Hoe een vriend in Thailand me probeerde te naaien.

Ik weet uit ervaring dat mensen zelde veranderen. En als ze het wel doen, zijn ze vaak niet te vertrouwen. Het zou een titel voor een boek kunnen zijn.

Het is  januari 2012, ik ben net terug van een gedwongen verblijf in Nederland. Blij om weer vrouw en kinderen te kunnen omhelzen.

Ik had tijdens het gedwongen verblijf van vier maanden een man leren kennen, die veel wist over deurwaarders, en hoe je het beste een bezwaarschrift kunt indienen. Hij had het keurig netjes opgeschreven voor me. Ik was al een jaar lang gekort op mijn uitkering. Het deurwaarders kantoor nam me hele uitkering in beslag. Ik bellen en vragen hoe dat mogelijk is. Nou ze ging er vanuit dat ik genoeg geld had. Ik zeg dat mag u denken, maar volgens de wet is het toch anders. Maar goed, ik moest maar een e-mail sturen wat mijn kosten zijn. De kosten netjes opgestuurd, en de uitkomst was dat ik met vijfhonderd per maand minder moest doen. Het was niet anders. Ik vraag dan om het restant bedrag terug te storten. Nou daar zagen ze niets in. Als ik op dat moment in Nederland was geweest had ik de boel kort en klein geslagen daar op het kantoor.

 

Dat beslag kwam door het volgende: Henry had iemand bij de ABN bank die het wel kon regelen om een bedrag van 25,000 gulden te lenen. Dat was in de jaren 80. Henry zat toen in de auto handel, dus veel van de bekende jongens kochten dan zogenaamd een auto bij hem, en Henry regelde het met die vent van de bank. Je moest dan wel die auto op je naam zetten. Die je later tegen een bedrag van 2500 gulden dan weer terug gaf aan Henry. Dat was dus 22,500 snel verdiend, de bank werd niet terug betaald. Dat deden wel een man of dertig.

En wat gebeurd er als ik van mijn vier maanden gedwongen vakantie terug komt! Ik bel het UWV dat ik weer recht heb op me uitkering, en dat werd netjes gestort.  En tegelijk dien ik dat bezwaarschrift in, bij het deurwaarders kantoor. Die hadden dus ook vier maanden niets ontvangen. Maar die waren er weer snel bij. Die hadden maling aan het bezwaarschrift. En weer het hele bedrag in beslag genomen. Ik weer bellen, om het verhaal kort te houden. Er werd nu 800 Euro ingehouden, in plaats van 500 Euro. En weer niet het restant terug gestort. Ik kon praten als brugman, het bleef zo. Ik kreeg een paar jaar later nog wel 4000 Euro teveel betaald terug gestort.

 

Ik kreeg vele reaxtie,s van waar ben je mee bezig. Kom terug er is genoeg te verdienen. Het waren de jongens die je graag weer in het oude wereldje zagen terug komen. Soms dacht ik wel ja ik mis het wereldje. Maar dan dacht ik nee, weer gemanupileerd worden weer in de maling genomen worden weer de hete kastanjes uit het vuur halen voor een ander.

Toen kreeg ik last van me hart, althans me bloedwaarde was niet goed. Veel pijn in de borst. Ik werd gelijk opgenomen, en lag weer twee dagen in het ziekenhuis.
Het zijn die momenten dat je ga na nadenken over het leven. Was ik bezig dood te gaan. Mijn haat en woede ontwikkelde zich op dat moment tot een kokende dorst om wraak te nemen. Er kwamen ook positieven gedachten boven water drijven, er kwamen gevoelens bij me los, Gevoelens die ik me hele leven diep had weggestopt vele knopen in mijn ziel gelegd sommige zeer strak. Nu waren er gevoelens zoals liefde geven aan mijn vrouw en kinderen. En de liefde ook kon ontvangen.Ja zelfs van de omgeving ging ik houden. Ik herinner me dat ik met een ex-vrouw naar de bioscoop gingen, De Color Purple. Op het eind van die film kreeg ik een brok in me keel, eindelijk liet ik een stukje emotie toe. Maar toen ik me vrouw aankeek en haar tranen zag, stopte ik mijn emotie weer snel weg en zei tegen haar: stel je niet zo aan. Ik begrijp nog steeds niet waarom ik dat zei. Mag een crimineel geen emotie, s tonen? Mag een man niet huilen? Ja dus, waarom altijd met een masker leven. Nu denk ik daar anders over. Alles ging in een versnelt tempo. Toen ik had besloten om in Thailand te gaan wonen. Het was een warm gevoel iets waar je niet bang voor hoeft te zijn. Door mijn eigen schuld door me egotripperij stopte ik altijd die gevoelens weg. Wat er nu gebeurde was onbekend voor me. Maar ik voelde me er goed bij.
Ik wilde mijn fouten nooit toegeven. Ik verdedigde me als een advocaat en sprak mezelf altijd vrij. Ik was verslaafd aan de aanwezige lusten van het leven. Ik ben op deze wereld gezet als een persoon met een eigen karakter, met eigen kwaliteiten en fouten. Met een eigen ziel en geest Ik was altijd onderweg ik leefde onzeker tussen de liefde en de leegte, die waren altijd aanwezig,

Maar ik dwaal weer eens af.

Weer thuis aangekomen uit het ziekenhuis.Was me vriend waar ik al enkele jaren mee omging, als hij weer eens op vakantie hier was aangekomen. Een aardige jongen uit schotland van 31 jaar die verkering had met een kennis van me vrouw. Hij trouwde met haar voor de Tempel, een groot feest waar kosten en moeite geen probleem waren. Waarbij je je afvraagt waar komen die centen vandaan. Samen met zijn vrouw ging hij terug naar schotland. Om een jaar later weer terug te keren met zijn inmiddels geboren dochter. Tijdens zijn verblijf ging hij vaak alleen naar de omliggende landen. Zoals Singapore en Maleisië.

Toen ik in 2009 kon beschikken over internet, stond hij al vroeg in de morgen te bellen naar verschillende landen als Engeland, Roemenië, Marokko, Spanje, Schotland en New Jersey wat voor de verkoop van de telefoon kaarten wel gunstig waren voor me vrouw. Voor 3000 Bath per dag telefoneerden hij. Met oud en nieuw maken we er gezamenlijk een groot feest van. Dat ging elk jaar zo verder met kerst en oud en nieuw. Dat ging allemaal leuk en aardig. Er werd nog een tweede dochter geboren. Hij kwam met vrienden uit Roemenië en Engeland regelmatig me bezoeken. Tot zover was het lang leven de lol.

Maar daar later meer over.

 

Geef een reactie

