan de hand is. Ik plaats in elk geval waarvan ik vind dat het leuk is. Ik ben geen journalist, ik schrijf gewoon me positieve en negatieve belevenissen van me af. En dat ik daar soms een ander verhaal plaatst, wat ik interessant vind, dan doe ik dat, zover ik dat verantwoordelijk vind ten opzichte van me gezin. Soms is het spelen met vuur, ik heb de meeste aardappelen al op, dus ik maak me niet zoveel zorgen. Maar nogmaals niet ten koste van me gezin. Ik mag toch wel een mening hebben, en over vaststaande feiten schrijven.

Om een voorbeeld te noemen, zoals dat is gegaan met van Laarhoven. Zeer schrijnend en hemeltergend. Puur machtsmisbruik van de officier, wat ik niet anders kan zien dan hem als een zware misdadigers kan betitelen. Dat is mijn mening over een vast staand feit. Andere mensen hebben daar een andere mening over, en dat is hun goed recht.

Iemand die nog nooit met justitie in aanraking is geweest. Vinden het maar goed dat van Laarhoven gestraft is. Ze vergeten alleen even dat ze hebben gerommeld met de aangifte van de belasting, even vergeten dat ze meer  hebben opgegeven aan de verzekering voor de inbraak die had plaats gevonden, zich vaak schuldig maken aan heling, want die sigaretten in het koffiehuis zijn toch wel een stuk goedkoper dan in de winkel, en een gekopieerde CD gaat er ook in als zoete koek. En dronken in de auto stappen is dagelijkse kost. Het is allemaal strafbaar. Het eigen straatje schoonvegen

Maar goed ik ga weer gewoon verder met het plaatsen. Ik denk maar zo. Het einde is altijd hetzelfde, namelijk dat het eindigt

 

Geef een reactie

