Een blind paard had kunnen zien dat dat fout ging aflopen.

Je moet het gezien en meegemaakt hebben. Hoeveel mannen slachtoffer zijn geworden van kwaadwillende vrouwen over heel de wereld. Die leeg en los weer thuis kwamen (als er nog een huis was) Ook mannen die zelfmoord pleegde en zelfs met hun eigen bloed op de muur hadden geschreven: ik hou van je. Maar het is uiteraard ook bij veel mannen goed gegaan.

Zoals reeds geschreven over me vriend uit Schotland die me er in probeerde te luizen. Hij kwam weer terug in 2013 met vrouw en kinderen. Hij had nieuwe plannen. Hij koopt 4000 vierkante meter grond voor 1,4 miljoen Thai Bath. En wil daar een groot huis opbouwen. De bedoeling is dat zijn vrouw en kinderen hier blijven en hij zijn werkzaamheden in meerder landen blijft doen. En dan om de drie maanden enkele weken hier weer aanwezig is. Hij vraagt me of ik mensen weet die het huis kunnen bouwen. Die weet ik wel voor hem. Hij zegt dan krijg je 100,000 Bath voor toezicht er op te houden, en als er geld nodig is dat je me dan even belt en dan stuur ik het direct op. En tevens wil hij een compagnie samen met me vrouw oprichten. Om daarin het land en aankomend huis in te plaatsen.

Tevens wil hij in kho Samui land kopen en daar winkels openen, en dat moet dan ook in de compagnie geplaatst worden. En ik dan het beheer daar over zal krijgen. Het klonk als music in me oren. Maar had veel twijfels. Dat nog groter werd toen hij twee dagen later had besloten dat de familie van zijn vrouw het huis gingen bouwen. Ik zeg, geen probleem kijk alleen uit dat je niet teveel voorschot geeft, koop zelf het grote deel van het materiaal. En als je weer terug komt koop je de overige materialen. Dat was een goed idee vond hij. De compagnie werd wel opgericht op naam van hem, me schoonvader en me vrouw. Hij ging volgens zijn zeggen nu naar Kho Samui om te kijken of er land te koop was. Ik vond het allemaal een beetje te snel gaan, compagnie op naam, waar zit dat addertje? Vier dagen later komt hij terug met de mededeling dat hij weer alleen terug naar Spanje moet. Maar de mogelijkheid aanwezig is dat hij volgende maand terug komt om een mooi stuk land in Kho Sumui te kopen. Inmiddels zijn ze begonnen met de fundering en de palen te plaatsen. En zo te zien gaat dat een behoorlijk groothuis worden. Hij schat de kosten zonder inboedel op ongeveer drie miljoen Thai Bath. Hij gaf ook nog even een groot feest bij het plaatsen van het eerste netwerk voor de eerste paal die gezegend moet worden door een monnik die ook de datum bepaald voor wanneer je mag beginnen met bouwen. het is maar waar je in wil geloven.

Een maand later is hij inderdaad weer terug. Hij komt in de avond uren langs en onder het genot van een dimple Schotse whisky. Komt zijn boosheid boven drijven. Zijn vrouw en familie hebben hem aardig in de maling genomen wat betreft: met het bouwen van het huis. Ik had hem nog zo gewaarschuwd dat hij niet te veel geld most geven en de materialen zelf moest gaan kopen. Hij was eigenwijs geweest en dom geweest om niet naar me te luisteren. Hij had 500,000 Bath gegeven en niet zelf het materiaal gekocht, tevens had hij nog eens 600,000 Bath opgestuurd. En zijn vrouw vroeg om weer 500,000 Bath. De palen en fundering waren klaar. Er waren een paar muurtjes gemetseld. De elektricien was bezig om sleuven te slijpen voor de bedrading. Ik voelde op me klompen aan dat dat niet goed kon gaan. Wat me direct opviel de volgende morgen toen ik ging kijken dat de aannemer in een nieuwe Toyota Hilux vier deurs had aangeschaft. De muren waren gemetseld met goedkope grijze blokken in plaats van rode steen. Geen rekening hadden gehouden dat er ook nog een keuken in moest komen. Als antwoord kregen we te horen dat Thaise mensen buiten koken. We moesten er hartelijk om lachen.

Maar hij zei, maakt niet uit, kunnen we nu nog aanbouwen voor dat ze de stalen constructie van het dak gaan plaatsen. Hij dacht er makkelijk over. Als het bij mijn zo was gegaan dan had ik ze gelijk weg geschopt. Maar goed wie zijn kont brand moet op de blaren zitten. En even vrolijk komt hij de volgende dag aanzetten met ook een nieuwe zwarte Toyota Hilux met alles er op en er aan. Nieuw prijs 1,4 miljoen Bath. En direct de volgende dag met die nieuwe auto naar Singapore. Of toch niet!

Morgen weer verder.

Geef een reactie

