Het huis is inmiddels opgeleverd. Maar hoe!

Een week later is hij weer terug uit Singapore. We gaan koffie drinken bij Starbucks en vertel me dat hij goed zaken heeft gedaan. En ook blij is dat ze zijn begonnen met het staal constructie van het dak.

Ik vraag hem wat voor zaken hij heeft gedaan. Hij zegt dat hoor je later wel. Ik moet nu terug naar Spanje en over een maand ben ik dan weer terug, waarschijnlijk met me ouders, zuster en wat vrienden althans als het huis klaar is. Dan maken we er een groot feest van. Ik zeg weer met zoveel mensen? Nee alleen met haar familie en met jouw familie. We gaan terug naar zijn verbouwing kijken, wat me direct opvalt, is dat ze al zijn begonnen zijn met de dakpannen te plaatsen terwijl het geheel van de staalconstructie nog maar voor meer dan de helft af is. Uit ervaring weet ik dat dan niet goed is. Ik zeg er niets van. Het is niet mijn huis. Hij is zo trots als een aap en hij is er blij mee. Hij zegt het huis wat ik in Spanje heb gebouwd is wel veel mooier als dit huis, en laat op zijn Blackberry de foto, s zien. Inderdaad een schitterend huis gebouwd in de bergen van Malaga. Tijdens het bekijken van die foto, s vraagt de aannemer om geld, voor nog wat materialen te halen. Hij vraagt hoeveel heb je nodig? Vijftig duizend Bath. Die heb ik niet in me zak, moet ik even naar de bank.Hij zegt, schrijft het maar even op wat je nodig hebt, dan gaan Nico en ik het wel even halen. De aannemer was er niet blij mee, maar er zat niets anders op voor hem. We gaan op weg naar de bank, tijdens die rit moet hij hard remmen een plastic tasje schiet onder mijn stoel vandaan, met daar in zeven telefoons. Ik zeg gekscherend heb je daar genoeg aan, ben je bang dat je geen genoeg bel tegoed hebt. Hij zegt: nee die heb ik nodig, en moet ik altijd bij me hebben voor het werk, en kijk zegt hij, dat is een telefoon die versleuteld is. Ik zeg ja die zijn wel handig voor jouw werkzaamheden. Hij moet er om lachen. Maar gaat er niet verder op in.

We gaan de materialen kopen die slechts 9000 Bath kosten, Hij zegt, en die idioot vraagt me 50,000 bath. Op dat moment  zie ik hem voor het eerst kwaad worden, hij zegt woorden die ik niet hier zal herhalen. Maar het komt er op neer dat hij zich nu in de maling voelt genomen.

Maar ondanks dat hij weet dat hij in de maling is genomen, zegt hij, ach die paar rot centen. Hij gaat een week later weer terug, volgens zijn zeggen naar Schotland. maar geeft wederom weer 300,000 barh aan zijn vrouw.

Zijn oudste dochter zit inmiddels ook op dezelfde school als mijn dochter. Ze zitten in dezelfde klas. Zijn vrouw brengt haar eigen kind naar school met zijn nieuw gekochte auto. Met het voorstel om dat om de dag gezamenlijk te doen, de ene dag pik ze onze kinderen op en de volgende dag pik ik haar kinderen op. Maar daar ziet ze niks in.(kom ik later op terug waarom ze daar niets in ziet) Zeven weken later is hij weer terug maar nu met iemand uit Tunesië. Het huis is klaar, omdat hij weer geld had gestort. Een mooi huis geworden zo van af de buitenkant gezien. Ook aan de binnenkant ziet het er allemaal netjes uit. Leuke keuken, grote badkamer, drie grote slaapkamers voor de kinderen en eventuele bezoekers. Grote plavuizen door het hele huis. Zijn eigen slaapkamer heeft ook een badkamer. Alleen het puin, overgebleven zand en wat stenen, lege cement zakken moeten nog opgeruimd worden. De lege cement zakken die ik zie liggen, heb ik zo me bedenking over. Ik hoop voor hem dat ze die niet hebben gebruikt voor de plavuizen. Ik zeg er maar niets van, want wie ben ik om me daar mee te bemoeien.

Hij gaat met zijn Tunesiër vriend en vrouw meubels, bedden en wat je maar nodig hebt om een huis naar je zin in te richten kopen. In vier dagen tijd zijn de spullen geleverd. Het huis is helemaal ingericht met de mooiste en duurste spullen, kosten 5,50,000 Bath. Ik vraag hem waarom heb je je vriend meegenomen? Hij zegt om extra geld mee te nemen. En over tien dagen moet je me even helpen om me ouders zuster, zwager en nog twee vrienden op te halen van het vliegveld, die nemen ook allemaal geld mee. Ik zeg geen probleem. Hij gaat volgens zijn zeggen een week met zijn vriend naar Singapore om wat zaken te regelen. Zijn vriend kijk een beetje verbaasd en zie hem denken, Singapore? Ik neem met een smoesje even een kijkje in zijn auto en neem de kilometer stand op, 18,244 km. Na een week is hij weer terug, En zie dat hij slechts 700 kilometer heeft gereden. Als ik even alleen met zijn vriend ben vraag ik hem: waar hij is geweest. Hij zegt met zijn vriendin en ik naar Kho Samui. Ik weet nu in elk geval dat hij niet altijd de waarheid verteld. maar goed dat doe ik ook niet.

Drie weken later gaan we met twee auto,s zijn familie en twee vrienden van het vliegveld halen. De Tunesier blijft op zijn kinderen passen samen met zijn schoon ouders. Zijn ouders en zuster  wonen in Jersey zijn vriend uit Roemenie en de andere ook uit Jersey. Ze hebben zoals afgesproken met hem allemaal meer dan tien duizend Euro bij hun.

Ze blijven twaalf dagen, en in die twaalf dagen was het elke dag feest, in de avonduren waren ze bij me vrouw in de winkel. Het was geen drinken maar zuipen dat vond ik allemaal wel best maar de vrienden rookte ook en daar bedoel ik geen sigaretten of sigaren mee. Ik zei dan wel dat het hier niet kon, ga maar ergens anders roken, daar hadden ze wel begrip voor. Ik was blij dat ik ze weer naar het vliegveld kon brengen. Hij komt regelmatig terug opgewekt en vrolijk als hij weer hier was. En dan enkele dagen naar Kho Samui ging en Singapore. Maar dan in december 2014 als hij kerst en nieuwjaar hier wil vieren met ons en zijn gezin. Dan komen tijdens die dagen een berg ellende en geklaag boven water drijven.Zowel in Spanje als in Thailand

Morgen weer verder.

 

Geef een reactie

